تیم زیر 23 سال میلیون دلاری + عکس

بازیکنان تیم امید یا تیم زیر 23 ساله‌ها، همواره پایه‌های فوتبال را در سال های آینده ساخته و می‌سازند.
کدخبر (191070) | 17 خرداد 1402 | ساعت 10:45
0 70
تیم زیر 23 سال میلیون دلاری + عکس
بازیکنان تیم امید یا تیم زیر 23 ساله‌ها، همواره پایه‌های فوتبال را در سال های آینده ساخته و می‌سازند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، این روزها رضا عنایتی تیم زیر 23 ساله ایران برای حضور در رقابت های غرب آسیا آماده می‌کند. تیمی که مثل تمامی تیم‌های امید در سال‌های گذشته، قرار است رویای بزرگ حضور نماینده فوتبال ایران در المپیک را بعد از چند دهه تحقق بخشد. کاری که با توجه به پیشرفت فوتبال در آسیا و سرمایه‌گذاری جدی کشورهای مختلف بر فوتبال پایه، هر سال و هر دوره دشوارتر از قبل می‌شود.

شاید این تیم زیر 23 سال ایران یکی از معدود تیم‌هایی است که پیش از آغاز مسابقات سر و صدای زیادی را ایجاد نکرده است، چرا که نسل بازیکنان حاضر در این تیم به گونه‌ای هستند که انگار مسابقات پیش رو می‌تواند منجر به معرفی هرچه بیشتر آن ها به فوتبال ایران شود.

این رویه‌ای است که نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است و معمولا بازیکنان جوان به عنوان ستاره در فوتبال ایران و حتی خارج از ایران مطرح و سپس لباس تیم امید ایران را می‌پوشیدند. در سال‌های گذشته، ماجرای حضور سردار آزمون که همزمان در تیم ملی هم بازی می‌کرد، در ترکیب تیم امید چالش بزرگی میان کارلوس کی روش و محمد خاکپور بوجود آورده بود.

تیم زیر 23 سال میلیون دلاری + عکس

شرح عکس: عکس فوق، تیم فوتبال زیر 23 سال ایران در مرحله دوم مقدماتی المپیک ریو 2016 را نشان می‌دهد که ستاره‌های مطرحی در آن حضور داشتند. روزبه چشمی، سردار آزمون، محمدرضا اخباری، محمدحسین کنعانی زادگان، سید مجید حسینی، بهنام برزای، ارسلان مطهری، مهدی ترابی، علی کریمی و وحید حیدریه، بازیکنان حاضر در عکس هستند که هرکدام بعدها تبدیل به مهره های کلیدی تیم باشگاهی و تیم ملی ایران شدند. بیش از 60 درصد بازیکنان این تیم بعدها در تیم ملی ایران و در رقابت های مهمی چون جام جهانی و جام ملت‌ها به میدان رفتند. برخی از آنها مانند سردار، مجید حسینی و علی کریمی توانستند به تیم‌های باشگاهی اروپایی بپیوندند.

این تیم در رقابت های قهرمانی زیر 23 سال ابتدا در قطر به عنوان تیم دوم گروه از مرحله مقدماتی بالا آمد اما در یک چهارم نهایی، با سه گل مغلوب ژاپن شد و از رسیدن به المپیک باز ماند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...