علیرضا نجاتی؛ پدیده 63 کیلوگرم در اندیشه مدال طلا در کشتی فرنگی قهرمانی صربستان + ویدئو و نتایج زنده

علیرضا نجاتی به جای میثم دلخانی مصدوم در وزن ۶۳ کیلوگرم در صربستان به میدان خواهد رفت.
کدخبر (66547) | 18 شهریور 1401 | ساعت 07:07
0 133
علیرضا نجاتی؛ پدیده 63 کیلوگرم در اندیشه مدال طلا در کشتی فرنگی قهرمانی صربستان  + ویدئو و نتایج زنده
علیرضا نجاتی به جای میثم دلخانی مصدوم در وزن ۶۳ کیلوگرم در صربستان به میدان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، کمتر از ۳ روز دیگر در بلگراد صربستان آغاز می شود و تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۱۰ کشتی گیر در این مسابقات شرکت می کند. در ترکیب تیم اعزامی کشورمان شاهد حضور چهره های جوان و آینده داری همچون علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم هستیم. محمد بنا که اعتقاد زیادی به جوان ها دارد، همچون دوره قبلی دست به جوان‌گرایی زده و تیمش را با ترکیبی از نفرات با تجربه و جوان به مصاف با حریفان خواهد فرستاد. مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، از روز شنبه نوزدهم شهریور در صربستان آغاز می شود و یک روز قبل،  فرنگی کاران کشورمان طبق قرعه حریفان خود را خواهند شکست. باید دید این بار ریسک آقای خاص کشتی ایران جواب می دهد و شاگردان این مربی که برخی کشف خود بنا هستند، می توانند کشتی ایران را در صربستان صاحب مدال کنند؟

از کسب مدال برنز تا تغییر وزن در مسابقات جهانی

علیرضا نجاتی یکی از آن جوان هایی است که کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی روی مدال آوری او حساب ویژه ای باز کرده است. این ورزشکار قمی در ابتدا قرار بود در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی بگیرد، اما به دلیل شکست برابر مهدی محسن نژاد در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، ناچار به تغییر وزن شد. نجاتی با توجه به مصدومیت میثم دلخانی و به دلیل کسب عنوان نایب قهرمانی در جام تختی و قهرمانی در تورنمنت قزاقستان توانست یک وزن بالاتر بیاید و دوبنده تیم‌ملی کشتی فرنگی در وزن ۶۳ کیلوگرم را به دست بیاورد. البته او با حضور در این وزن بیگانه نیست و حتی توانسته در مسابقات امیدهای جهان که سال گذشته در کشور صربستان برگزار شود موفق به کسب مدال برنز در وزن ۶۳ کیلوگرم گردد. نجاتی در دوران حرفه ای ورزش خود صاحب عناوین قابل توجهی دیگری نیز می باشد که بی شک مهمترین آن برنز جهان در سال ۲۰۱۹ است. نمودار کشتی فرنگی 63 کیلوگرم نجاتی

نتایج زنده کشتی های علیرضا نجاتی در مسابقات جهانی صربستان

  • علیرضا نجاتی در مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان مقابل احمد اویار از ترکیه قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 5-0 این حریف را از پیش رو بردارد.

ویدیو کشتی مرحله اول علیرضا نجاتی با احمد اویار

 
  • علیرضا نجاتی، کشتی گیر 63 کیلوگرم کشورمان در کشتی جهانی 2022، در مرحله بعدی به مصاف عبدالمحمد پاپی، فرنگی کار ایرانی الاصل تیم ملی آلمان رفت و موفق شد با یک بازگشت زیبا نتیجه را 7-4 به سود خود به پایان برساند.

ویدیو کشتی مرحله دوم علیرضا نجاتی با عبدالمحمد پاپی

 
  • علیرضا نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان صربستان وزن ۶۳ کیلوگرم، مقابل ویکتور سیوبانو از مولداوی که سابقه ی قهرمانی جهان را در کارنامه داشت در یک بازی زیبا با نتیجه 5-3 به پیروزی رسید.

ویدیو کشتی مرحله یک چهارم نهایی علیرضا نجاتی با ویکتور سیوبانو

 
  • علیرضا نجاتی در دیدار نیمه نهایی در مقابل لری آبولادزه گرجستانی و نایب قهرمان سال گذشته جهان قرار گرفت که ابتدا کشتی گیر گرجستانی در خاک نجاتی قرار گرفت اما نجاتی نتوانست از این فرصت استفاده کند و در ادامه نیز آبولادزه پای نجاتی را از تشک خارج کرد تا وقت اول با نتیجه ۱ بر ۱ تمام شود. در وقت دوم نیز حریف نتوانست از فرصت خاک استفاده کند تا این مسابقه در نهایت با پیروزی ۲ بر ۱ آبولادزه به پایان برسد.

ویدیو کشتی مرحله نیمه نهایی علیرضا نجاتی با لری آبولادزه

 

نتایج مهم کشتی گیران 63 کیلوگرم

  • کشتی گیر ایرانی الاصل تیم ملی آلمان، عبدالمحمد پاپی، توانست حریف خود خوزه رودریگز مکزیکی را با نتیجه 8-0 از پیش رو بردارد و در مرحله بعدی در مقابل فرنگی کار کشورمان، علیرضا نجاتی قرار گرفت که کشتی گیر کشورمان توانست او را شکست دهد.

ویدیو صحبت های علیرضا نجاتی بعد از کشتی مقابل حریف ایرانی الاصل آلمانی

علیرضا نجاتی

افتخارات علیرضا نجاتی در یک نگاه: 

نایب قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۴ نایب قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۶ نایب قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۸ نایب قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۸ نایب قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۱۹ نایب قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۲۱

ناکامی نجاتی در المپیک توکیو

علیرضا نجاتی که برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در رتبه پنجم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته بود، نتوانست برای مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که در صربستان برگزار می شود در بین نفرات برتر رنکینگ کشتی فرنگی در وزن خود قرار بگیرد. البته ناگفته نماند که او در مسابقات المپیک در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی گرفت که در همان دور نخست با شکست مقابل آرمن ملکیان ارمنستانی، دارنده مدال طلای امیدهای جهان حذف شد و نتوانست توفیقی کسب کند. وزن ۶۳ فرنگی اسامی برترین فرنگی کاران وزن ۶۳ کیلوگرم برای مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان به شرح زیر است: ۱- لری ابولادزه (گرجستان) ۲ -طالح ممدوف (جمهوری آذربایجان) ۳- اریک توربا (مجارستان) ۴- ویکتور سیوبانو (مولداوی) ۵- احمت اویار (ترکیه) ۶- هراچیا پوقوسیان (ارمنستان) ۷- نیراج (هند) ۸- تینار شارشنبکوف (قرقیزستان)

ناکامی مدعیان مقابل کشتی گیر ایرانی

لری ابولادزه برای علاقمندان کشتی، فردی نام آشنا محسوب می شود. این فرنگی کار گرجستانی در دوره گذشته در دیدار فینال مقابل میثم دلخانی، نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان قرار گرفت و در یک مبارزه سخت و جذاب با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. دلخانی هم با شایستگی بر سکوی نخست جهان ایستاد و مدال طلا را بر گردن آویخت.دلخانی در دور نیمه نهایی، طالح ممدوف دیگر کشتی گیر مطرح حاضر در مسابقات امسال را هم با نتیجه قاطع ۹ بر صفر مغلوب کرده بود. ممدوف دارنده مدال نقره و برنز اروپا در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی است.

نجاتی در پی انتقام از حریف گرجستانی

ابولادزه سابقه سرشاخ شدن با علیرضا نجاتی را هم دارد. این اتفاق در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان رخ داد و این کشتی گیر گرجستانی موفق شد با نتیجه ۷ بر ۳ نماینده کشورمان را شکست دهد و فینالیست شود. ابولادزه در فینال با غلبه بر حریف ترک صاحب مدال طلا شد. نجاتی هم در دیدار رده بندی برابر گئورگی تیبیلوف روس با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت. احتمال آن وجود دارد این دو کشتی گیر در مسابقات صربستان بار دیگر با هم رو به رو شوند و باید دید نجاتی می تواند انتقام این شکست را از حریف گرجستانی بگیرد؟

مدعیان وزن ۶۳ از دید اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی در ارزیابی فرنگی‌کاران وزن ۶۳ کیلوگرم در گزارشی ابولادزه را یکی از فرنگی‌کاران برجسته این وزن دانست و عنوان کرد: این کشتی گیر گرجستانی سال گذشته در فینال این وزن در پیکارهای جهانی اسلو مغلوب میثم دلخانی شد. دلخانی به دلیل مصدومیت جهانی امسال را از دست داد تا علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم یک بار دیگر شانس حضور در مسابقه‌های جهانی را داشته باشد. در ادامه این گزارش درباره لوئیس اورتا سانچز کوبایی دارنده مدال طلای المپیک صحبت شده است که در یک وزن بالاتر در رقابت‌های جهانی بلگراد حضور می‌یابد. از دیگر رقبای جدی این وزن به طالح ممدوف از جمهوری آذربایجان و ویکتور چیوبانو از مولداوی اشاره شده است.

دفاع نجاتی از قهرمانی ایران

تیم ملی کشتی فرنگی سال گذشته توانست در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال طلا شود و علیرضا نجاتی به صربستان رفته تا از عنوان قهرمانی کشورمان در مسابقات جهانی کشتی دفاع کند. کشتی فرنگی ایران در تاریخ این مسابقات، به غیر از طلای دلخانی ، یک برنز جهانی هم در وزن ۶۳ کیلو دارد. اولین مدال آور تاریخ کشتی فرنگی ایران در وزن ۶۳ کیلوگرم کسی نبود به جز ایرج خورشید فر که در سال ۱۹۶۱ توانست در آمریکا صاحب مدال برنز در مسابقات کشتی قهرمانی جهان شود. باید دید علیرضا نجاتی در اولین تجربه جهانی خود در وزن ۶۳ کیلوگرم قادر خواهد بود تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صاحب مدال کند. گفتنی است طبق برنامه اعلام شده، زمان برگزاری مسابقات جهانی کشتی صربستان نوزدهم شهریور سال جاری می باشد و قرعه کشی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، علیرضا نجاتی در دور نخست با احمت اویار از ترکیه مبارزه می کند و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار خوزه رودریگوئز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی از آلمان می رود. مجموعا ۳۰ کشتی‌گیر در وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان به روی تشک خواهند رفت که علیرضا نجاتی نماینده تیم ملی ایران خواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...