گزارش زنده فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲

دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر باکو یک شنبه 15 آبان برگزار شد.
کدخبر (88474) | 15 آبان 1401 | ساعت 14:59
0 176
گزارش زنده فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲
دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر باکو یک شنبه 15 آبان برگزار شد.

به گزارش سرخ نیوز، جام جهانی کشتی فرنگی پنج دوره پیاپی در ایران برگزار و پس از آن به مدت پنج سال از چرخه مسابقات کشتی کنار گذاشته شد. پس از پنج سال، این کشور آذربایجان است که در شهر باکو از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی میزبانی می‌کند. تیم ملی ایران در این مسابقات پس از برتری مقابل ترکیه در بازی نخست و پیروزی مقابل قرقیزستان در بازی دوم، در فینال به مصاف آذربایجان میزبان رفت. با گزارش زنده فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ همراه ما باشید.

نتایج جام جهانی کشتی فرنگی باکو

طبق برنامه مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲، این مسابقات از روز ۱۴ آبان به میزبانی باکو آغاز شد و روز بعد یعنی ۱۵ آبان به پایان رسید. این مسابقات در ده وزن ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شدو تیم ملی کشتی فرنگی ایران در تمامی آن‌ها نمایندگانی برای این مسابقات اعزام کرده بود. بازی فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ از ساعت 18 روز یکشنبه 15 آبان برگزار شد.

محمد رضا رستمی - جام جهانی کشتی فرنگی 2022گزارش زنده جام جهانی کشتی فرنگی

علاوه بر نتایج، شما می‌توانید گزارش زنده دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی را نیز از این صفحه دنبال کنید. مسابقات جام جهانی کشتی در رشته فرنگی به میزبانی آذربایجان برگزار شد و در این رقابت‌ها به جز تیم میزبان، ایران، قرقیزستان، ترکیه و منتخب جهان حضور دارند. صربستان دیگر تیمی بود که در میان تیم‌های حاضر در این مسابقات حضور داشت با این حال در نهایت این تیم موفق به حضور در این بازی‌ها نشد و از جدول مسابقات کنار رفت. نتایج زنده رقابت تیم ملی کشتی فرنگی ایران با آذربایجان در فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو به طور کامل در این صفحه قابل پیگیری است.

گزارش زنده فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲:

نتایج کشتی فرنگی – شنبه ۱۵ آبان

دیدار ایران آذربایجان در جام جهانی کشتی فرنگی، آخرین مسابقه تیم ملی کشورمان در این مسابقات بود. تیم ملی کشتی ایران پیش از این در مرحله گروهی از سد ترکیه و آذربایجان گذشت و در بازی فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ مقابل تیم ملی آذربایجان به میدان رفت.

دیدار تیم ملی کشتی فرنگی ایران آذربایجان جام جهانی کشتی

  • وزن ۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی و فردین هدایتی

    علی اکبر یوسفی و فردین هدایتی، دو نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای جام جهانی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هستند. در هر سه بازی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی، علی اکبر یوسفی در ترکیب تیم ملی کشتی به میدان رفت. – علی اکبر یوسفی کشتی‌گیر سنگین وزن ایران در آخرین رقابت این بازی مقابل بکا کاندلاکی قرار گرفت. در وقت اول این کاندلاکی بود که با سه امتیاز از یوسفی پیش افتاد. یوسفی با خاک کردن حریف خود در ادامه دو امتیاز گرفت، با این حال با اعتراض آذربایجان این رای برگشت. یوسفی پیش از پایان وقت اول حریف خود را از تشک خارج کرد و این کشتی در وقت اول با حساب 3 بر 1 به سود کاندلاکی به پایان رسید. در وقت دوم یوسفی یک بار دیگر کشتی گیر آذربایجانی را از تشک خارج کرد و یک امتیاز دیگر گرفت. او به همین ترتیب دو امتیاز دیگر گرفت و یک امتیاز دیگر به دلیل فرار حریف به وی داده شد تا یوسفی 5 بر 3 پیش بیفتد. با خارج کردن کاندلاکی از تشک، یوسفی موفق شد یک امتیاز دیگر بگیرد. کشتی علی اکبر یوسفی و بکا کاندلاکی در نهایت با برتری 6 بر 3 کشتی گیر ایرانی به پایان رسید. با نتیجه به دست آمده در این کشتی، در مجموع ایران و آذربایجان 5 برد کسب کردند با این حال تیم ملی کشتی ایران به دلیل کسب امتیاز مثبت بیشتر، قهرمان این رقابت‌ها لقب گرفت.

(ویدئو کشتی سوم علی اکبر یوسفی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی و محمد نصرتی

    مهدی بالی و محمد نصرتی، دو ملی‌پوش تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی باکو در وزن ۹۷ کیلوگرم هستند. مهدی بالی در هر سه کشتی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی در ترکیب تیم ملی کشتی ایران به میدان رفت. – مهدی بالی در نهمین دیدار فینال مقابل عارف نفتولایف قرار گرفت. ابتدا نفتولایف بود که با دو امتیاز پیش افتاد و در ادامه بالی یک امتیاز از وی گرفت. وقت اول با همین نتیجه به پایان رسید. در وقت دوم، بالی موفق شد حریف خود را خاک کند و در ادامه با اجرای یک بارانداز، در مجموع 4 امتیاز از حریف خود گرفت. کشتی مهدی بالی و عارف نفتولایف در نهایت با برتری 5 بر 2 کشتی گیر ایرانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی سوم مهدی بالی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


وزن ۸۷ کیلوگرم: ابوالفضل چوبانی و حمید رضا بادکان

  • دو نماینده ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی و حمید رضا بادکان هستند. بادکان در بازی نخست در ترکیب تیم ملی کشتی ایران به میدان رفت و ابوالفضل چوبانی در دو بازی بعدی کشتی گیر ایران در وزن 87 کیلوگرم بود.

– ابوالفضل چوبانی مقابل مراد احمدیف قرار گرفت. امتیاز اول با توجه به اخطاری که چوبانی گرفت به کشتی گیر آذربایجانی داده شد. در ادامه چوبانی موفق شد احمدیف را از تشک خارج کرده و یک امتیاز بگیرد. بازی در وقت اول با تساوی 1 - 1 به پایان رسید. در وقت دوم یک اخطار به احمدیف داده شد و با یک امتیاز فنی ناشی از این اخطار، چوبانی 2 بر 1 پیش افتاد. کشتی ابوالفضل چوبانی و مراد احمدیف در نهایت با برتری 2 بر 1 کشتی گیر ایرانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم ابوالفضل چوبانی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی و محمد حسین محمودی

    دو نماینده ایران در وزن ۸۲ کیلوگرم، علیرضا مهمدی و محمد حسین محمودی نمایندگان ایران محسوب می‌شوند. علیرضا مهمدی در بازی نخست در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفت و دو دو بازی بعدی محمد حسین محمودی به جای وی به کار گرفته شد. – در این دیدار از وزن ۸۲ کیلوگرم، محمد حسین محمودی مقابل رفیق حسینوف قهرمان جهان در سال 2021 قرار گرفت. در آغاز کشتی یک اخطار به حسینوف و یک امتیاز فنی به محمودی داده شد. در ادامه کشتی گیر آذربایجان با بدلکاری دو امتیاز گرفت و پیش افتاد. بازی در وقت اول با برتری 2 بر 1 رفیق حسینوف به پایان رسید. در وقت دوم، حسینوف یک امتیاز دیگر کسب کرد و با دو امتیازی که در ادامه با درخواست بازبینی مربیان آذربایجان به وی داده شد حساب کار به 5 بر 1 رسید. کشتی محمد حسین محمودی و رفیق حسینوف در نهایت با برتری 5 بر 1 کشتی گیر آذربایجانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم محمد حسین محمودی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۷۷ کیلوگرم: محمد رضا مختاری و عارف حبیب اللهی

    دو نماینده ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد رضا مختاری و عارف حبیب اللهی هستند. محمد رضا مختاری در دو بازی نخست در ترکیب ایران به میدان رفت و در بازی فینال جام جهانی کشتی فرنگی، عارف حبیب اللهی جایگزین وی شد. – عارف حبیب اللهی در دیدار وزن 77 کیلوگرم مقابل سنان سلیمانوف نایب قهرمان جهان در سال 2021 قرار گرفت. در آغاز کشتی با تقاضای اخطار برای کشتی گیر آذربایجانی، یک امتیاز به حبیب اللهی داده شد. کشتی گیر تیم ملی ایران در ادامه خاک شد و با خارج شدن پای وی از تشک، سلیمانوف با حساب 3 بر 1 پیش افتاد. در ادامه در یک صحنه پر بحث، دو امتیاز به کشتی گیر آذربایجانی داده شد و در این صحنه کادر فنی ایران درخواست بازبینی ویدیویی داد و با رد شدن این درخواست یک امتیاز دیگر به حساب سلیمانوف واریز شد تا وقت اول با برتری 6 بر 1 کشتی گیر آذربایجانی به پایان رسید. در وقت دوم یک امتیاز دیگر به سلیمانوف داده شد و تلاش‌های نماینده ایران در ادامه برای کسب امتیاز سودی نداشت و کشتی عارف حبیب اللهی و سنان سلیمانوف در نهایت با برتری 7 بر 1 کشتی گیر آذربایجانی به پایان رسید. (ویدئو کشتی اول عارف حبیب اللهی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)

  • وزن ۷۲ کیلوگرم: امیر عبدی و محمد رضا رستمی

    امیر عبدی و محمد رضا رستمی، دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای وزن ۷۲ کیلوگرم در مسابقات جام جهانی کشتی را به تن خواهند کرد. محمد رضا رستمی در این مسابقات دو کشتی گرفت و امیر عبدی یک بار برای ایران به میدان رفت.

– محمد رضا رستمی کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران مقابل اولوی گانیزاده کشتی‌گیر صاحب‌نام آذربایجانی و نایب قهرمان جهان در سال 2022 قرار گرفت. رستمی کار را بهتر از حریف خود آغاز کرد و موفق شد با اجرای یک بارانداز 3 بر 0 از حریف خود پیش بیفتد. کشتی در وقت اول با همین امتیاز به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم یک امتیاز به دلیل خارج شدن پا و یک امتیاز به دلیل فرار به گانیزاده داده شد و در ادامه با اختصاص یک امتیاز فنی دیگر برای وی، کشتی 3 - 3 برابر شد. در ادامه و در شرایطی که رستمی دست بالاتر در کشتی را داشت، با رد شدن درخواست بازبینی کادر فنی ایران، یک امتیاز دیگر به گانیزاده داده شد. کشتی محمد رضا رستمی و اولوی گانیزاده در نهایت با برتری 4 بر 3 کشتی گیر آذربایجانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم محمد رضا رستمی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۶۷ کیلوگرم: دانیال سهرابی و حجت رضایی

    دو نماینده ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم، دانیال سهرابی و حجت رضایی هستند. دانیال سهرابی نماینده ایران در هر سه بازی تیم ملی در جام جهانی کشتی فرنگی باکو بود.

– دانیال سهرابی در دیدار خود مقابل حسرت جعفروف دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2022 قرار گرفت. امتیاز اول با توجه به کم‌کاری جعفروف به سهرابی داده شد. نیمه اول این کشتی با برتری یک بر صفر سهرابی به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم سهرابی اقدام به کمرگیری کرد با این حال این جعفروف بود که موفق به اجرای فن 4 امتیازی شد و با درخواست بی سرانجام کادر فنی ایران برای بازبینی ویدیویی، یک امتیاز دیگر نیز به جعفروف داده شد تا نتیجه بازی با حساب 5 بر 1 به سود نماینده آذربایجان پیگیری شود. کشتی دانیال سهرابی و حسرت جعفروف در نهایت با برتری 5 بر 1 کشتی گیر آذربایجانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی سوم ایمان محمدی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی و سعید اسماعیلی

ایمان محمدی و سعید اسماعیلی، نمایندگان ایران در وزن ۶۳ کیلوگرم در مسابقات جام جهانی هستند. در هر سه بازی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی ایمان محمدی در ترکیب تیم ملی به میدان رفت.

– ایمان محمدی در سومین دیدار خود در جام جهانی کشتی فرنگی مقابل طالح ممدوف نایب قهرمان جهان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 قرار گرفت. در آغاز کشتی به دلیل ضرباتی که ممدوف به سر محمدی وارد کرد داور دو امتیاز به کشتی گیر ایرانی داد و در ادامه نیز وی موفق شد دو امتیاز دیگر از حریف آذربایجانی خود بگیرد. در نیمه دوم باز هم کشتی گیر آذربایجانی ضرباتی به صورت محمدی وارد کرد و داور یک امتیاز دیگر به کشتی گیر ایرانی داد. کشتی گیر آذربایجانی در ادامه کشتی ناجوانمردانه خود باز هم به سر محمدی ضربه وارد کرد تا دو امتیاز دیگر به محمدی داده شود. در لحظت پایانی محمدی موفق شد با خارج کردن ممدف از تشک یک امتیاز دیگر گرفت و با ختلاف 8 امتیاز برنده این بازی شد. کشتی ایمان محمدی و طالح ممدوف در نهایت با برتری 8 بر 0 کشتی گیر ایرانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی سوم ایمان محمدی در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد و پویا ناصرپور

    مهدی محسن نژاد و پویا ناصرپور، دو نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای جام جهانی در وزن ۶۰ کیلوگرم هستند. مهدی محسن نژاد در هر سه دیدار این وزن برای تیم ملی ایران به میدان رفت.

– مهدی محسن نژاد در سومین دیدار خود در این مسابقات مقابل نیهات ممدلی قرار گرفت. در نیمه نخست اخطار برای کشتی گیر آذربایجانی در نظر گرفته شد و محسن نژاد یک امتیاز فنی دریافت کرد و در ادامه با اجرای یک بارانداز دو امتیاز دیگر گرفت، امتیازی که با اعتراض آذربایجان و درخواست چلنج این تیم همراه شد و این بار نیز بازبینی آذربایجانی‌ها نتیجه مثبت داشت و این دو امتیاز از محسن نژاد سلب شد. در ادامه محسن نژاد با خارج کردن حریف از روی تشک یک امتیاز دیگر نیز گرفت و این کشتی در نیمه نخست با حساب 2-0 به سود نماینده ایران به پایان رسید. در نیمه دوم محسن نژاد با حملات پی در پی خود داوران را مجاب کرد تا یک اخطار دیگر به ممدلی و یک امتیاز فنی دیگر به کشتی گیر ایرانی داده شود. در ادامه و طی فنی که دو کشتی گیر اجرا کردند، کشتی با سود 5 بر 4 به سود محسن نژاد دنبال شد و تلاش‌های دو کشتی گیر در لحظات پایانی سودی نداشت. کشتی مهدی محسن نژاد و نیهات ممدلی در نهایت با برتری 5 بر 4 کشتی گیر ایرانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی سوم مهدی محسن نژاد در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)


  • وزن ۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز و مهدی جواهری

    پویا دادمرز و مهدی جواهری نمایندگان وزن ۵۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جام جهانی باکو هستند. مهدی جواهری در این بازی‌ها به میدان نرفت و پویا دادمرز در هر سه بازی ایران انتخاب کادر فنی بود.

– پویا دادمرز در سومین دیدار خود در جام جهانی کشتی فرنگی، مقابل الدنیز عزیزلی قهرمان جهان در کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2022 قرار گرفت. در جریان نیمه نخست این کشتی، دادمرز در شرایطی که 3-0 از حریف خود عقب بود در یک حرکت موفق به کسب 4 امتیاز شد، 4 امتیازی که در بازبینی ویدیوی رد شد و یک امتیاز به عزیزلی داده شد تا بازی در نیمه نخست با حساب 4 بر 0 به سود کشتی گیر آذربایجان به پایان برسد. در نیمه دوم، دادمرز موفق به کسب یک امتیاز روی کم‌کاری حریف شد. کشتی پویا دادمرز و الدنیز عزیزلی در نهایت با برتری 4 بر 1 به سود کشتی گیر آذربایجانی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی سوم پویا دادمرز در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ باکو را از «این صفحه» مشاهده کنید)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...