مربی تیم ملی والیبال: باید به آیندگان فرصت آزمون و خطا بدهیم/ عطایی تحت نظر پزشک است

محمود افشار دوست، مربی تیم ملی والیبال توضیحاتی را راجع به شکست روز گذشته ایران مقابل ژاپن در لیگ ملت های والیبال 2023 ارائه کرد.
کدخبر (191150) | 17 خرداد 1402 | ساعت 13:46
0 60
مربی تیم ملی والیبال: باید به آیندگان فرصت آزمون و خطا بدهیم/ عطایی تحت نظر پزشک است
محمود افشار دوست، مربی تیم ملی والیبال توضیحاتی را راجع به شکست روز گذشته ایران مقابل ژاپن در لیگ ملت های والیبال 2023 ارائه کرد.

به گزارش سرخ نیوز، محمود افشار دوست پس از تمرین امروز تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت:

متاسفانه روز گذشته مسابقه را مقابل ژاپن واگذار کردیم. تیم ایران تلاش زیادی انجام داد اما همه کارشناسان و مردم می‌دانند ژاپن والیبالی دارد که سال‌ها تلاش کرد تا پوست‌اندازی کند و تیم جدیدی بسازد. دقیقا این اتفاق قبلا هم به شکل برعکس رخ داده بود و در آن زمان ایران به راحتی ژاپن را شکست می‌داد.
[irp posts="186773" ]

وی ادامه داد:

اکنون ایران این پروسه تغییر را پشت سر می‌گذارد و باید به این تیم فرصت دهیم. مقابل ژاپن، بازیکنان جوانی در زمین داشتیم و باید اجازه دهیم که این آزمون و خطاها انجام شود تا بتوانیم تیم خوبی را برای آینده والیبال ایران آماده کنیم.
ببینید: خلاصه والیبال ایران ۰ ژاپن ۳ – لیگ ملت های والیبال مردان ۲۰۲۳

مربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد:

در مجموع هر صحبتی که بعد از شکست انجام شود از آن به عنوان توجیه برداشت خواهد شد، اما واقعیت این نیست. کادر فنی آنالیز بسیار خوبی از ژاپن انجام داده بود و به بازیکنان انتقال داد اما وقتی بازی شروع شد، شرایط به خاطر مسائلی مثل جوانی تیم و جو سالن دشوار شد. با این حال آنطور که دلمان می‌خواست و بچه‌ها دوست داشتند، بازی نکردیم.

افشاردوست درباره عدم تمرکز تیم ملی در ست دوم بازی با ژاپن تصریح کرد:

در ست دوم سعی کردیم شرایط را تغییر و بازی روان‌تری ارائه دهیم اما مجددا در ست سوم مغلوب، جنگندگی، توپ‌گیری و استفاده از توپ‌های برگشتی ژاپن شدیم. این نقطه ضعف والیبال ماست اما ژاپن آن را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

وی ادامه داد:

در نهایت این یکی از دوازده بازی ایران در لیگ ملت‌ها بود. امیدوارم بازیکنان همانطور که با آن‌ها صحبت شده، دیدار با ژاپن را به فراموشی بسپارند. تیم باید به اندازه کافی امتیاز جمع کند تا به جمع هشت تیم برود. کار دشواری است اما اگر اتفاق بیفتد عالی خواهد بود و در نهایت به دنبال این هستیم که جایگاه خود را در رنکینگ تثبیت و بهبود ببخشیم.

افشاردوست در پایان درباره غیبت عطایی در تمرین تیم ملی، گفت:

عطایی مقداری کسالت و سرماخوردگی داشت و نتوانست در تمرین امروز حضور پیدا کند. فعلا تحت نظر پزشک است و امیدواریم تا فردا وضعیتش بهتر شود. البته برنامه تمرینی کاملا مشخص است‌ و امیدوارم برای بازی با لهستان به خوبی آماده شویم.

تیم ملی والیبال ایران فردا (پنج‌شنبه 18 خرداد) در دومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها به مصاف لهستان می‌رود.

بخوانید: ساعت و زمان بازی بعدی والیبال ایران لیگ ملت ها ۲۰۲۳

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...