پر گل ترین دربی ایران / آماری که به نفع پرسپولیس است

کدخبر (230190) | 19 مهر 1402 | ساعت 21:23
0 161
پر گل ترین دربی ایران / آماری که به نفع پرسپولیس است
از بین ۱۰۱ شهرآورد برگزار شده، پر گل ترین دربی ایران به نفع پرسپولیس بوده است.

به گزارش سرخ نیوز، شهرآورد تهران یکی از مهم‌ترین دربی‌های جهان محسوب می‌شود که همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است. اهمیت پر گل ترین دربی ایران زمانی مشخص می‌شود که بدانیم طرفداران پرسپولیس و استقلال، پیروزی در این دیدار را به قهرمانی در جام‌های مختلف ترجیح می‌دهند.

تاکنون ۱۰۱ مسابقه بین پرسپولیس و استقلال برگزار شده که سهم سرخپوشان پایتخت ۲۷ پیروزی و سهم آبی‌پوشان، ۲۶ برد بوده است. ۴۸ دربی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

شهرآورد پایتخت تاکنون روی سرنوشت قهرمانی‌های مختلفی تاثیر گذاشته که به عنوان مثال، می‌توان به دربی دور برگشت لیگ برتر در فصل گذشته اشاره کرد، اما جدا از آن، این دو تیم سه بار در فینال تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند. دربی استقلال پرسپولیس جام حذفی را دو بار به پایان رسانده، جایی که پرسپولیسی‌ها هر دو مرتبه به قهرمانی رسیدند. جدا از تقابل‌های جام حذفی استقلال پرسپولیس، آن‌ها یک بار در فینال لیگ قدس ۱۳۶۹ به مصاف هم رفتند که استقلال برنده شد.

پر گل ترین دربی ایران / آماری که به نفع پرسپولیس است

اما شاید از بین آمارهای مختلف، هیچ‌کدام به اندازه پر گل ترین دربی ایران هیجان‌انگیز نباشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برخلاف دربی‌های مهم سایر کشورها، پرگل ترین بازی پرسپولیس و استقلال هیچ‌گاه عددی بالاتر از ۶ را روی تابلوی نتایج به نمایش نگذاشته است و از این نظر،‌ تقریبا کم‌گل به حساب می‌آید.

پر گل ترین دربی ایران علاوه بر دو دیداری که در آن ۶ گل زده شده، چهار مرتبه با ۵ و یازده مرتبه هم با رد و بدل شدن ۴ گل به پایان رسیده است.

پرگل ترین بازی استقلال مقابل پرسپولیس

پرگل ترین برد استقلال مقابل پرسپولیس در دربی‌های پایتخت، با یک نتیجه تکراری اتفاق افتاده است. آبی‌پوشان پایتخت دو بار توانسته‌اند با حساب ۳-۲ پرسپولیس را شکست دهند تا پر گل ترین بازی استقلال مقابل پرسپولیس را ثبت کنند.

استقلال در دربی ۵۹ با گلزنی رضا عنایتی، محمود فکری و پیروز قربانی در مقابل گل‌های شیث رضایی و شیث رضایی و در دربی ۸۵ با گلزنی فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی در مقابل گل‌های سروش رفیعی و جلال حسینی، به پیروزی دست یافت تا پرگل ترین برد استقلال در دربی با این نتایج رقم بخورد.

یکی از پرگل ترین دربی های دهه هشتاد، پیروزی ۳-۲ استقلال مقابل پرسپولیس بود. آبی‌پوشان پایتخت با گل‌های عنایتی، فکری و قربانی در دقایق آخر برنده دربی شماره ۵۹ شدند.

پرگل ترین بازی استقلال مقابل پرسپولیس یک بار دیگر، این بار در سال ۹۵ و دربی شماره ۸۵ تکرار شد؛ جایی که استقلال تحت هدایت منصوریان با گل‌های اسماعیلی، قربانی و رضایی برنده یک دیدار جنجالی لقب گرفت.

پرگل ترین برد استقلال مقابل پرسپولیس محدود به همین دو دیدار نیست، چرا که استقلالی‌ها نسبت به پرسپولیس نقش پررنگ‌تری در تاریخ پرگل ترین دربی های پایتخت داشته‌اند. آبی‌ها در دربی‌هایی که ۴ گل در آن رد و بدل شده، ۵ مرتبه برنده شده‌اند، در حالی که رقیب دیرینه هرگز موفق به این امر نبوده است. 

پرگل ترین بازی پرسپولیس مقابل استقلال

همانطور که پیش از این گفته شد، پر گل ترین دربی ایران با به ثمر رسیدن ۶ گل به پایان رسیده است و برنده این دربی، سرخپوشان پایتخت بوده‌اند. پرسپولیس در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ توانست با نتیجه تکرارنشدنی ۶-۰، حریف خود را درهم بکوبد. همایون بهزادی (۳)، ایرج سلیمانی (۲) و حسین کلانی گلزنان پرسپولیس در پرگل ترین دربی پایتخت بوده‌اند.

پر گل ترین دربی ایران با نتیجه ۶-۰ به سود پرسپولیس رقم خورده اما با توجه به همزمانی برگزاری این دیدار با مسابقات کشتی، واحد سیار صداوسیما به پوشش آن رقابت‌ها پرداخت و تصاویری از این بازی در دست نیست.

با این حال، پرگل ترین بازی پرسپولیس مقابل استقلال محدود به همان دیدار نیست، چرا که پرسپولیسی‌ها یک بار هم با نتیجه ۴-۲ استقلال را شکست دادند.

اما جدا از دربی ملقب به «شش‌تایی»، در دربی شماره ۸۳ نیز ۶ گل رد و بدل شد، جایی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند استقلال را با نتیجه ۴-۲ شکست دهند تا یک بار دیگر پرگل ترین بازی پرسپولیس و استقلال به نفع ارتش سرخ به پایان برسد. مهدی طارمی (۲)، رامین رضاییان و محسن مسلمان برای پرسپولیس و جابر انصاری و امید ابراهیمی برای آبی‌پوشان در پرگل ترین بازی استقلال و پرسپولیس گلزنی کردند.

رده سوم پرگل ترین بازی پرسپولیس در دربی به شهرآورد معروف ایمون زاید بازمی‌گردد؛ جایی که این مهاجم ایرلندی به عنوان یار جانشین وارد زمین و شد و در نقش یک منجی، با هت‌تریکی در عرض ۱۰ دقیقه، بازی ۲-۰ باخته را به سود پرسپولیس کرد تا این دیدار هم وارد لیست پرگل ترین بازی استقلال و پرسپولیس شود.

تساوی‌ها در پر گل ترین دربی ایران

پرگل ترین بازی استقلال و پرسپولیس لزوما با پیروزی یکی از طرفین به پایان نرسیده، چرا که این دو تیم شش بار دیدارهای خود را با تساوی ۲-۲ به پایان رسانده‌اند.

پر گل ترین دربی ایران در مسابقات شماره ۵۰، ۷۳، ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۹ به نتیجه تساوی ۲-۲ ختم شده است. البته دربی شماره ۹۳ در نیمه‌نهایی جام حذفی رقم خورد و استقلال در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

البته دربی شماره ۳۹ هم با نتیجه تساوی ۲-۲ پیگیری می‌شد که نهایتا با حکم کمیته انضباطی، استقلال برنده اعلام شد.

پر گل ترین دربی ایران / آماری که به نفع پرسپولیس است

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...