گوشمان از حرف های تکراری پر است، چه خبر از نتایج آقای نکونام؟

جواد نکونام در یکی دیگر از سلسله صحبت‌های اعتراضی خود این بار به قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران ایراد گرفته و این بار به این طریق نتایج ضعیف فولاد را توجیه کرده است.
کدخبر (129344) | 30 دی 1401 | ساعت 23:24
0 85
گوشمان از حرف های تکراری پر است، چه خبر از نتایج آقای نکونام؟
جواد نکونام در یکی دیگر از سلسله صحبت‌های اعتراضی خود این بار به قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران ایراد گرفته و این بار به این طریق نتایج ضعیف فولاد را توجیه کرده است.

سرخ نیوز - صحبت‌های اعتراضی جواد نکونام تبدیل به یک سریال تکراری و بی مزه شده است. او بار دیگر بعد از ناکامی در کسب پیروزی اقدام به اعتراض کرد و این بار بعد از توقف فولاد مقابل نفت آبادان، قوانین سازمان لیگ را هدف قرار داد. یک بار با مقایسه با سرخابی‌ها و یک بار با قیاس مع الفارق با تیم‌های خارجی. هر چه که باشد به هر حال نکونام مقصر نیست، چرا که او شاگرد ممتاز کلاس درس CQ است و در این مکتب فرار به جلو نکته‌ای کلیدی و غیرقابل جایگزینی محسوب می‌شود. بیشتر بخوانید: نکونام: کل مشکلات زندگی فوتبالی‌ام با مشکلات فولاد برابری می‌کند ؛ ما اینجا تنهاییم!

برای تیم پر هوادار چه کردند؟

«صادقانه بگویم که اگر استقلال، پرسپولیس و تیم‌های پرهوادار بودند که به فدراسیون و وزارت ورزش فشار می‌آوردند تا به حال هزار اتفاق افتاده بود. » جواد نکونام این را در نشست خبری بعد از بازی با نفت آبادان گفته؛ چرا؟ چون سازمان لیگ با خارج کردن یک طرفه نام بازیکن از لست موافقت نکرده است! آقا جواد یک بار توضیح دهد که با کدام باشگاه ایرانی چنین روندی طی شده که در روز روشن چنین درخواستی دارد؟ کار خارج از قانون شما چه ربطی به سایر تیم ها دارد؟ کی برای پرسپولیس و استقلال چنین کاری انجام شده که شما امروز به آن پرداخته‌ای؟ محض اطلاع شما، پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2017 در شرایطی به میدان رفت که تنها مجاز به ثبت 18 بازیکن با شرایط سنی بزرگسال بود و فصل بعد با تیم محروم از جذب بازیکن که به دلیل همان محدودیت 18 نفره با حداقل بازیکن ممکن راهی لیگ قهرمانان شد. بیخیال کلیشه‌ها و صحبت‌های بی اساس شوید آقای مربی!

گوشمان از حرف های تکراری پر است، چه خبر از نتایج آقای نکونام؟

کمبود بازیکن؟ بفرمایید آکادمی

بدون آن که خجالت بکشید از کمبود بازیکن گفته‌اید. تیم شما به قدری بازیکن دارد که با غیبت 10 بازیکن تنها ناچار به استفاده از 3 بازیکن رده سنی امید شده‌اید. همین پرسپولیس که صدرنشین لیگ برتر است در بازی با ذوب آهن یک بازیکن امید روی نیمکت داشت و همین ذوب آهن که تنها سه امتیاز کمتر از شما کسب کرده در این بازی دو بازیکن رده سنی امید به زمین فرستاد. آکادمی فولاد بازیکن ندارد که شما هر بازی در حال ناله کردن از نداری‌های خود هستید؟ مگر این همان تیمی نیست که بهترین آکادمی ایران را در اختیار دارد و همه ساله عنوان‌دار مسابقات کشوری است؟ خسته نشدید از حرف‌‎های تکراری بعد از هر بازی؟

شما آن قدر بودجه دارید که به فکر 5 خارجی هستید

با وجود این که سه بازیکن خارجی غیر آسیایی در لیست خود داشتید یک بازیکن دیگر جذب کردید و به دنبال دومی هم هستید. همان طور که سال گذشته صرفا برای شش بازی بازیکن بازنشسته از اسپانیا وارد کردید. بله قوانین فوتبال ایران و آسیا تبعض آمیز هستند، همان طور که بودجه بی‌پایان فولاد خوزستان و وضعیت نامشخص نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان تبعیض آمیز است. در استانی که دو تیم با انواع مختلف مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند این شمایید که دو بازیکن خارجی اضافه روی دست‌تان مانده بزرگوار.

گوشمان از حرف های تکراری پر است، چه خبر از نتایج آقای نکونام؟فرق 20 و 21؟ لیست خود را دیده‌اید؟

شما از تفاوت‌های لیست 20 نفره و 21 نفره گفته‌اید که چه ایرادی دارد اگر این 20 بشود 21. درست می‌گویید اینکه سازمان لیگ لیست متعارف 25 نفره تیم اصلی در تمام نقاط جهان را به 33 بازیکن (20 بازیکن بزرگسال، 4 بازیکن زیر 25 سال و 9 بازیکن زیر 23 سال) افزایش داده جای سوال دارد. همان طور که این سوال را باید از شما پرسید که چرا بازیکنی به نام ابراهیم سلجوقی را با سهمیه بزرگسال را در لیست خود حفظ کرده‌اید. بازیکن 31 ساله‌ای که هر سال قراردادش تمدید می‌شود اما بازی نمی‌کند، بازیکنی که در پست او سعید آقایی و وحید حیدریه را در اختیار دارید اما در غیاب این دو نیز بازیکن دیگری را در دفاع چپ به زمین می‌فرستید. شهاب گردان با اصرار شما جذب شده، برای بازی نکردن! آیا نمی‌توانستید از دروازه‌بان سهمیه سنی استفاده کنید؟ قرارداد پاتوسی با توجه به تمام بی‌نظمی‌هایش با نظر شما تمدید شده، آیا در زمان تمدید قرارداد از وضعیت او اطلاعی نداشتید؟ واقعا بیخیال آقا جواد، نگاهی به کرده‌های خود هم بیندازید.

نه اتلتیکو 200 بازیکن دارد، نه چلسی

«اتلتیکومادرید دوست دارد 200 بازیکن بگیرد، چلسی می‌خواهد 50 بازیکن بگیرد.» بخش دیگری از صحبت‌های آقا جواد که سال‌ها در لالیگا بازی کرده! شما که در لالیگا حضور داشتی اطلاع نداری که این فهرست 33 نفره فوتبال ایران در آنجا محدود به 25 بازیکن است و مازاد بر آن تنها از آکادمی و تیم دوم به تیم اصلی اضافه می‌شوند؟ شما هم سهمیه 30 نفره آکادمی داری که چندان مورد پسندت نیست. مشابه همین قانون در ایتالیا و انگلیس هم جاری است و البته آنجا قوانین شدیدتر Homegrown هم اعمال می‌شود. همین مانده بود که لژیونرهای سابق هم به مانند مربیان سنتی داخلی صحبت کنند، صد رحمت به جهانبخش جعفری!

چرا این همه مصدوم؟

کسی نبوده از شما بپرسد که چرا بعد از 17 بازی (16 بازی لیگ و یک بازی حذفی) این تعداد مصدوم دارید؟ بازیکن ملی داشته‌اید که تحت فشار مضاعف باشند؟ فرشید اسماعیلی پیش از شروع فصل و مجید علیاری و علی قربانی در طول فصل رباط صلیبی داده‌اند و یونس دلفی نیز پیوسته مصدوم بوده. از وضعیت آبشک هم هفته‌هاست خبری نیست. علت این همه مصدومیت چیست استاد؟ لابد این هم به قوانین بدوی سازمان لیگ مربوط است.

گوشمان از حرف های تکراری پر است، چه خبر از نتایج آقای نکونام؟فسخ قرارداد تاوان دارد استاد نکونام

شما انتظار دارید قرارداد بازیکن فسخ شود و هیچ تاوانی ندهید؟ این هم قانون جهانی است؟ لابد فقط خودتان فوتبال جهان را دنبال کرده‌اید و بس. چرا بارسلونا در پرونده مشابه برای فسخ قرارداد یک طرفه و خارج کردن نام ماتیوس فرناندس حدود 8 میلیون یورو جریمه شد؟ بله آقای سرمربی، فسخ قرارداد تاوان دارد، شما هم می‌توانید با فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان خارجی خود جا برای بازیکنان جدید باز کنید، البته که باید تاوان آن را هم بپردازید. جالب است که برای خواسته‌های غیرقانونی خود هم فکت خارجی می‌آورید.

16 بازی 21 امتیاز، فرار نکن آقای مربی!

فرار به جلو استراتژی اصلی استاد شما بوده و شما هم خوب آن را یاد گرفته‌اید. 21 امتیاز از 16 بازی، فولاد مدعی قهرمانی به اندازه نساجی امتیاز کسب کرده و مقابل نفت آبادان بحران زده که حتی بازیکنان زیر 23 سالش هم اعتصاب می‌کنند موفق به کسب پیروزی نشده. گرشاسبی هر چه می‌توانست برای شما بازیکن خرید و مدیر جدید هم در همین مسیر است. آقای به اصطلاح بهترین مربی ایرانی، چه خبر از نتایج درون زمین؟ 9 خرید درون زمین شما در تابستان مجموعا روی چند گل تاثیرگذار بوده‌اند استاد نکونام؟ از این مسائل هم برایمان بگویید لطفا.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...