دلایلی که اثبات می کند دیاباته خرید خوبی برای پرسپولیس است

پرسپوليس در تاریخ فوتبال خود مهاجم خارجی با کیفیت زیادی نداشته است و آن هایی هم که در سال های اخیر توانستند در این تیم مثمر ثمر باشند عمدتا آفریقایی بودند.
کدخبر (64735) | 13 شهریور 1401 | ساعت 10:31
0 104
دلایلی که اثبات می کند دیاباته خرید خوبی برای پرسپولیس است
پرسپوليس در تاریخ فوتبال خود مهاجم خارجی با کیفیت زیادی نداشته است و آن هایی هم که در سال های اخیر توانستند در این تیم مثمر ثمر باشند عمدتا آفریقایی بودند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود در بازار نقل و انتقالات تابستانی سراغ مهاجمان زیادی رفت. از گادوین منشای تیم مس گرفته تا کاسیانو دیاز و الف مانگا برزیلی. اما در نهایت شیخ دیاباته‌ به پرسپولیس پیوست که هواداران از ابتدا خواهانش بودند و گل محمدی با جذب وی مخالف. در واقع دیاباته گزینه دقیقه نودی پرسپولیس و سورپرایزی برای هواداران این تیم بود؛ هوادارانی که بازی های شیخ را از وقتی پیراهن آبی بر تن داشت می پسندیدند. شاید عجیب باشد، اما این روزها حتی بسیاری از هواداران استقلال از این که این مهاجم گلزن به فوتبال ایران بازگشته خشنود هستند! دیاباته را نه فقط گلزنی هایش، که اخلاق حرفه ای اش در فوتبال ایران به چهره ای محبوب تبدیل کرد و حالا این مهاجم خوش خنده و گلزن قرار است پیراهن سرخ را بر تن کند تا بعد از هوار ملا محمد، ژاک الونگ و گادوین منشا چهارمین بازیکن خارجی باشد که با پیراهن هر دو تیم بزرگ پایتخت در لیگ برترقرار است بازی کند. 

ابراهیم توره 

دلایلی که اثبات می کند دیاباته خرید خوبی برای پرسپولیس است

پرسپوليس در تاریخ فوتبال خود مهاجم بی کیفیت، کم نداشته است و آن هایی هم که در سال های اخیر توانستند در این تیم مثمر ثمر باشند عمدتا آفریقایی بوده اند که از جمله به ابراهیم توره و گادوین منشا می توان اشاره داشت. اولی که اهل مالی بود در سال ۸۷ از تیم پیکان به جمع سرخپوشان پیوست و در دوران یکساله حضورش ۱۳ گل با پیراهن این تیم زد و در نهایت به دلیل بی توجهی مدیران وقت باشگاه سر از تیم رقیب یعنی سپاهان در آورد. 

گادوین منشا

دلایلی که اثبات می کند دیاباته خرید خوبی برای پرسپولیس است

دومی هم دست بر قضا از پیکان آمد و نیجریه ای است. منشا چند سالی می شود که در فوتبال ایران فعال است و سابقه آقای گلی در لیگ برتر را هم دارد.این مهاجم طی مدتی که در پرسپولیس حاضر بود، توانست ۱۴ گل را در  مجموع مسابقات مختلف با پیراهن این تیم به ثمر برساند که بی شک حساس ترین آن در لیگ قهرمانان 2018 برابر الدحیل بود که با برتری و صعود سرخپوشان به مرحله یک هشتم نهایی این رقابتها همراه شد. گل محمدی تمایل زیادی داشت تا این مهاجم گلزن را بار دیگر سرخپوش کند، اما در نهایت پیشنهاد مالی بالای مسی ها، منشا را در رفسنجان نگه داشت!

عیسی ترائوره

از جمله آفریقایی های نسبتا خوب لیگ بود. هموطن دیاباته که با پیراهن پاس به فوتبال ایران معرفی شد، در زمان کوتاه حضورش گل های کمی برای پرسپولیس زد، اما همان سه گل که یکی اش وارد دروازه استقلال شد برای جاودانه کردن نام این مهاجم به عنوان اولین گلزن خارجی تاریخ دربی ها کفایت کرد!

کریستین اوساگونا

دلایلی که اثبات می کند دیاباته خرید خوبی برای پرسپولیس است

آخرین بازیکن آفریقایی هم که پیراهن پرسپولیس را برتن داشت اهل نیجریه بود و از ذوب آهن اصفهان آمد. کریستین اوساگونا طی نیم فصلی که در پرسپولیس بود گرچه که تنها یک گل زد، اما پاس گلی بسیار حیاتی در دربی 92به جای گذاشت که به اندازه گرفتن یک امتیاز از رقیب سنتی قیمت داشت. 

دیاباته؛ چهاردهمین آفریقایی تاریخ پرسپولیس

البته پرسپولیس در کنار مهاجمانی که اسم بردیم آفریقایی های ضعیف هم کم نداشته است، بازیکنانی نظیر سامبو جوچی نیجریه ای و هروه اوساله بورکینافاسویی که بعضا بدون بازی و گل زده این تیم را ترک کردند؛ یا خریدهای فاجعه باری چون کریستوفر ره لیبریایی و رافائل ادرهو نیجریه ای که منجر به خسارت و کسر امتیاز از این تیم شدند. پرسپولیس به غیر از مهاجمانی که اسم بردیم، آفریقایی های دیگری هم از جمله ژاک الونگ الونگ (کامرون) فرانک آتسو (توگو)، ممدو تال (بورکینافاسو) و سکو برت(مالی) داشته که به عنوان مدافع و هافبک در ترکیب این تیم حاضر بوده اند. حال باید دید چهاردهمین آفریقایی تاریخ پرسپولیس که شیخ دیاباته باشد چه عملکردی در این باشگاه خواهد داشت؟ عملکرد قابل قبول مهاجمان آفریقایی در تاریخ پرسپولیس و از همه مهمتر کارنامه درخشان خود دیاباته در تیم های سابق اش این نوید را می دهد که این فوروارد با تجربه بتواند مشکلات خط حمله پرسپولیس را در کنار یورگن لوکادیا بر طرف سازد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...