بنزما و رونالدو در انتظار ستاره‌های بزرگ دیگر

کدخبر (190947) | 17 خرداد 1402 | ساعت 07:10
0 122
بنزما و رونالدو در انتظار ستاره‌های بزرگ دیگر
عربستان سعودی برای جذب ستاره های بزرگ فوتبال جهان به رقابت های باشگاهی این کشور یک صندوق بزرگ مالی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پادشاهی عربستان سعودی قصد دارد با ایجاد یک صندوق مالی بزرگ راه ورود ستاره های مطرح فوتبال جهان به این کشور را تسهیل کند همانگونه که تا الان کریستیانو رونالدو و کریم بنزما دو دارنده توپ طلا راهی این کشور شده اند.

براساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده تامین مالی این صندوق انجام شده و باید منتظر ماند تا ستاره‌های بیشتر و بزرگتری به جمع رونالدو و بنزما اضافه شوند. براساس این سیاست باشگاه‌های عربستانی به سراغ ستاره‌هایی می روند که می‌توانند با بالاترین دستمزدها آنها را به خدمت بگیرند. همچون کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی که با 5 توپ طلا و با مبلغ 200 میلیون دلار در هر فصل به النصر پیوست. النصر ماه گذشته قهرمانی در لیگ عربستان را از دست داد اما برای اداره کنندگان لیگ عربستان، حضور کریستیانو رونالدو در این باشگاه یک پیروزی بزرگ بود و توانست توجه بی‌سابقه‌ای را به سمت فوتبال این کشور بکشاند.

حالا مشاوران و متخصصانی که بعد از استخدام رونالدو مشغول به کار شده‌اند درصدد هستند تا شرایط توزیع پول برای جذب بازیکن بین باشگاه‌های بزرگ این کشور را بررسی کنند. با این وجود الاتحاد در اولین بعد از رونالدو توانست کریم بنزما را با یک قرارداد 9 رقمی به عربستان ببرد.

گری کوک، مدیرسابق نایکی که مدتی کوتاه بعد از خرید منچسترسیتی توسط اماراتی‌ها، مدیریت این باشگاه را به عهده داشت، به عنوان مدیراجرایی حال حاضر لیگ عربستان وظیفه انجام این پروژه بزرگ را به عهده دارد. این برنامه در راستای جلب توجه بیشتر به فوتبال عربستان و رسیدن به یک موفقیت بزرگ در جام جهانی 2030 است.

با این حال، سعودی‌ها قصد دارند از آنچه در فوتبال چین اتفاق افتاد درس بگیرند چرا که باشگاه‌های چینی نسبت به سرمایه‌گذاری وسیعی که در فوتبال داشتند، نتوانستند به اهداف بزرگی دست پیدا کنند. باشگاه‌های عربستانی نیز در سال‌های اخیر مشکلات زیادی از نظر مالی داشته و خیلی از تیم‌ها درگیر مسائل حقوقی برسر پرداخت دستمزد بازیکنان گرانقیمت‌شان بودند. به همین خاطر برای جذب ستاره‌های بزرگ این لیگ عربستان است که به جای باشگاه کار مذاکره و انتقال بازیکن را انجام می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که کدام ستاره‌ها قرار است به کریستیانو رونالدو و کریم بنزما در عربستان اضافه شوند اما آنچه مشخص است، اینکه ستاره‌های دیگری نیز در راه هستند.  گفته می‌شود براساس این پروژه چهار تیم بزرگ عربستان (دو تیم از ریاض و دو تیم از جده) هرکدام قرار است سه ستاره بزرگ را به خدمت بگیرند. هرچند این برنامه می‌تواند تصمیمی ناعادلانه برای تیم‌های کوچک‌تر لیگ عربستان باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...