ماجراهای عجیب مرد پرتغالی؛ آیا ساپینتو یک قدیس بود؟

بعد از جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال به نظر می رسد ماجرا های مربوط به زمان حضور این مرد پرتغالی در فوتبال ایران ادامه دار باشد.
کدخبر (191785) | 19 خرداد 1402 | ساعت 07:12
0 109
ماجراهای عجیب مرد پرتغالی؛ آیا ساپینتو یک قدیس بود؟
بعد از جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال به نظر می رسد ماجرا های مربوط به زمان حضور این مرد پرتغالی در فوتبال ایران ادامه دار باشد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، یکی از افراد نزدیک به باشگاه استقلال که دوستی صمیمی با ریکاردو ساپینتو داشته در گفت‌وگویی مفصل با خبرگزاری فارس به بیان برخی از اتفاقات و حواشی پرداخته است. فرهاد موافق که عنوانش مدیر مجموعه‌های ورزشی باشگاه استقلال ذکر شده و گویا در مدت حضور مردپرتغالی در ایران دوستی صمیمی با او داشته در این مصاحبه طولانی هرچند سعی کرده از ساپینتو چهره یک قدیس را بسازد اما مسایلی را طرح کرده که می تواند قابل بحث و پیگیری باشد.

ریکاردو ساپینتو علی فتح الله زاده

انگشت اتهام دوست صمیمی ساپینتو در ایران بیش از همه متوجه علی فتح الله زاده است. کسی که اگر از در بیرونش کنند از پنجره خودش را روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال می اندازد هرچند به نظر می رسد این آخرین جدایی شاید یک وداع همیشگی باشد.

با این حال مدیر مجموعه‌های ورزشی باشگاه استقلال! در بخشی از صحبت‌هایش درباره اتفاقاتی که برای ساپینتو در زمان حضورش در استقلال رخ داده به ماجرای اختلاف برسر اتاقی در کمپ تمرینی می پردازد. اتاقی که ساپینتو برای کنفرانس و تیم نیاز داشته اما فتح الله‌زاده قصد داشته از آن به عنوان دفتر مدیرعامل استفاده کند:

" سر این مساله با هم به شدت اختلاف پیدا کردند. شیطنت عده‌ای نیز باعث شد این اختلاف به اوج برسد. فتح الله زاده نظرش این بود که در باشگاه بایرلورکوزن هم همینطور است. اتاق مدیرعامل در خود کمپ ورزشی قرار دارد. ریکاردو ساپینتو هم به او گفت اینجا بایرلورکوزن نیست و شما هم مدیرعامل لورکوزن نیستی، در آن باشگاه همه چیز اصولی و سروقت است. شما آنقدر در پرداختی‌ها عقب هستید که اگر به اینجا بیایید، تمرکز بازیکن من در تمرین به هم می‌خورد چون فکروذکرش مدام در این است که شما را ببیند و در مورد پرداختی‌ها صحبت کند."
ریکاردو ساپینتو علی فتح الله زاده

یا در بخش دیگری که می گوید علی فتح الله زاده به دلیل اختلاف با هافبک تیم به او زنگ می زند که به ساپینتو پیام بدهد که مهدی پور را اخراج کند و ساپینتو چنین جوابی می دهد:

" به او بگو این موضوع کاملا تحت اختیار من است. اجازه نمی‌دهم کسی به من بگوید چه کسی را بازی بدهم یا ندهم. مهدی پور یکی از بهترین بازیکنان من است. فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه است. اگر راست می‌گوید از اختیاراتش استفاده کند، کمیته انضباطی تشکیل بدهد، به مهدی پور ثابت کند کار اشتباهی کرده است. اگر آنجا با مدرک ثابت شد مهدی پور کاری خلاف نظم باشگاه انجام می‌دهد، می‌توانند از من بخواهند کار خودم را انجام بدهم نه اینکه فردی زنگ بزند که از این بازیکن خوشم نمی‌آید و از آن بازیکن خوشم می‌آید یا فلانی پشت سر من صحبت کرده است. اینجا مدرسه و مهدکودک نیست."
علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال

اما این مصاحبه طولانی سعی دارد چهره یک قدیس را از ریکاردو ساپینتو بسازد و همه اتفاقات مربوط به این مربی را به فتح الله زاده و دست‌های پشت پرده ربط دهد. او اتفاقات داوری دربی را نیز یک توطئه از پیش تعیین شده عنوان کرده در حالی که ساپینتو در بازی قبلی پرسپولیس و استقلال به داور مسابقه مقابل دوربین‌ها به داور مسابقه فحاشی کرد، در یک بازی با ماموریگان ویژه درگیر شد و در یک جای دیگر به برانکارد لگد زد. او سال‌ها پیش از این سرمربی تیم ملی پرتغال آرتور ژورژه را فقط به این خاطر که نامش را از تیم خط زد زیر مشت و لگد گرفت و دو سال محروم شده بود و البته این فقط یکی از شاهکارهای حاشیه ای این بازیکن سابق تیم ملی پرتغال و مربی سابق استقلال است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...