افشین قطبی: کریم باقری در ایجاد آرامش در پرسپولیس نقش مهمی دارد

سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد قهرمانی سرخپوشان در لیگ و جام حذفی صحبت کرد.
کدخبر (190912) | 16 خرداد 1402 | ساعت 20:56
0 127
افشین قطبی: کریم باقری در ایجاد آرامش در پرسپولیس نقش مهمی دارد
سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد قهرمانی سرخپوشان در لیگ و جام حذفی صحبت کرد.

به گزارش سرخ نیوز، با افشین قطبی مصاحبه ای درباره تیم پرسپولیس انجام شده که می خوانید؛

در خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی و پشت‌سرگذاشتن یک فصل کاملا موفق در این فصل چه صحبتی دارید؟

پرسپولیس در حالی این فصل را به پایان رساند که شاید خیلی ها امید چندانی به موفقیت این تیم نداشتند، به خصوص این که این تیم در برهه‌ای از فصل با افت و چند نتیجه ناامیدکننده روبرو شده بود اما از آنجایی که میل و انگیزه موفقیت در این تیم نهادینه شده  است، آنها توانستند آن مقطع افت  را با بهره‌گیری از تجربه کادرفنی و بزرگترهای تیم خیلی زود پشت سربگذارد.

راز موفقیت پرسپولیس در کسب این سه‌گانه را در چه مسائلی می دانید؟

جدا از توان فنی بازیکنان و دانش و هوش کادرفنی که می‌تواند هر تیمی را به موفقیت نزدیک می‌کند، وقتی تیمی برای موفقیتش انگیزه و حمایت لازم را داشته باشد، می‌تواند موفق شود. راز موفقیت پرسپولیس در این فصل با وجود تمام مشکلات و برخی اشتباهات داوری همین موضوع بود. شاید بعد از شکست برابر سپاهان، خیلی‌ها شانس پرسپولیس را برای قهرمانی کمرنگ تلقی می‌کردند اما روحیه جبران و بازگشت به کورس مدعیان باعث شد این شکست، انگیزه  را در این تیم دوچندان کرده و در نهایت منجر به این شود که پرسپولیس در 10 بازی پس از باخت (در لیگ و جام حذفی) با 10 پیروزی با اقتدار در دو جام قهرمان شود. در یک کلام پرسپولیس قهرمان شد چون برای هدفش جنگید.

نقش مربیان و دستیاران یحیی گل‌محمدی را در موفقیت‌های این فصل چطو ارزیابی می کنید؟

 کریم برای هر تیمی یک نعمت است. او در زمان بازی‌اش برای پرسپولیس و تیم ملی نیز یک لیدر تمام عیار بود و در سال‌های اخیر نیز در نقش مربی بهترین کمک را به کادرفنی پرسپولیس می‌کند. باقری در ایجاد آرامش در تیم نقش مهمی دارد و با حضورش در کنار دیگر اعضای کادرفنی پرسپولیس توانسته است کمک بزرگی برای این تیم باشد.

در زمان حضورتان در پرسپولیس قهرمانی دراماتیکی داشتید. از حال و هوای آن روز و آن قهرمانی بگویید!

آن فصل و اتفاقاتش را هرگز فراموش نمی‌کنم. در آن دوره یادم می‌آید به خاطر برخی مشکلات مدیریتی 6 امتیاز از  پرسپولیس کم شد و شوک بدی به تیم وارد شد اما این اتفاق نتوانست مانع تلاش ما شود. آن زمان فقط و فقط به این فکر می‌کردیم که باید قهرمان شویم و با تلاش زیاد به بازی آخر رسیدیم، دیداری که در تهران برابر سپاهان داشتیم و فقط باید با پیروزی آن را به پایان می رساندیم تا صاحب جام شویم. تا دقایق پایانی بازی برابر سپاهان هم جام مال آنها بود اما پرسپولیس تا زمان سوت پایان بازی پا پس نکشید تا یکی از خاطره‌انگیزترین قهرمانی‌هایش رقم بخورد.

 در مورد اقدامات خوب یحیی گل‌محمدی در فصل اخیر  و بهره‌گیری از چند بازیکن جوان در این فصل چه صحبتی دارید؟

یحیی با استفاده از بازیکنان جوانی مانند محمد عمری، سینا اسدبیگی و... از حالا برای سال‌های بعد پرسپولیس پشتوانه‌سازی خوبی داشت. محمد عمری که محصول آکادمی پرسپولیس است، می‌تواند تا سال‎‌های زیادی در فوتبال ایران بدرخشد. جا دارد به محسن خلیلی مدیر آکادمی پرسپولیس هم خسته‌ نباشید بگویم که در تیم‌های پایه شرایط خوبی را رقم زده و بازیکنان خوبی را با کمک مربیان تیم‌های پایه پرسپولیس معرفی کرده‌اند.

 نقش و سهم هواداران در موفقیت این فصل پرسپولیس چقدر بود؟

هواداران پرسپولیس در هیچ کجای دنیا نظیر ندارند. هنوز هم وقتی به یاد انرژی و تعصب و عشق آنها می‌افتم، انرژی می‌گیرم. اگر بازیکنان در زمین دویدند و جنگیدند تا پرسپولیس قهرمان شود، حضور و حمایت و قلب شیر هواداران از سراسر دنیا انرژی مثبتی را برای این تیم فرستاد تا ناامیدی را به ذهن خود راه نداده و با انگیزه مضاعفی برای رسیدن به هدف‌شان بجنگند.

فصل اخیر فوتبال ایران با فراز و نشیب زیادی همراه بود. ارزیابی‌تان از این فصل چیست؟

به جز پرسپولیس که در نهایت در این فصل قهرمان شد و تمام جام‌ها را به دست آورد، تیم‌های سپاهان، استقلال، تراکتور و گل‌گهر نیز از جمله تیم‌های خوب حاضر در این فصل محسوب می‌شدند که تا هفته‌های پایانی رقابت خوبی را برای قهرمانی داشتند و فصل پرهیجانی را برای فوتبال ایران رقم زدند. در مجموع من فکر می‌کنم سطح فنی و کیفی فوتبال ایران در مقایسه با فصول قبل به مراتب بهتر بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...