قهرمانی برانکو و یحیی با مردان مشترک

۶ بازیکن پرسپولیس برای دومین بار قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را در یک فصل تجربه کردند.
کدخبر (191636) | 18 خرداد 1402 | ساعت 16:48
0 123
قهرمانی برانکو و یحیی با مردان مشترک
۶ بازیکن پرسپولیس برای دومین بار قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را در یک فصل تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس برای دومین بار طی ۵ سال گذشته موفق شد به طور همزمان قهرمانی لیگ و جام حذفی را تصاحب کند. این مهم در شرایطی به دست آمد که این تیم طی سال های اخیر بسیاری از ستاره هایش را از دست داد و هر فصل با ترکیب متفاوتی بازی ها را آغاز و به پایان رساند؛ از اولین دوگانه سرخ ها با برانکو در سال ۹۸ تا قهرمانی در لیگ و جام حذفی با گل محمدی، بازیکنان زیادی نقش آفرینی کردند. خیلی از آن ها اکنون در تیم دیگری هستند و برخی نیز توفیق این را یافتند که بعد از یک جدایی موقت دوباره شانس پوشیدن این پیراهن مقدس را پیدا کنند و تعدادی نیز از فوتبال خداحافظی کرده اند. اما چند بازیکن معرفت را به معنای واقعی کلمه در حق پرسپولیس ادا کردند و پای همه خوب و بد این تیم ایستادند و حاضر نشدند پیراهن سرخ را از تن خارج کنند.

عالیشاه؛ مرد جام ها

امید عالیشاه بدون شک یکی از ارکان مهم قهرمانی های پرسپولیس در سال های اخیر بوده است. این هافبک باتجربه از فصل سیزدهم پیراهن سرخ را برتن دارد و جز یک مقطع که برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتور رفت هرگز این تیم را ترک نکرد. بازگشت عالیشاه از تبریز همزمان شد با محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و این بازیکن که پس از سیدجلال حسینی و حسین ماهینی وظیفه کاپیتانی تیم را در لیگ برتر هجدهم بر عهده داشت، بیشترین تعداد پاس گل را هم در آن فصل به همبازیانش داد تا نقش مهمی در قهرمانی تیمش داشته باشد و با ثبت ۵ پاس گل، برترین پاسور فصل پرسپولیس لقب بگیرد. عالیشاه علی رغم اینکه در فصل اخیر حضور ثابتی در ترکیب نداشت، اما همان بازیکن موثر و بی حاشیه همیشگی بود و در آخرین بازی فصل توانست گل قهرمانی پرسپولیس مقابل رقیب سنتی در جام حذفی را به ثمر برساند. عالیشاه یک گل و یک پاس گل نیز در لیگ برتر دارد.

عالیشاه به پیوس و محمدخانی پیوست / مروری بر گلزنان خاطره ساز پرسپولیسکمال و مصدومیت های تکراری

کمال کامیابی نیا را با مصدومیت های تکراری و گل های سرنوشت سازش می شناسند‌. از زمانی که کمال پیراهن سرخ را بر تن کرده با غیرت و تعصبی مثال زدنی در زمین ظاهر می شود و بارها با کتف آسیب دیده تکل زده، درگیر شده و حتی گل های مهم زده است. او یکی از ۱۱ ستاره ای بود که در سال ۹۸ توانست با پرسپولیس دوگانه بگیرد. کمال در آن فصل ۴ گل و ۲ پاس گل داد و گلزن ترین هافبک پرسپولیس بود. چه بسا اگر این بازیکن هم به مانند امیری و احمدزاده به پیشنهادات خارجی اش جواب مثبت داده بود این فرصت های طلایی را از دست می داد و امروز افتخار این را نمی یافت تا در کنار بازیکنانی قرار بگیرد که دو بار با پرسپولیس دوگانه گرفته اند. کمال در فصلی که گذشت فرصت چندانی برای بازی نیافت و طبق همان سنت همیشگی در مقطعی مصدوم شد!

ترابی، ستاره شانس برانکو و یحیی

سال ۹۸ در حالی سرخپوش شد که این تیم از نقل و انتقالات محروم بود. مهدی ترابی با وجود پیشنهادات رنگارنگی که داشت حاضر نشد فرصت بازی در تیم محبوب اش را از دست دهد، یک نیم فصل در سایپا ماند و با باز شدن پنجره پرسپولیس قراردادش را در زمستان ثبت کرد.او با اضافه شدن به ترکیب کمک کرد تا برانکو بتواند به قهرمان لیگ برتر و جام حذفی دست یابد. ترابی در نیم فصل نخست حضورش در پرسپولیس ۴ پاس گل در لیگ برتر و یک پاس گل در جام حذفی به جای گذاشت و پس از عالیشاه بیشترین پاس گل را داشت. این ستاره خوش تکنیک در فصلی هم که گذشت یکی از ارکان اصلی قهرمانی های پرسپولیس بود و بیشترین گل(۷) و پاس گل(۸) را در برای تیم گل محمدی لیگ برتر داد و دو گل سرنوشت ساز مقابل گل گهر و استقلال در جام حذفی زد.

کامیابی نیا از کاپیتان سابق سپاهان عبور می کند؟درخشش در پست تازه

او هم به مانند ترابی در زمان محرومیت با پرسپولیس قرارداد بست و نیم فصل را در تیم دیگری سپری کرد و در بازگشت دوباره اش شماره ۷ را بر تن کرد تا بار دیگر کارگردانی مرکز زمین سرخ ها را بر عهده بگیرد. حضور سروش رفیعی خلاقیت را به خط میانی پرسپولیس آورد و شرایط بهتری را به لحاظ هجومی در نیم فصل دوم برای این تیم رقم زد. اما جدایی برانکو از پرسپولیس که اعتقاد زیادی به بازی رفیعی داشت، شرایط برای این بازیکن تغییر کرد و مجبور شد جمع سرخ ها را ترک کند. این بازیکن پس از گذراندن دو فصل موفق در سپاهان دوباره از پرسپولیس پیشنهاد بازی گرفت تا برای سومین بار پیراهن این تیم را بر تن کند. این بازگشت با اتفاقات جالبی برای سروش همراه بود و منجر به درخشش در پست هافبک دفاعی و کسب دومین دوگانه در دوران فوتبال وی شد.

سروش رفیعی: پرسپولیس لیاقت قهرمانی را داردهمان همیشگی!

معروف است که یک دروازه بان خوب نصف یک تیم است. این فرضیه حداقل تا به اینجا درباره علیرضا بیرانوند مصداق پیدا کرده. مرد شماره یک پرسپولیس در از بازگشت از اروپا، همان کاری را برای گل محمدی کرد که در لیگ هجدهم برای برانکو انجام داده بود؛ یعنی بیشترین سیو و کمترین گل خورده. او در روزهای محرومیت پرسپولیس که این تیم بعضا با نتایج یک گله می برد در ۱۶ بازی توانست دروازه اش را بسته نگه دارد و فقط ۱۰ بار تسلیم شود. در فصلی هم که گذشت ۱۷ بار کلین شیت کرد و ۱۳ گل خورد تا باز هم عنوان برترین خط دفاع به این تیم برسد و جایزه دستکش طلا به بیرانوند. اوج هنرنمایی بیرانوند در جام حذفی و دیدار سرخ ها مقابل سپاهان در نقش جهان بود که با سیوهای خود باعث فینالیست شدن تیمش گردید.

دیواری که هیچ وقت فرو نریخت / علیرضا بیرانوند، ستون قهرمانی پرسپولیسنعمتی و گل های سرنوشت ساز

چیزی نمانده بود که فرصت کسب دوگانه را از دست دهد و شاید اگر از پرسپولیس جدا می شد، این تیم شانس قهرمانی در جام حذفی را هم نمی یافت. صحبت از سیامک نعمتی است؛ بازیکنی که در نیم فصل مازاد شد، اما برای ماندن تلاش کرد و آن گل حیاتی را در نقش جهان زد تا راه صعود پرسپولیس را هموار کند. آچار فرانسه ها گرچه در فصل گذشته فرصت زیادی برای بازی نیافت و نتوانست به مانند لیگ هجدهم چندان موثر باشد، اما همان یک گل برای جادوانگی این بازیکن کافی بود. چه بسا این آخرین گل او با پیراهن سرخ باشد و فصل بعدی سیامک نعمتی را در پرسپولیس نبینیم. بازیکنی که ۵ گل را در فصل ۹۸ برای تیم برانکو زد و با گلزنی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا جواز صعود پرسپولیس را صادر کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...