عجایبی که فقط در فوتبال ایران دیده می شود؛ یحیی در مسیر فرهاد!

فقط در فوتبال عجیب و غریب ایران است که مربیان مطرح اش علی رغم داشتن قرارداد به ناگاه عشق شان می کشد که تیم هایشان را ترک کنند!
کدخبر (190519) | 16 خرداد 1402 | ساعت 09:31
0 130
عجایبی که فقط در فوتبال ایران دیده می شود؛ یحیی در مسیر فرهاد!
فقط در فوتبال عجیب و غریب ایران است که مربیان مطرح اش علی رغم داشتن قرارداد به ناگاه عشق شان می کشد که تیم هایشان را ترک کنند!

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مربیان ایرانی در هر چیزی استعداد نداشته باشند، زهرمار کردن خوشی ها به کام هواداران را خوب بلدند! هنوز یک هفته از قهرمانی آبی ها در لیگ بیست و یکم نگذشته بود که فرهاد مجیدی به هوای دلارهای عربی فوتبال ایران را ترک کرد تا در الاتحاد کلبا به کارش ادامه دهد.

با اینکه این رفتارها برای هواداران استقلال تازگی نداشت و بارها در دوران بازیگری مجیدی تکرار شده بود، اما باز هم برای آن ها شوکه کننده و سنگین می آمد؛ آن قدر سنگین که از خود می پرسیدند باید اشک های سرمربی تیمشان در جشن قهرمانی را باور کنند یا مذاکرات پنهانی اش با تیم اماراتی را؟! بدتر از همه اینکه در اوج خوشی مصیبت تازه ای برای تیمشان شروع شده بود و باز هم می بایست در به در به دنبال انتخاب سرمربی جدید می بودند. داستانی که در نهایت پایانش به ریکاردو ساپینتو ختم شد. گرچه که تیم این مربی توانست به لحاظ فوتبالی هواداران استقلال را راضی کند، اما در کسب هر دو جام معتبر داخلی ناکام بود تا این عنوان به تیم رقیب برسد.

عجایبی که فقط در فوتبال ایران دیده می شود؛ یحیی در مسیر فرهاد!

بیچاره هوادار!

همان داستان برای پرسپولیس در حال تکرار است و تیمی که با سختی های زیاد موفق شد پس از ۴ سال دوباره به طور همزمان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را تصاحب کند، در خطر از دست دادن مربی اش قرار گرفته است. انگار قرار نیست هیچوقت آب خوش از گلوی هواداران پرسپولیس پایین برود؛ همیشه یکی باشد که شادترین لحظات هواداران را با خودخواهی خود خراب کند.

در سال ۷۸ مهدی هاشمی نسب با انتقال جنجالی اش به استقلال لذت کسب دوگانه را از هواداران گرفت. در سال ۹۸ نیز مدیران وقت باشگاه با بدقولی هایی که به برانکو‌ ایوانکوویچ روا داشتند، زمینه جدایی این مربی را از پرسپولیس فراهم آوردند و حالا نیز نوبت یحیی گل محمدی رسیده تا خستگی را بهانه کند و هواداران را نگران!

عجایبی که فقط در فوتبال ایران دیده می شود؛ یحیی در مسیر فرهاد!

چرا گل محمدی ساز جدایی کوک کرد؟

البته سرمربی پرسپولیس حق دارد پس از آن همه سختی و کار زیاد خسته شود، اما کاش کمی با ملاحظه تر رفتار می کرد و حداقل در این مقطع بحث رفتن را پیش نمی کشید تا هواداران بتوانند کمی بیش تر از این لحظات خوب استفاده کنند.

یحیی گل محمدی فشار زیادی را پس از ناکامی در فصل گذشته تحمل کرد و برای اینکه بتواند دوباره تیمش را سرپا کند ناچار شد بیش از توانش تلاش کند و انرژی بگذارد. حتی در مقطعی برخی ها دنبال زمین زدن و برکناری گل محمدی بودند ولی او تسلیم نشد و توانست اعتبار از دست رفته را به خود و به پرسپولیس بازگرداند. اما حالا که همه چیز مثل قبل شده و این تیم خود را برای افتخارآفرینی دوباره در آسیا آماده می کند سرمربی تیم ساز جدایی کوک کرده است!

عدم پایبندی به قرارداد

فقط در فوتبال عجیب و غریب ایران است که مربیان مطرح اش علی رغم داشتن قرارداد به ناگاه عشق شان می کشد که تیم هایشان را ترک کنند، آن هم در اوج خوشی و افتخار! حتی اگر بحث احساسات هواداران و معرفت در قبال تیم را هم کنار بگذارید باز هم این پرسش پیش می‌آید که یک مربی با وجود داشتن قرارداد چطور می‌تواند حرف از جدایی بزند؟ این اجازه و اختیار از کجا می آید؟

یحیی گل محمدی هنور یکسال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و این یعنی اینکه او به تنهایی در این رابطه تصمیم گیرنده نیست و قبل از گرفتن هر تصمیمی باید نسبت به تعهدی که به پرسپولیس دارد فکر کند. مگر اینکه در قراردادش بندی وجود باشد که در غیر این صورت این وظیفه مدیران باشگاه است که اجازه جدایی و حاشیه سازی را به این مربی ندهند.

عجایبی که فقط در فوتبال ایران دیده می شود؛ یحیی در مسیر فرهاد!

دلیل گل محمدی برای جدایی

شکی وجود ندارد که یحیی گل محمدی از لحاظ فنی یکی از برترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است، اما گاها تصمیماتی می گیرد که با کاریزمای یک مربی بزرگ چون او سازگاری ندارد. به طور مثال او فصل قبل در جریان دربی با داور درگیر شد و همین مسئله باعث شد که نتیجه آن بازی مهم را از دست دهد و چند جلسه از همراهی تیمش محروم گردد. غیبت این مربی روی نیمکت پرسپولیس لطمه بزرگی به این تیم در ادامه فصل زد و نقش زیادی در از دست رفتن قهرمانی داشت.

متاسفانه یکی از خصوصیات بد گل محمدی احساسی برخورد کردن وی با مسائل است، به طوری که در گذشته چند بار باشگاه را در میانه های فصل به دلایل مختلف تهدید به جدایی کرده! حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که این بار حرف های او جدی باشد، باز هم این پرسش ایجاد می شود که او واقعا خسته شده یا اینکه می خواد امتیازات بیشتری از باشگاه بگیرد؟ پیشنهادات مالی بهتر سایر تیم ها، چقدر در این مسئله دخیل است؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...