فرافکنی به سبک دهه هشتاد؛ کاپیتان سپاهان در پرسپولیس دنبال چیست؟

بازیکن سابق سپاهان چند روز بعد از دومین قهرمانی پرسپولیس در یک فصل مصاحبه ای عجیب انجام داده است. حرفهایی مملو از فرافکنی و جوسازی که بعید است نتیجه مثبتی داشته باشد.
کدخبر (190997) | 17 خرداد 1402 | ساعت 08:27
0 114
فرافکنی به سبک دهه هشتاد؛ کاپیتان سپاهان در پرسپولیس دنبال چیست؟
بازیکن سابق سپاهان چند روز بعد از دومین قهرمانی پرسپولیس در یک فصل مصاحبه ای عجیب انجام داده است. حرفهایی مملو از فرافکنی و جوسازی که بعید است نتیجه مثبتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مجید بصیرت که زمانی سرپرست تیم سپاهان بود در مصاحبه ای با خبرگزاری «فارس» قهرمانی های پرسپولیس را زیر سوال برده است. بصیرت گفت:" از نظر ما سپاهان قهرمان است" و البته حتما می داند که نظر او جام نمی شود و این تیم برای قهرمانی باید تلاش بیشتری بکند.

او در جمله‌ای جالب در این مصاحبه می‌گوید: "متأسفانه کم‌لطفی‌ها علیه سپاهان بیش از 20-30 سال است که انجام می‌شود و در طول 40 سال فعالیت من در سپاهان، سال‌های بسیاری را در تیم بزرگسالان، شاهد بی‌مهری‌های بسیاری در مسابقات مختلف و حتی مسابقات آسیایی بودم." این درحالی است که سپاهان در تمام دو دهه ای که توانسته در فوتبال ایران نامی برای خودش دست و پا کند بیشتر از هر باشگاه دیگری همواره در مظان اتهام های غیرفوتبالی برای کسب اهداف فوتبالی بوده است.

زمانی محرم نویدکیا که به عنوان کاپیتان سپاهان به مقام قهرمانی در لیگ برتر ایران رسیده بود، اعلام کرد که پایتخت فوتبال دیگر تهران نیست و به اصفهان منتقل شده اما واقعیت این است که با حرف، کارها درست نمی شود. پرسپولیس طی هشت فصل اخیر، شش قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی سوپرجام و دو فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده است. فینالی که سپاهان یکبار قدم به آن گذاشته و بصیرت هنوز از اینکه آن مسابقه از شبکه 3 پخش نشده ناراحت است.

حرفهای کاپیتان سابق سپاهان شاید در جهت جلب توجه از راه مظلوم نمایی باشد اما هنوز آن قضاوت پراشتباه مسعود مرادی در فینال جام حذفی 85 در اصفهان یا ماجرای عقد قرارداد بعد از پایان مهلت نقل و انتقالات با عماد رضا فراموش نکرده است.

بصیرت در مصاحبه به بی مهری های همیشگی نسبت به سپاهان اشاره می‌کند، آن هم در حالی که در دو دهه اخیر مثلث اصفهانی اسلامیان، تاج و ساکت عملا برنامه‌ریزی و اجرا در فوتبال ایران بطور هماهنگ در اختیار داشته‌اند. ضمن اینکه خود تاج در چند مصاحبه گفته است که هدف آن ها در دهه هشتاد از بین بردن دو قطبی پرسپولیس و استقلال بوده است. اتفاقی که این دو باشگاه در بدترین شرایط قرار داد و تیم‌هایی نظیر سپاهان و فولاد توانستند در فوتبال ایران صاحب اسم و رسم شوند. سه مدیری که حتی حرف و حدیث ها و  اتهاماتی که نه اثبات و نه بطور کلی رد شدند همواره و بخصوص درباره قهرمانی های سپاهان درباره آن ها وجود داشته است.

بصیرت در گفت‌وگویی که پر از فرافکنی است و مشخص نیست با چه هدفی انجام شده حتی ماجرای کورشدن چشم سرباز احمدی را نیز از گرده هواداران و باشگاه سپاهان برداشته و درصدد ساخت تاریخ تازه‌ای برای فوتبال ایران برمی‌آید.

سرپرست سابق سپاهان همچنین در اظهارنظری عجیب می گوید: "به نظر من سپاهان امسال واقعاً قهرمان شده و برای ما سپاهان قهرمان واقعی امسال بود زیرا بازی‌های این تیم برای کل کشور قابل احترام بود." در اینکه سپاهان فوتبال خوبی بازی کرد شکی نیست اما آیا فوتبال پرسپولیس و استقلال قابل احترام نبودند؟

فرافکنی به سبک دهه هشتاد؛ کاپیتان سپاهان در پرسپولیس دنبال چیست؟

او در بخش دیگری از صحبت هایش بازهم از پرسپولیس و گل محمدی انتقاد می کند و می گوید: "شاید سپاهان از نظر مسائل فنی و تاکتیکی بهتر از پرسپولیس بود اما برخی صحبت‌ها و حرف‌ها تمرکز سکوها، داوران و همه را به هم می‌ریزند، در این مواقع داوران می‌ترسند کاری کنند که همه چیز بر علیه‌شان مطرح شود." جالب است که بصیرت می‌گوید «شاید...» و خودش جمله ای که روی آن اصرار دارد را تبدیل به یک احتمال چنددرصدی می‌کند آن وقت توقع دارد همه بپذیرند که سپاهان باید قهرمان می‌شده است!

به نظر می‌رسد دوران این مصاحبه‌ها و این نوع فرافکنی‌ها بدجوری سرآمده باشد. ماجرا اینست که امروز حتی جوان‌ترین هواداران به واسطه آشنایی با فوتبال روز دنیا به سطح آگاهی بالاتری از چنین حرف‌ها و تفکراتی رسیده‌اند و چنین حرف‌هایی نیز به اندازه اوایل دهه هشتاد خریدار ندارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...