طلسم گل نزنی شماره 16 می شکند ؟

مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپپلیس در صورت حضور مقابل آلومینیوم یک اتفاق ویژه را در هفته هجدهم پشت سر خواهد گذاشت.
کدخبر (133608) | 09 بهمن 1401 | ساعت 13:11
0 62
طلسم گل نزنی شماره 16 می شکند ؟
مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپپلیس در صورت حضور مقابل آلومینیوم یک اتفاق ویژه را در هفته هجدهم پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مهدی عبدی با حضور در بازی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان برای نود و نهمین بار با پیراهن سرخ به میدان رفت و حال فقط یک بازی تا سه رقمی شدن و عضویت در باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس فاصله دارد. این مهاجم ۲۴ ساله طی دیدارهایی که پیش از این حضور داشته ۲۶ گل زده و ۳ پاس گل داده است.

عبدی که سابقه آقای گلی امید باشگاه های تهران را در کارنامه دارد، در ابتدای فصل نوزدهم، با نظر گابریل کالدرون سرمربی وقت پرسپولیس به تیم بزرگسالان این باشگاه راه یافت و اولین بازی اش را هم در هفته چهارم مقابل استقلال انجام داد. این دیدار ۳۱ شهریورماه ۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و عبدی که آن زمان بازیکنی جوان و جویای نام بود در حالی به عنوان بازیکن تعویضی جای وحید امیری را در ده دقیقه پایانی مسابقه گرفته بود، ثانیه هایی بعد توانست دروازه رقیب سنتی را باز کند و ۳ امتیاز ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد تا یک شبه ره صد ساله شهرت را پیموده باشد.

طلسم گل نزنی شماره 16 می شکند ؟

به رغم این گل در ادامه فصل به مهدی عبدی چندان فرصتی برای بازی داده نشد که این با توجه به سن و تجربه پایین وی طبیعی به نظر می رسید اما بعد از جدایی کالدرون و حضور گل محمدی روی نیمکت، شرایط تا حدودی برای این مهاجم بهتر شد و توانست دقایقی بیشتری بازی کند که با دو گل دیگر برای وی همراه بود. این گل ها وارد دروازه تیم های پیکان و نفت مسجد سلیمان شد.

 به دنبال جدایی علی علیپور از جمع سرخپوشان پایتخت، عبدی جای این بازیکن را در خط حمله گرفت و پس از محرومیت عیسی آل کثیر به امید اول گلزنی تیم بدل شد و گل های سرنوشت سازی را درجام های مختلف به ثمر رساند که از جمله آن ها می توان به گلی اشاره داشت که در جریان تساوی ۲-۲ مقابل استقلال در دربی ۹۴ زده شد و همچنین گل به النصر که با صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه شد. علاوه بر آن چه گفته شد این بازیکن درپازه تیم های ذوب آهن، ماشین سازی (۲ گل) تراکتور (۲ گل) و پیکان در لیگ برتر بیستم را باز کرد، مقابل شاهین بندرعامری در جام حذفی دبل کرد و به تیم های الشارجه امارات و اولسان هیوندای کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ گلزنی کرد تا در مجموع با زدن ۱۴ گل در همه مسابقات بهترین گلزن فصل سرخپوشان باشد.

طلسم گل نزنی شماره 16 می شکند ؟

 عبدی در فصلی هم که گذشت، گلزنی را از بازی مقابل نساجی در هفته دوم استارت زد و چند هفته بعد مقابل نفت مسجد سلیمان یک گل سه امتیازی زد. همین اتفاق در دور برگشت مقابل فولاد رخ داد و عبدی با گل خود موجبات پیروزی تیم گل محمدی را فراهم آورد. او در جریان برتری ۱-۲ برابر مس اولین دبل خود را به ثبت رساند. عبدی در مسابقات جام حذفی آن فصل نیز دروازه تیم ذوب آهن را باز کرد، اما روند گلزنی های این بازیکن به طرز عجیبی متوقف شد و این بازیکن از ۹ اسفند سال گذشته که دروازه مس رفسنجان را در هفته بیستم باز کرد هنوز موفق به گلزنی نشده است.

مهدی عبدی به سبب این عملکرد، جایگاه خود را در ترکیب ثابت پرسپولیس از دست داد و در فصل جاری در بیشتر هفته ها نیمکت نشین بود. باید دید طلسم گل نزدن های این مهاجم در صدمین بازی اش برابر آلومینیوم خواهد شکست؟ در ادامه مروری خواهیم داشت به عملکرد مهدی عبدی در ۹۹ دیداری که تا پیش از این به میدان رفته است:

لیگ برتر:

نوزدهم: (۱۵ بازی - ۳ گل)

بیستم: (۲۷ بازی - ۹ گل و ۱ پاس گل)

بیست و یکم: ( ۲۵ بازی - ۷ گل و ۲ پاس گل)

لیگ بیست و دوم: (۷ بازی)

لیگ قهرمانان آسیا:

۲۰۱۹: (۲ بازی)

۲۰۲۰: (۱۰ بازی و ۳ گل)

جام حذفی:

۹۸: (۳ بازی)

۹۹: (۳ بازی و ۲ گل)

۱۴۰۰: (۱ بازی)

سوپرجام:

۹۹: (۱ بازی)

۱۴۰۰: (۱ بازی)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...