آیا آیرون شیخ و راک نسبت فامیلی داشتند؟

کدخبر (191668) | 18 خرداد 1402 | ساعت 19:36
0 579
آیا آیرون شیخ و راک نسبت فامیلی داشتند؟
پیام تسلیت خاص راک برای درگشت آیرون شیخ، سوالی جالب را برای مخاطبان ایجاد کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، «حسین‌علی خسرو وزیری» معروف به آیرون شیخ یا شیخ آهنین، روز گذشته در ۸۱ سالگی درگذشت. او که از بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ کشتی کج و البته کمپانی WWE محسوب می‌شد، برای ۴۰ سال در این صنعت فعال بود. آیرون شیخ که متولد شهر همدان بود، در سال ۱۹۷۲ به آمریکا مهاجرت کرد تا یکی از کاریزماتیک و به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های منفی کشتی کج را از خود به جا بگذارد. این مسیر برای او دشمنان بسیار ایجاد که البته دواین جانسون ملقب به راک، یکی از آن‌ها نبود!

 راک درگذشت آیرون شیخ را تسلیت گفت اما نکته جالب پیام او، این بود که شیخ آهنین را «عمو شیخی» خطاب کرد. دواین جانسون عضوی از خانواده‌ای بزرگ آنوایی است که همه به طریقی با کشتی کج ارتباط دارند اما آیرون شیخ که ایرانی بود، قطعا ارتباطی با این خانواده ندارد!

پدر دواین جانسون، راکی جانسون، خود کشتی‌گیر نامداری بود و همین موضوع باعث می‌شد تا راک در کودکی به فراخور شغل پدر، با کشتی‌گیران مختلفی آشنا شود. یکی از آن‌ها که ارتباط نزدیکی با خانواده جانسون داشت، آیرون شیخ بود.

راک در پیام تسلیت احساسی خود برای درگذشت آیرون شیخ، فاش کرد که حسین‌علی خسرو وزیری و همسرش به حدی به آن‌ها نزدیک بودند که حتی گاهی وظیفه نگهداری از دواین جانسون را زمانی که کودک بود، می‌پذیرفتند.  در سریال «راک جوان» که به زندگی دواین جانسون در سنین پایین می‌پردازد، ارتباط خانوادگی نزدیک آن‌ها با آیرون شیخ به تصویر کشیده شده است.

الگوبرداری راک از آیرون شیخ

دواین جانسون که حالا بازیگر بزرگی در هالیوود محسوب می‌شود، به خاطر مهارت‌های نمایشی و عبارات جالبی که به کار می‌برد، در دنیای کشتی کج شناخته شد. یکی از آن عبارات خاص، کلمه «جبرونی» بود که می‌تواند به معنای احمق یا در اصطلاح کشتی کج، به معنای کشتی‌گیری که دائما شکست می‌خورد باشد. در حالی که این اصطلاح عمدتاً به جانسون مرتبط می‌شود، او فاش کرد که آن را از آیرون شیخ الگو گرفته است.

راک در خصوص تاثیری که آیرون شیخ بر حرفه‌ او در کشتی کج گذاشت، گفته است:

تأثیر آیرون شیخ در حرفه من واقعاً عمیق بوده است. اکنون کلمه جبرونی به من مرتبط شده است و بسیاری از مردم پس از شنیدن آن می‌گویند: "اوه، جبرونی؛ این کلمه راک است" نه، نه، نه؛ من این کلمه را نساخته‌ام، این حرف آیرون شیخ است.

آیرون شیخ یک بار قهرمان کمربند سنگین وزن و یک بار قهرمان کمربند تگ تیم WWE شده بود. او در سال ۲۰۰۵، وارد تالار مشاهیر این کمپانی شد و روز گذشته در ۸۱ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

جدیدترین اخبار کشتی کج:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...