تغییرات عجیب و گسترده تیم لیگ برتری؛ هر نیم فصل یک مربی!

با خروج مهدی رحمتی از اراک نیمکت تیم فوتبال آلومینیوم دوباره به روز های بی ثباتی بازگشت.
کدخبر (191869) | 19 خرداد 1402 | ساعت 09:10
0 130
تغییرات عجیب و گسترده تیم لیگ برتری؛ هر نیم فصل یک مربی!
با خروج مهدی رحمتی از اراک نیمکت تیم فوتبال آلومینیوم دوباره به روز های بی ثباتی بازگشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم فوتبال آلومینیوم اراک که با مهدی رحمتی در یک سال و نیم اخیر به آرامش خوبی دست یافته و موفق شده بود در جام حذفی شگفتی ساز شود با جدایی این مربی بار دیگر در جاده بی ثباتی قرار گرفت. از زمانی که اراکی‌ها به لیگ برتر راه یافته‌اند تغییرات زیادی را تجربه کرده و دائما با تغییر مربی دست به گریبان بودند. در آخرین روزهای مرداد ۹۹ بود که رسول خطیبی موفق شد با غلبه بر داماش در هفته پایانی لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر بیستم را کسب کند. این مربی در نیم فصل نخست همراه با آلومینیوم نتایج خوبی را به دست آورد و ۲۲ امتیاز گرفت، اما به یکباره هوای بازگشت به تبریز به سرش زد و پس از مذاکره با مدیران آلومینیوم از این باشگاه جدا شد و به تراکتور پیوست. پس از این اتفاق محمود خرمزی در دو بازی به طور موقت روی نیمکت آلومینیوم نشست، اما پس از شکست سنگین مقابل سپاهان از همراهی نماینده فوتبال اراک کناره گیری کرد. در ادامه علیرضا منصوریان هدایت این تیم تازه لیگ برتری شده را بر عهده گرفت؛ مربی که در پنج هفته ابتدایی به دلیل کسب نتایج ضعیف از نیمکت تراکتور برکنار شده بود!

رسول خطیبی و علیرضا منصوریان

رفت و برگشت خطیبی

منصوریان برخلاف حضورش در تبریز، نتایج خوبی را با آلومینیوم گرفت و توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و تا یک چهارم نهایی جام حذفی بالا ببرد. همین مسئله مدیران تیم را بر آن داشت تا این مربی را حفظ کنند، اما با وجود اینکه با منصوریان برای دو سال آینده به توافق رسیده و قرارداد همکاری نیز  امضا کرده بودند، با تصمیم هیأت مدیره این قرارداد فسخ و رسول خطیبی بار دیگر به عنوان سرمربی این تیم در لیگ بیست و یکم انتخاب شد! این بار هم همکاری دو طرف به سرانجام مطلوب نرسید و نتایج ضعیف رسول خطیبی عامل برکناری اش در فاصله ۸ هفته مانده به پایان فصل شد تا مهدی رحمتی به عنوان سرمربی در ادامه کار را پیش ببرد.

رسول خطیبی

تغییرات پیاپی نیمکت

نتایج خوب این مربی جوان و خروج آلومینیوم از بحران و از همه مهمتر عملکرد خوب این تیم در جام حذفی که با حذف پرسپولیس و فینالیست شدن اراکی‌ها همراه بود، مدیران این باشگاه را  مجاب کرد تا در فصل آینده نیز با سید مهدی رحمتی فصل را شروع کنند و به این ترتیب قرارداد وی به مدت ۲ فصل دیگر تمدید شد. رحمتی در فصل بیست و دوم توانست نتایج خوب گذشته را  تکرار کرده و آلومینیوم را جزو جمع ۸ تیم بالای جدول کند. اما در حالی که هنوز یک فصل دیگر از قراردادش باقی مانده بود به صورت توافقی از این باشگاه جدا شد و به نساجی پیوست تا هدایت این تیم را در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا‌ برعهده داشته باشد. رحمتی چهارمین مربی است که در سه فصل اخیر نیمکت آلومینیوم را ترک می کند. همان طور که گفته شد از زمان حضور این تیم در لیگ برتر مربیانی چون خطیبی(۲بار)،خرمزی و منصوریان روی نیمکت حاضر بودند. به عبارتی این تیم هر نیم فصل یک مربی در لیگ برتر داشته است. باید دید برای فصل آینده چه کسی هدایت فنی نیمکت آلومینیوم را برعهده خواهد داشت و آیا این تیم می تواند دوباره ثبات را تجربه کند؟

مهدی رحمتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...