عواقب رنکینگ جهانی؛ حسن یزدانی و دیوید تیلور قبل از فینال مقابل هم قرار می‌گیرند؟

رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی پس از برگزاری تورنمنت قرقیزستان اعلام شد که از میان کشتی‌گیران ایران، تنها رحمان عموزاد در صدر قرار دارد.
کدخبر (191446) | 18 خرداد 1402 | ساعت 08:56
0 107
عواقب رنکینگ جهانی؛ حسن یزدانی و دیوید تیلور قبل از فینال مقابل هم قرار می‌گیرند؟
رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی پس از برگزاری تورنمنت قرقیزستان اعلام شد که از میان کشتی‌گیران ایران، تنها رحمان عموزاد در صدر قرار دارد.

به گزارش سرخ نیوز، رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی پس از برگزاری تورنمنت قرقیزستان، به‌عنوان سومین مرحله رقابت‌های مؤثر در رنکینگ، اعلام شد که از میان کشتی‌گیران ایران، تنها رحمان عموزاد در صدر قرار دارد. همچنین کامران قاسمپور در رده دوم وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین زارع در رده چهارم سنگین وزن، رضا اطری در رده سوم وزن ۶۱ کیلوگرم و محمد نخودی و حسن یزدانی نیز در رده چهارم اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم جای دارند. با برگزاری رقابت‌های قاره‌ای و سه مرحله از مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، قرار است چهارمین و آخرین مرحله رقابت‌های رنکینگ از ۲۲ تا ۲۵ تیر به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شود. پس از آن رنکینگ نهایی کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان اعلام می‌شود که طبق قانون اتحادیه جهانی، نفرات اول تا چهارم رنکینگ پیش از دیدارهای نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی‌روند. اما در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی با ۴۸۰۰۰ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته و بعد از او، دیوید تیلور آمریکایی نیز با ۴۵۰۰۰ امتیاز در رده پنجم جای دارد. با توجه به اعلام ترکیب تیم اعزامی کشتی آزاد ایران به تورنمنت رنکینگ مجارستان و غیبت حسن یزدانی در این مسابقات، مشخص نیست یزدانی در نهایت جایی در بین ۴ نفر برتر وزن خود داشته باشد. رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد / رحمان عموزاد در صدر کشتی گیران ایران ازسوی دیگر نیز با توجه به در پیش بودن رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، مشخص نیست آیا دیوید تیلور در صورت رسیدن به دوبنده تیم ملی آمریکا، در تورنمنت رنکینگ مجارستان حاضر خواهد شد یا خیر؟ در صورتیکه تیلور در تورنمنت مجارستان حاضر شود و بتواند در رنکینگ صعود داشته باشد، یزدانی به رده پایین‌تر از چهارمی سقوط می‌کند و در آن صورت، برخلاف دوره‌های قبل، احتمال برخورد یزدانی و تیلور پیش از دیدار نیمه نهایی و فینال رقابت‌های قهرمانی جهان وجود خواهد داشت. ازسوی دیگر، در صورتیکه تیلور به تورنمنت رنکینگ مجارستان نرود و یزدانی نیز در نهایت در بین ۴ نفر برتر رنکینگ قرار بگیرد، بازهم احتمال مبارزه این دو مدعی اصلی وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهانی پیش از مرحله نیمه نهایی و فینال وجود خواهد داشت. این دو کشتی‌گیر تاکنون ۳ مرتبه در مرحله گروهی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ و فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به مصاف هم رفته‌اند که سهم یزدانی یک پیروزی و دو شکست بوده است. حسن یزدانی پس از نایب قهرمانی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲، امسال در مسابقات رنکینگ کرواسی به میدان رفت و در نبود تیلور به عنوان قهرمانی رسید اما دیوید تیلور پس از کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در هیچ رویداد خارجی به میدان نرفته است و مشخص نیست قبل از رقابت‌های جهانی در تورنمنتی حاضر خواهد شد یا خیر؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...