جام جهانی 2022؛ کریستیانو رونالدو دیگر گلزن بشو نیست!

عملکرد ناامیدکننده کریستیانو رونالدو پس از منچستریونایتد، در تیم ملی پرتغال نیز ادامه پیدا کرد.
کدخبر (72255) | 03 مهر 1401 | ساعت 16:09
3 1677
جام جهانی 2022؛ کریستیانو رونالدو دیگر گلزن بشو نیست!
عملکرد ناامیدکننده کریستیانو رونالدو پس از منچستریونایتد، در تیم ملی پرتغال نیز ادامه پیدا کرد.

به گزارش سرخ نیوز، در شبی که پرتغال توانست با 4 گل جمهوری چک را شکست دهد، کریستیانو رونالدو نه تنها نتوانست گلی بزند بلکه با خطای هندی که انجام داد، مورد تمسخر رسانه‌های مختلف از جمله میرور انگلیس قرار گرفت. پس از اینکه اریک تن‌هاخ تصمیم گرفت او را در یونایتد به یک نیمکت نشین تبدیل کند، او در این فصل تنها 3 بازی را از ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشته که دو بازی مربوط به لیگ اروپا است. در این بازی‌ها ستاره پرتغالی تنها یک گل زده که آن هم از روی نقطه پنالتی در برابر شریف مولداوی بود. به عبارتی دیگر رونالدو در جریان هیچ بازی رسمی موفق به گلزنی نشده است.

همین مساله باعث شد تا رونالدو با این نیت به تیم ملی برگردد که بتواند خودش را یکبار دیگر ثابت کند. برخلاف یونایتد، او در تیم ملی کشورش کاپیتان است و به عنوان هسته اصلی خط حمله تیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. او در کشورش هم مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار دارد اما سانتوس از او به عنوان بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال پرتغال همچنان حمایت می‌کند.

جام‌جهانی 2022؛ رونالدو دیگر گلزن بشو نیست!

با این حال او در نیمه اول بازی مقابل جمهوری چک 9 بار به سمت دروازه حریف شوت کرد تا همه تلاش خود را برای گلزنی و بازگشت اعتماد به نفسش انجام دهد اما این بازیکن 37 ساله در این امر موفق نبود. در نیمه دوم هم 4 شوت زد که هیچ کدام در چارچوب نبود و یکی از آنها هم دفاع شد. این آمار برای اینکه نشان دهد رونالدو در این فصل تا چه اندازه افت کرده، کافی است. این در حالی است که دالو، فرناندز و کاروالیو در این بازی همه تلاش خود را جهت ایجاد موقعیت برای رونالدو انجام دادند.

دلیل افت کریستیانو رونالدو چیست؟

آمادگی جسمانی و توانایی کریستیانو رونالدو مثل قبل نیست و حتی توانایی پرش او در گذشته که یکی از نمادین‌ترین حرکات او بود، از بین رفته است. چه در منچستریونایتد و چه در تیم ملی، کریستیانو رونالدو دیگر نمی‌تواند مانند گذشته برای زدن ضربه سر به هوا بپرد. این شاید دلیل نزدن هیچ گلی در 8 بازی اخیری باشد که او به میدان رفته است. تحلیل قوای جسمانی و عدم حضور کافی در تمرینات پیش فصل باعث شده تا از نظر آمادگی فیزیکی اصلا در شایط خوبی قرار نداشته باشد. برای همین نباید از عدم گلزنی این ستاره پرتغالی تعجب کرد.

در واقع تن‌هاخ چنین روزهایی را درست پیش بینی کرده بود. "وقتی شما پیش فصل را از دست می‌دهید، باید منتظر همین هم باشید. رونالدو سخت تلاش می‌کند تا به فرم و آمادگی برگردد. وقتی آمادگی‌اش بیشتر شد، بازی هم بیشتر خواهد کرد"

پرتغال در حالی موفق به زدن 4 گل به جمهوری چک شد که رونالدو در آن سهمی نداشت و همین مساله او را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد. به طور کلی وقتی تیم‌هایی که او در آن‌ها بازی کرده، می‌توانند رقیب را با نتایج پر گلی شکست دهند و رونالدو در گل‌ها سهمی ندارد، بیشتر ناامید و بی اعتماد به نفس می‌شود.

هنگام دفاع، رونالدو به نوعی غایب است و گاهی هم که حضور پیدا می‌کند، با گرفتن دست‌ها مقابل صورتش در برابر ضربات تیم حریف، مرتکب اشتباهات بچگانه‌ای می‌شود. در آخرین فصل حضورش در یوونتوس، رونالدو هنگام دفاع مقابل ضربه ایستگاهی پورتو نیز چرخید و جا خالی داد و باعث شد حریف به گل برسد. او هنگام دفاع صورتش را با دستانش می پوشاند. چنین تضاد بزرگی فقط ذهنیت واقعی رونالدو را نشان می‌دهد.

او برای اینکه واقعاً به روند گلزنی بازگردد، نه تنها باید آمادگی جسمانی و وضعیت خود را بهبود ببخشد، بلکه باید ذهنیت خود را نیز تغییر دهد. با این حال، برای رونالدو 37 ساله، این تقریبا غیرممکن است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
اسم کریسو بیارید تا بلکه بازدیداتون بره بالا متاستفم
کاربر سایت
04 شهریور 1402
به نظر من رونالدو میتونه گل بزنه اون گل قبلی که افساید شد میدونست ولی زد که بگه من میتونم گل بزنم و وقتی رونالدو رو اورد همه رو دفاع کرد
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...