روایتی از حماسه سرخ‌ها در سال 52

۴۹ سال از حماسه سازی مردان پرسپولیس در دربی گذشت.
کدخبر (66103) | 16 شهریور 1401 | ساعت 10:32
0 201
روایتی از حماسه سرخ‌ها در سال 52
۴۹ سال از حماسه سازی مردان پرسپولیس در دربی گذشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، 16 شهریور یک روز خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی در تاریخ سرخ‌هاست. آنها در چنین روزی تیم پرستاره استقلال(تاج) را با تمام ملی‌پوشانش در حضور 60 هزار هوادار به زانو درآورده و با نتیجه قاطع 6 بر صفر در هم کوبیدند. همایون بهزادی (۳ گل)، ایرج سلیمانی (۲ گل) و حسین کلانی گل‌های این دربی خاطره‌انگیز را به ثمر رساندند. آزادی و اولین دربی این دیدار از هفته هفتم رقابت‌های لیگ تخت جمشید و به قضاوت نیکولای پتروجیانو رومانیایی در ورزشگاه تازه‌تأسیس آزادی آغاز شد. پرسپولیس قبل از این بازی با کسب 10 امتیاز در صدر جدول بود و تیم استقلال با همین تعداد امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم. هدایت تیم پرسپولیس بر عهده آلن راجرز انگلیسی بود و استقلال نیز زدراکو رایکوف را به روی نیمکت خود داشت. به نام بهزادی، به کام راجرز! البته راجرز قبل از این بازی به یک مرخصی 40 روز رفته بود و یک شب قبل از بازی دربی وارد ایران شد و در زمان غیبت وی، سرخپوشان تحت نظر همایون بهزادی، کاپیتان محبوب پرسپولیس و ستاره دربی تمرینات را پشت سر گذاشته و آماده نبرد با رقیب سنتی شدند. دربی ۵۲ ترکیب پرسپولیس:   بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح‌نیا، رضا وطن‌خواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی (کاپیتان)، اصغر ادیبی و ایرج سلیمانی مربی: آلن راجرز آلن راجرز ترکیب استقلال: منصور رشیدی (ناصر حجازی)، محمدرضا عادل‌خانی، نصرالله عبداللهی، اکبر کارگر جم، علی جباری (کاپیتان)، کارو حق‌وردیان، عزت جانملکی ، حسن روشن (هادی نراقی)، جواد الله‌وردی، جواد قراب و غلامحسین مظلومی (مسعود مژدهی) مربی: زدراکو رایکوف زدراکو رایکوف شرح گل‌ها:

  • (گل اول - دقیقه 31): حسین کلانی توپی را که ابراهیم آشتیانی در دقیقه 31 برای وی ارسال کرده بود به گل اول بازی تبدیل کرد.
  • (گل دوم - دقیقه 43): پاس علی پروین به زنده یاد ایرج سلیمانی با شلیکی تماشایی از فاصله 25 متری وارد دروازه رشیدی شد.
  • (گل سوم - دقیقه 50): سانتر حاج رحیمی‌پور برای همایون بهزادی با یک شلیک سرضرب کاپیتان پرسپولیس به گل سوم بدل شد.
  • (گل چهارم - دقیقه 57): ایرج سلیمانی با یک شوت سهمگین دیگر گل دوم خودش و چهارم تیمش را به ثمر رساند.
رایکوف که تیمش را در آستانه شکست سنگینی می‌دید، دست به چند تعویض زد و حجازی را جانشین رشیدی در دروازه کرد. اما تعویض‌های رایکوف هم مانع از آتش بازی پرسپولیس و بسته ماندن دروازه استقلال نشد و در ادامه همایون بهزادی در دقایق 60 و 88 دو بار دیگر روی پاس کلانی و حاج رحیمی پور گلزنی کرد تا یکطرفه‌ترین نتیجه تاریخ دربی در سال 52 به ثبت رسیده باشد. بعد از ثبت گل ششم، تماشاگران پرسپولیس شعار می‌دادند ششمین گل وارد دروازه شد، تیمه تاج آواره شد. پرسپولیس با یک نتیجه باور نکردنی تیم پرمهره استقلال را شکست داد و اینگونه بود که حماسه 6 تایی شدن رقیب سنتی در شانزدهمین روز شهریور 52 رقم خورد و شعار شیش‌تایی‌ها برای همیشه رفت روی سکوها...

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...