خیز بلند ترابی برای یک رکورد ویژه

مهدی ترابی با ۲ پاس گل در جمع رکوردداران بیشترین پاس گل در پرسپولیس قرار گرفت.
کدخبر (116156) | 01 دی 1401 | ساعت 13:39
0 132
خیز بلند ترابی برای یک رکورد ویژه
مهدی ترابی با ۲ پاس گل در جمع رکوردداران بیشترین پاس گل در پرسپولیس قرار گرفت.

به گزارش سرخ نیوز، مهدی ترابی تا پایان هفته یازدهم تنها روی یک گل تاثیرگذار بود و از این نظر بدترین فصل دوران بازیگری خود در لیگ برتر را پشت سر گذاشته بود، در دربی هر ۲ پاس گل پرسپولیس را داد تا هم آمارش در این فصل بهتر شود و هم با توجه به عملکردش در ادوار قبلی کارنامه ممتازی از خود به جای بگذارد.

*آشتیانی و پروین بالاتر از ترابی

مهدی ترابی در ۹ دربی قبلی که به میدان رفته بود چهره درخشانی نداشت و تنها یک پاس گل ثبت کرد. این بازیکن در دربی برگشت لیگ هجدهم روی ضربه کرنر تنها گل بازی را ساخت. ترابی در این مسابقه ۲ پاس گل داد که هر ۲ پاس گل باز هم روی ضربات شروع مجدد بود. ترابی با این آمار در دربی به ۳ پاس گل رسید و بهترین پاسور ۴ دهه اخیر پرسپولیس در دربی لقب گرفت.

بهترین پاسور تاریخ دربی، ابراهیم آشتیانی است که در این رقابت ۶ پاس گل داده بود. پس از آشتیانی، علی پروین با ۴ پاس گل در رتبه دوم بیشترین پاس گل برای پرسپولیس در تاریخ دربی جای دارد و حالا مهدی ترابی با ۳ پاس گل سوم است و پشت سر نام ۲ بازیکن بزرگ پرسپولیس قرار دارد.

*ترابی در جمع ۳ پاسور برتر پرسپولیس

ترابی با ۲ پاس گلی که در دربی داد مجموع پاس گل‌های خود را به ۲۴ رساند. این بازیکن با این آمار در کنار جواد کاظمیان در رده سوم بیشترین پاس گل برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر قرار گرفت. امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس با ۲۸ پاس گل بهترین پاسور پرسپولیس در این مسابقان است. نفر دوم جدول پاس گل پرسپولیس هم در ترکیب فعلی پرسپولیس حضور دارد و وحید امیری با ۲۵ پاس گل دوم است و این ۳ بازیکن تا پایان فصل می‌توانند جدول پاس گل تاریخ پرسپولیس را تغییر دهند.

*۴۰ تایی شدن ترابی

ترابی به جز ۲۴ پاس گلی که در لیگ برتر در پرسپولیس داده، ۱۶ پاس گل هم در سایپا به ثبت رسانده و مجموع پاس گل‌های این بازیکن به عدد ۴۰ رسید. ترابی بیشترین پاس گل خود را مقابل استقلال داده است و ۷ بار مقابل این تیم گل ساخته است. ترابی با این تعداد پاس گل در کنار حسین بادامکی در رتبه هشتم رکوردداران بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر جای دارد. محمدرضا خلعتبری با ۷۸ پاس گل صدرنشین تاریخ لیگ برتر است. فاصله ترابی با نفرات بعد از خود به گونه‌ای است که در این فصل می‌تواند خود را به جمع ۵ پاسور برتر تاریخ مسابقات برساند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...