سلطه مو خاکستری ها بر نیمکت های لیگ برتر

انتقال سیدمهدی رحمتی به نساجی و حضور محمود فکری در هوادار، اولین فعل و انفعالات در بخش فنی تیم‌ها برای فصل آینده به‌حساب می‌آید.
کدخبر (190822) | 16 خرداد 1402 | ساعت 20:02
0 57
سلطه مو خاکستری ها بر نیمکت های لیگ برتر
انتقال سیدمهدی رحمتی به نساجی و حضور محمود فکری در هوادار، اولین فعل و انفعالات در بخش فنی تیم‌ها برای فصل آینده به‌حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مربیانی که زمانی جوان و کم‌تجربه محسوب می‌شدند، اکنون ستون فقرات فوتبال باشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند. حالا دیگر یحیی گل محمدی یک مربی باتجربه در سطح لیگ برتر محسوب می‌شود و مجتبی حسینی و مهدی رحمتی و نکونام، جوان‌های خام نیمکت نیستند. محمود فکری هم بعد از گذراندن تجربه‌های گوناگون دوباره به لیگ برتر برمی‌گردد و احتمالاً مربیان فصل گذشته یا در تیم‌هایشان می‌مانند یا نهایتاً در بین باشگاه‌های لیگ برتری جابه‌جا می‌شوند. دیگر خبری از نسل‌های قبلی نیست و تقریباً موخاکستری‌ها جای موسفیدهای روی نیمکت را گرفته‌اند.

فصل انتظار برای شکوفایی مربیان

می‌توان این دوران را «فصل انتظار برای شکوفایی» نامید. این نام‌ها به اندازه کافی در مسیر کسب تجربه بوده و زمان برای کسب دانش داشته‌اند. این مربیان که امروز اسکلت‌بندی فنی فوتبال باشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند و قرار است فوتبال ایران در کارخانه تفکرات آن‌ها ساخته شود، قرار است چه چیزی را به فوتبال ایران بیاورند؟ در میان مربیانی که کار می‌کنند، یحیی گل محمدی دقیقاً به‌واسطه اینکه یک نوع سبک و مدل جدید و جذاب را به فوتبال ایران اضافه کرد، توانست خودش را به‌عنوان نماینده و الگوی یک نسل اثبات کند. او حتی می‌تواند به واسطه توان فنی و سبک و مدل فوتبالی که در پرسپولیس اجرا کرد یک گزینه برای تیم‌های باشگاهی در خارج از ایران هم باشد. حالا اما مربیان جوان‌تر مثل رحمتی، نکونام، عنایتی و فکری و ربیعی و مربیان دیگر که احتمالاً به این جمع اضافه شوند باید یک محصول فنی به فوتبال ایران ارائه بدهند؛ محصولی که به روز و جذاب باشد و در راستای پیشرفت فوتبال و معرفی استعدادها حرکت کند. سلطه مو خاکستری ها بر نیمکت های لیگ برتر آیا کارنامه این مربیان می‌تواند چنین آینده‌ای را برای فوتبال ایران تصویر کند؟ آیا آن‌ها می‌توانند خودشان را از تارهای چسبناک نتیجه‌گرایی افراطی رها کرده و به‌دنبال ایده‌های بزرگ فوتبالی باشند؟ شاید این فصل که باید زمان شکوفایی این مربیان باشد، خیلی چیزها را درباره آینده مربیان ایرانی برملا کند. جدیدترین خبرهای فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...