ورزشگاه احمد بن علی در جام جهانی 2022/ ستاره درخشان قطر

کدخبر (87596) | 13 آبان 1401 | ساعت 20:45
0 303
ورزشگاه احمد بن علی در جام جهانی 2022/ ستاره درخشان قطر
ورزشگاه احمد بن علی، یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های مورد استفاده قرار گرفته برای جام جهانی قطر خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، یکی از معدود ورزشگاه‌های قطر برای جام جهانی 2022 که قدمت بیشتری نسبت به سایرین دارد، ورزشگاه احمد بن علی است که در شهر الریان واقع شده و میزبان دیدار ایران برابر ولز خواهد بود. 

تاریخ و محل ساخت ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاه احمد بن علی برای اولین بار در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ ساخته شد و از سال ۲۰۰۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این ورزشگاه که در اختیار باشگاه الریان قطر قرار دارد، ۱۱ سال مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن در سال ۲۰۱۴ برای تعمیرات و بازسازی جهت میزبانی از مسابقات جام جهانی 2022، تعطیل شد. ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاه احمد بن علی پیش از تخریب و بازسازی برنامه ابتدایی دولت قطر برای ورزشگاه احمد بن علی، ترمیم و توسعه آن بود اما در نهایت تصمیم به تخریب و ساخت یک ورزشگاه جدید به جای آن گرفته شد. استادیوم جدید احمد بن علی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ساخته و در اواخر سال ۲۰۲۰ با دیدار فینال امیر کاپ قطر بین السد و العربی (2-1)، دوباره افتتاح شد.

ظرفیت ورزشگاه احمد بن علی

به طور دقیق، ورزشگاه احمد بن علی برای میزبانی از دیدارهای جام جهانی، گنجایش حضور ۴۰۷۴۰ تماشاگر را دارد. پس از برگزاری مسابقات جام جهانی 2022، ظرفیت این استادیوم احمد بن علی قطر به ۲۱ هزار صندلی کاهش خواهد یافت. ورزشگاه احمد بن علی

کدام بازی های جام جهانی 2022 در استادیوم احمد بن علی برگزار می شود؟

ورزشگاه احمد بن علی در مجموع میزبان ۷ بازی از مسابقات جام جهانی قطر خواهد بود که ۶ دیدار آن در مرحله گروهی و یک دیدار، در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود.
- تقابل ایالات متحده آمریکا برابر ولز از گروه B جام جهانی 2022
- مسابقه تیم ملی بلژیک مقابل کانادا از گروه F
- دیدار تیم ملی ایران برابر ولز از گروه B
- بازی ژاپن و کاستاریکا از گروه E
- تقابل تیم ملی انگلیس و ولز از گروه B
- دیدار کرواسی و بلژیک از گروه F
- بازی تیم اول گروه C و تیم دوم گروه D در مرحله یک هشتم نهایی

امکانات ورزشگاه احمد بن علی

استادیوم احمد بن علی مسقف بوده و از صندلی تمام تماشاگران توسط سقف ورزشگاه برابر نور خورشید محافظت می‌شود. این ورزشگاه نیز به سیستم تهویه‌ و خنک‌کننده مجهز است. فاصله ورزشگاه احمد بن علی که در شهر الریان واقع شده، تا پایتخت قطر یعنی شهر دوحه چیزی در حدود ۲۰ کیلومتر است. دسترسی به استادیوم احمد بن علی قطر از شهر دوحه آسان بوده و می‌توان با وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو به آن رسید. در ادامه می‌توانید ورزشگاه احمد بن علی عکسهای آن را مشاهده کنید. ورزشگاه احمد بن علی استادیوم احمد بن علی دارای چهار کلاس پذیرایی از تماشاگران است. کلاس اول که بخش ویژه ورزشگاه محسوب شده و بلیت‌های آن قیمت بالاتری دارند؛ کلاس دوم و سوم بلیت‌های ارزان‌تری نسبت به بخش اول و ویژه داشته و در اختیار عموم تماشاگران خواهد بود و در نهایت کلاس چهارم که از نظر قیمتی، مقرون به صرفه‌ترین بوده اما بلیت‌های آن منحصرا در اختیار مقیمان دائمی یا موقت کشور قطر خواهد بود.

ویژگی های ظاهری ورزشگاه احمد بن علی قطر

ورزشگاه احمد بن علی قطر با نمای چشم‌گیر و درخشان خود، از المان‌هایی تشکیل شده که نشان‌دهنده جنبه‌های مختلف کشور و فرهنگ قطر را به نمایش می‌گذارد. این ورزشگاه احمد بن علی الریان با الهام از شکل تپه‌های شنی کویر قطر ساخته شده است. ورزشگاه احمد بن علی

بازی های مهمی که در ورزشگاه احمد بن علی برگزار شده

استادیوم احمد بن علی فطر سابقه میزبانی از جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ و مسابقات عرب‌کاپ را در سال ۲۰۲۱ را دارد. همچنین این استادیوم، یکی از ورزشگاه های جام ملت های آسیا 2023 است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...