معمای عجیب نیمکت های لیگ برتری؛ زلزله در تیم های مدعی در راه است؟

قوانین جدید نقل و انتقالات وضعیت نیمکت تیم های لیگ برتری را برای فصل آتی با چالش مواجه کرده است
کدخبر (191158) | 17 خرداد 1402 | ساعت 13:59
0 120
معمای عجیب نیمکت های لیگ برتری؛ زلزله در تیم های مدعی در راه است؟
قوانین جدید نقل و انتقالات وضعیت نیمکت تیم های لیگ برتری را برای فصل آتی با چالش مواجه کرده است

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پنجره نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر از بیستم خرداد باز می‌شود و باشگاه‌ها در تلاش هستند تا پیش از فرا رسیدن این تاریخ، تکلیف نیمکت‌های خود را مشخص کنند تا بتوانند با نظر سرمربی برای فصل جدید یارگیری کنند.

با این اتفاق خوب، تیم های لیگ برتر تخصصی بسته می‌شوند، تمرینات بدنسازی به موقع شروع خواهد شد و مربیان کمتری این بهانه را خواهند داشت که تیمش را با سلیقه و تفکرات خودش نبسته است.

بلاتکلیفی ۴ تیم

در چند روز گذشته دو تیم تکلیف نیمکت‌های خود را مشخص کردند. نساجی که پس از شکست مقابل استقلال در نیمه نهایی جام حذفی با مربی اسپانیایی‌اش قطع همکاری کرد، با مهدی رحمتی به توافق رسید و در فصل آینده با این مربی جوان در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد یافت.

معمای عجیب نیمکت های لیگ برتری؛ زلزله در تیم های مدعی در راه است؟

تیم فوتبال هوادار نیز در ادامه همکاری با مربیان استقلالی به سراغ محمود فکری رفت و با این مربی که در فصل قبل در تیم دسته یکی سایپا مشغول به فعالیت بود به عنوان سرمربی قرارداد بست. با جدایی رحمتی از آلومینیوم، این تیم باید برای فصل آینده به دنبال مربی جدیدی باشد.

به نظر می رسد که مدیران گل گهر قصد تمدید با سعید الهویی را ندارند و در پی انتخاب مربی جدیدی باشند. از جواد نکونام به عنوان یکی از گزینه های جدی تیم سیرجانی نام برده می شود.

تیم فوتبال ملوان هم که بعد از بقا در لیگ برتر و کسب نتایج خوبی که با مازیار زارع داشت با جدایی غیرمنتظره این مربی چاره ای جز تغییر کادرفنی ندارد. تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر قزوین چهارمین تیم بلاتکلیف لیگ است.

سعید دقیقی پس از قهرمانی در لیگ دسته یک از هدایت این تیم استعفا داد. به غیر از تیم های که نام بردیم احتمال تغییراتی در سایر تیم ها وجود دارد که در این بین بیشترین شایعات حول محور تیم های پرطرفدار می چرخد.

زلزله در بالای جدول!

یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از قهرمانی این تیم اعلام کرد قصد دارد یک نیم فصل استراحت کند یا در تیمی کار کند که تنش کمتری داشته باشد.

از طرف دیگر، مدیران استقلال به دلیل درخواست مالی بالای ساپینتو برای تمدید با این مربی پرتغالی به توافق نرسیدند و ریکاردو ساپینتو هم رسما از استقلال خداحافظی کرد تا پایان همکاری طرفین رسمی شود. البته خداحافظی اینستاگرامی ریکاردو ساپینتو با استقلال هنوز جنبه رسمی پیدا نکرده و باید منتظر واکنش رسمی باشگاه استقلال باشیم، با این حال اما از چند گزینه خارجی به عنوان جانشین سرمربی پرتغالی سابق استقلال یاد می‌شود.

معمای عجیب نیمکت های لیگ برتری؛ زلزله در تیم های مدعی در راه است؟

معضل جدیدی که گریبان تیم‌های دارای مربی و بازیکن خارجی را می‌گیرد، قوانین جدید نقل و انتقالاتی سازمان لیگ فوتبال ایران است که ممکن است نیمکت سپاهان و تراکتور و یا تیم‌هایی که قصد جذب خارجی‌ها را دارند، تحت شعاع خود قرار دهد.

ژوزه مورایس پرتغالی هدایت سپاهان را بر عهده دارد و پاکو خمز در تیم تراکتور مربی‌گری می کند. ضمن اینکه دستیاران گل محمدی اهل برزیل و اسپانیا هستند و هنوز مشخص نیست که این مربیان قوانین جدید فوتبال را پذیرفته و حاضرند قرارداد ریالی منعقد کنند یا خیر. در صورتی که خارجی‌ها حاضر به این کار نشوند، شاید استقلال، سپاهان و تراکتور مجبور شوند رو به استفاده از مربیان ایرانی بیاورند.‌

البته آنچه که گفته شد تنها یک احتمال است که اگر به یقین نزدیک شود، می‌تواند چالش جدی بین باشگاه ها و سازمان لیگ ایجاد کند.

معمای عجیب نیمکت های لیگ برتری؛ زلزله در تیم های مدعی در راه است؟

صرف نظر از همه این احتمالات، از بین ۱۶ تیم لیگ برتری، تکلیف تعداد قابل توجهی از نیمکت‌ها مشخص است و فقط چند تیم هستند که هنوز به طور قطعی سرمربی ندارند. البته همانطور که گفته شد، احتمال تغییرات در تیم هایی که سرمربی دارند کم نیست و باید دید باز هم شاهد جا به جایی مربیان لیگ برتری از تیمی به تیم دیگر خواهیم بود؟ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین وضعیت نیمکت تیم های لیگ برتری.

۱) پرسپولیس: یحیی گل محمدی

۲) سپاهان: ژوزه مورایس

۳) استقلال: نامشخص

۴) تراکتور: پاکو خمز

۵) مس رفسنجان: محمد ربیعی

۶) گل گهر: نامشخص

۷) فولاد خوزستان: علیرضا منصوریان

۸) آلومینیوم اراک: نامشخص

۹) ذوب آهن: مهدی تارتار

۱۰) هوادار: محمود فکری

۱۱) پیکان: مجتبی حسینی

۱۲) ملوان: نامشخص

۱۳) نساجی: مهدی رحمتی

۱۴) نفت آبادان‌: عبدالله ویسی

۱۵) شمس آذر: نامشخص

۱۶) استقلال خوزستان: سیروس پورموسوی

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...