معرفی کامل ورزشگاه لوسیل/ بزرگترین استادیوم جام جهانی 2022

کدخبر (87161) | 12 آبان 1401 | ساعت 14:38
0 757
معرفی کامل ورزشگاه لوسیل/ بزرگترین استادیوم جام جهانی 2022
ورزشگاه لوسیل که در 15 کیلومتری دوحه مرکزی واقع شده میزبان دیدار اختتامیه جام جهانی 2022 خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، بعد از واگذاری میزبانی جام جهانی 2022 به قطری ها ساخت 8 ورزشگاه در این کشور استارت خورد که یکی از آنها ورزشگاه لوسیل بود.  

معرفی ورزشگاه لوسیل

لوسیل استادیوم (Lusail Stadium) یکی از چند ورزشگاه جام جهانی قطر 2022 خواهد بود که مسابقات مهمی در آن برگزار خواهد شد. ورزشگاه ملی لوسیل به صورت دقیق 88966 نفر ظرفیت دارد و به همین خاطر است که لوسیل، استادیوم فینال جام جهانی قطر خواهد بود.  

تاریخ و محل ساخت استادیوم لوسیل

احداث استادیوم لوسیل در کشور قطر از سال 2017 و با توجه به سنت های بومی منطقه آغاز شد. البته که خرید زمین و استارت های اولیه ساخت ورزشگاه لوسیل به سال 2014 برمی گردد. استادیم لوسیل در بخش الریان شهر لوسیل، که بخش توسعه‌ی یافته‌ی این شهر است، ساخته شده‌است. ورزشگاه ملی لوسیل در 15 کیلومتری دوحه مرکزی واقع شده است که برای رسیدن به آن می‌توان از مترو اختصاصی ورزشگاه شهر لوسیل و تراموا استفاده کرد.  

ظرفیت استادیوم لوسیل

ورزشگاه لوسیل آماده پذیرش 80000 تماشاگر در جام جهانی قطر خواهد بود. این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه میزبان بازی های جام جهانی در کشور قطر است. گنجایش استادیوم لوسیل قرار است پس از مسابقات جام جهانی به 40000 نفر ظرفیت کاهش پیدا کند.  

کدام بازی های جام جهانی 2022 در ورزشگاه لوسیل قطر برگزار می شود؟

اهمیت استادیوم لوسیل زمانی بیشتر می شود که بدانید این ورزشگاه میزبان دیدار فینال جام جهانی است. سایر دیدارهایی که طبق برنامه در ورزشگاه ملی لوسیل برگزار خواهد شد به شرح زیر می باشد؛
دیدار آرژانتین و عربستان سعودی در گروه C جام جهانی
بازی برزیل و صربستان در گروه G جام جهانی قطر
تقابل آرژانتین و مکزیک در گروه C جام جهانی 2022
دیدار پرتغال و اروگوئه در گروه H جام جهانی
بازی عربستان سعودی و مکزیک در گروه C جام جهانی قطر 
مصاف کامرون و برزیل در گروه G جام جهانی 2022
یک دیدار مرحله نیمه نهایی
یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی و یک مسابقه از دور یک هشتم نیز در ورزشگاه لوسیل قطر برگزار خواهد شد؛ و به خاطر اینکه ورزشگاه لوسیل جام جهانی 2022 را میزبانی خواهد کرد، به همین دلیل نحوه مدیریت تماشاگران در استادیوم لوسیل برای قطری ها اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

استادیوم لوسیل امکانات ورزشگاه لوسیل قطر

لوسیل ورزشگاه بسیار پرامکانات و زیبایی است؛ بخشی از امکانات استادیوم لوسیل که میزبان جام جهانی 2022 می باشد شامل موارد زیر است: 1- در اطراف استادیوم ملی لوسیل قرار است که کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی ساخته شود تا تماشاگرانی که به قصد بازدید بازی‌های جام‌جهانی روانه این شهر می شوند، لحظات لذت‌بخشی را بعد یا قبل‌از بازی تجربه کنند. 2- وجود سیستم خنک کننده ورزشگاه قطر برای زمین و جایگاه تماشاچیان. 3- شهر لوسیل توسط خط قرمز متروی قطر به مرکز دوحه و فرودگاه بین‌المللی حمد متصل شده‌است. ایستگاه QNB لوسیل که آخرین ایستگاه این خط می‌شود، درست در کنار استادیوم قرار گرفته‌است. همچنین سیستم حمل‌ونقل تراموا، این استادیوم را به بخش‌های دیگر شهر لوسیل متصل کرده‌است. 4- تماشاگران می‌توانند در اوقات فراغت خود به پارک‌های مختلفی که در این شهر قرار دارد، مراجعه کنند و لحظات لذت‌بخشی را در آن‌ها سپری کنند. 5- ورزشگاه ملی لوسیل با استفاده از انرژی خورشیدی خنک می شود و به ادعای منابع قطری، بسیار دوستدار محیط زیست طراحی شده است.  

ویژگی های ظاهری ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل با الهام از سنت‌های حاکم بر منطقه توسط تیم معماری فاستر اند پارتنرز (Foster & Partners) طراحی و اجرا شده است. این تیم با الهام از تعامل نور و سایه نقوش پیچیده خاصی را برای نمای ساختمان طراحی کردند که مشابه کهن‌ الگوهای هنری جهان عرب و هنر اسلامی است. مشابه این نقوش را می‌توان در کاسه‌ها، ظروف و آثار هنری سرزمین‌های عرب زبان مشاهده کرد. نمای خارجی ورزشگاه ملی لوسیل مثل سنت کاسه سازی قدیمی عربی طراحی و پی‌ریزی شده که سنن قدیمی مردمی بومی را به ذهن متبادر می‌کند.  

بازی های مهمی که در استادیوم لوسیل برگزار شده

استادیوم لوسیل با دیدار سوپرجام لوسیل بین تیم های الهلال عربستان و الزمالک مصر در تاریخ 18 شهریورماه 1401 افتتاح شد؛ این دیدار با پیروزی 4 بر یک تیم الهلال به پایان رسید. لوسیل استادیوم فینال جام جهانی قطر خواهد بود و مراسم اختتامیه جام جهانی 2022 و اهدای جام نیز در ورزشگاه لوسیل انجام خواهد شد. همچنین استادیوم لوسیل، یکی از ورزشگاه های میزبان جام ملت های آسیا 2023 است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...