مخالفت لی هنی با استفاده از دستگاه‌های تمرینی/ پایبندی قهرمان 8 دوره مستر المپیا به روش‌های سنتی

کدخبر (190317) | 16 خرداد 1402 | ساعت 20:16
0 176
مخالفت لی هنی با استفاده از دستگاه‌های تمرینی/ پایبندی قهرمان 8 دوره مستر المپیا به روش‌های سنتی
لی هنی قهرمان 8 دوره مستر المپیا هنوز به روش‌های قدیمی بدنسازی معتقد است.

به گزارش سرخ نیوز، در دنیای تمرینات قدرتی طیف متنوعی از ابزار و تجهیزات بدنسازی در دسترس هستند که می‌توانند به ورزشکاران در حصول اهدافشان یاری برسانند.

دو گزینه‌ای که در این خصوص پیش روی ورزشکار قرار دارد استفاده از وزنه و دمبل و یا استفاده از دستگاه است. آگاهی از تفاوت‌ها و مزیت‌های هرکدام از این دو گزینه از اهمیتی کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین تصمیم برخوردار است. هرکدام از این دو رویکرد اهداف متمایز خود را دنبال می‌کنند و فواید خاص خود را نیز دارند.

لی هنی، اسطوره بدنسازی و رکورددار تعداد قهرمانی در مسابقات مستر المپیا اخیرا به اظهار نظر در خصوص این موضوع پرداخته بود. هنی برخلاف تصور رایج تردیدهایی جدی نسبت به استفاده از دستگاه‌های تمرینی دارد.

 لی هنی می‌گوید که با انجام صحیح حرکات تمرینی می‌توان ضرورت استفاده از دستگاه را از میان برداشت. دارنده هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا در این مصاحبه از علاقه خود به وزنه و دمبل سخن گفته است و می‌گوید که کار با دمبل را به کار با دستگاه ترجیح می‌دهد.

لی هنی معتقد است که دستگاه‌ها ریسک بروز مصدومیت را افزایش می‌دهند

لی هنی در مصاحبه اخیر خود با «Escape Fitness» به اظهار نگرانیش در خصوص وابستگی روزافزون بدنسازان به دستگاه‌های تمرینی پرداخته است. هنی می‌گوید که دستگاه‌ها مزایا و اهداف خاص خود را دارند و می‌توانند خصوصا در امر تفکیک عضلانی مفید فایده واقع شوند؛ با این حال وقتی صحبت از تقویت حجم کلی عضلات است هیچ‌چیز قابل قیاس با اثربخشی هالترها و دمبل‌ها نیست:

من برای افزایش انفجاری حجم عضلات استفاده از دمبل و هالتر را ترجیح می‌دهم. گزینه‌ی بهتری در این خصوص پیش روی شما نیست.

 لی هنی یکی از ستایشگران دیرین متدهای تمرینی سنتی است. او در این مصاحبه به بیان دلایل خود راجع به تردیدهایش درباره استفاده از دستگاه‌های تمرینی پرداخته است. هنی می‌گوید عدم استفاده از صحیح از این دستگاه‌ها و عدم اجرای درست حرکت‌ها می‌تواند ریسک بروز مصدومیت را به‌شدت افزایش دهد. لی هنی یکی از تجربیات شخصی خود حین انجام حرکت پرس بالاسینه با دستگاه را شرح داده است. هنی می‌گوید وقتی در حال اجرای این حرکت بود دچار گرفتگی شدید عضلانی در ناحیه شانه شد. چرا که دستگاه شانه‌های او را در مسیر نادرستی پیش برده بود.

لی هنی از مزایای وزنه نسبت به دستگاه می‌گوید

نخستین نگرانی لی هنی در خصوص بکارگیری دستگاه‌های تمرینی معطوف به محدودیت‌های ذاتی آنهاست. هنی می‌گوید که وزنه‌ها انعطاف و دامنه حرکتی وسیعی را در اختیار ورزشکار می‌گذارند و در حین استفاده از آنها می‌توان پوزیشن‌های تمرینی مختلفی را اعمال نمود. درحالیکه دستگاه هر حرکت را محدود به یک پوزیشن خاص می‌کنند و ورزشکار تنها در همان چارچوب قادر است به اجرای حرکت بپردازد.

 لی هنی معتقد است که هر بدنساز همواره باید برای برطرف کردن نواقص بخش‌های خاصی از بدن خود تلاش کند و استفاده صرف از دستگاه‌ها مانعی در این مسیر خواهد بود. او می‌گوید که هر ورزشکار ویژگی‌های بدنی منحصر بفرد خود را دارد و تمریناتش را نیز باید با این ویژگی‌های منحصر بفرد هماهنگ سازد:

دستگاه‌های تمرینی از قبل تکلیف همه‌چیز را مشخص می‌کنند.

لی هنی معتقد است که استفاده از وزنه ابتکار عمل را در اختیار خود ورزشکار قرار می‌دهد. از این طریق او قادر خواهد بود تعدیلات لازم را در تمرینات خود اعمال کند و آنها را با اهداف خاصش هماهنگ سازد. مضاف بر اینکه این رویکرد ریسک بروز مصدومیت را نیز کاهش می‌دهد.

جدیدترین اخبار بدنسازی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...