اسطوره بدنسازی حرفش را درباره هادی چوپان پس گرفت!

کدخبر (134007) | 10 بهمن 1401 | ساعت 14:26
2 898
اسطوره بدنسازی حرفش را درباره هادی چوپان پس گرفت!
به نظر می‌رسد که ریچ گاسپاری بالاخره نسبت به مواضعش در خصوص هادی چوپان، کوتاه آمده باشد.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، ریچ گاسپاری که در دهه‌های 1980 و 1990 به چهره‌های بی‌بدیل مسابقات بدنسازی تبدیل شده بود، پس از اینکه در پادکست اخیرش بدنسازان نسل جدید بخصوص هادی چوپان را مورد انتقاد قرار داده بود، اظهار نظر جدیدی در این خصوص داشته است. ریچ گاسپاری به دنبال واکنش‌هایی که در فضای مجازی بخصوص از سوی هواداران ایرانی دریافت کرد، حالا مواضع خود را تغییر داده و به نوعی حرفش را مورد هادی چوپان پس گرفته است. او در مصاحبه با جان رومانو عنوان کرد که ورزشکاران در بخش آزاد مردان به جای تمرینات با کیفیت، مقادیر زیادی استروئید مصرف می‌کنند.

در سال 2021 پس از درگذشت شاون رودن و جورج پترسون، ورزش بدنسازی دچار شوک شدیدی شد. روند نگران کننده در سال 2022 ادامه پیدا کرد و سدریک مک‌میلان در حالیکه تنها 44 سال داشت، درگذشت. چند روز پیش هم امی ریچاردسون از قهرمانان مسابقات فیزیک زنان، چند هفته پس از آخرین حضور در مستر المپیا 2022، به طرز غم انگیزی درگذشت.

در عین حال ستاره‌های قدیمی این ورزش از بدنسازان نسل جدید می‌خواهند در مورد استفاده از استروئیدها محتاط باشند و تمرینات ایمن‌تری انجام دهند. نام‌های برجسته‌ای مانند ست فروسه و کالی ماسل همچنان مخالفت خود را با برگزاری بخش آزاد مردان ابراز می‌کنند. حتی آرنولد شوارتزنگر نیز این ورزش را خطرناک ترین ورزش جهان معرفی کرده است.

اسطوره بدنسازی حرفش را درباره هادی چوپان پس گرفت!

گاسپاری در ویدئویی که اخیرا منتشر کرده، بدنسازان را بخاطر استفاده بیش از اندازه از مواد دارویی به جای انجام تمرینات مناسب مورد انتقاد قرار داده است. علاوه بر این او درباره واکنش‌هایی که پس از پست مقایسه هادی چوپان و دوریان یتس در فضای مجازی منتشر شد، صحبت کرد.

گاسپاری : از هادی چوپان متنفر نیستم !

ریچ گاسپاری پس از یک مشاجره لفظی با هادی چوپان در شبکه‌های اجتماعی، همچنان بر سر اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه بدنسازان نسل جدید فاقد کات‌ها و برجستگی‌های مشابه بدنسازان دهه 90 هستند، ایستاده است اما او سعی می‌کند دل هواداران هادی چوپان را هم بدست آورده و با توصیف این بدنساز به عنوان یک ورزشکار شگفت انگیز‌، حرف‌های گذشته خود را توجیه کند. 

"من معمولاً پاسخ بسیار خوبی از طرف فالوورهایم دارم، اما از زمانی که آن پست را گذاشتم شرایط کمی تغییر کرد. می‌خواهم بگویم من از هادی چوپان متنفر نیستم. من فکر می‌کنم او یک قهرمان بزرگ است. او در مسابقات فوق العاده به نظر می‌رسد اما به عنوان یک بدنساز که چهار دهه است این کار را انجام می‌دهم، منتقد خواهم بود. من معتقد هستم که هادی از جلو شگفت‌انگیزترین فیزیک بدنی را داشت، بسیار متراکم و یادآور روزهای قدیم. من هنوز احساس می کنم چربی‌های بدنش به اندازه کافی کاهش نیافته اما از جلو بدنش واقعا متراکم است. از پشت، بدنش پهنای خوبی داشت. نمی‌خواهم بگویم که عضلات پشت او عالی نبودند، عضلات پشت او عالی بودند، اما فکر نمی‌کنم این تراکم قابل مقایسه با رونی کلمن، دوریان یتس یا لی هنی باشد".

اسطوره بدنسازی حرفش را درباره هادی چوپان پس گرفت!

گاسپاری همچنین تاثیر تصاویر تلویزیونی را هم در داوری‌ها بی تاثیر نمی‌داند:

"دوربین‌ها در گذشته به اندازه امروز تصاویر خوبی نداشتند. شما اگر فرم مناسبی داشته باشید، حتی بدون فشار آوردن خاصی هم کات‌های بدن شما مشخص خواهد شد. من واقعا نمی‌خواستم اینجا بشینم و عملکرد هادی چوپان را زیر سوال ببرم. او واقعا قهرمان بزرگی است"

از نظر ریچ گاسپاری ، مستر المپیای آینده کیست ؟

گاسپاری از نیک واکر به عنوان آقای المپیا آینده نام می‌برد و می‌گوید که امروزه ورزشکاران بیشتر از تمرین به مواد دارویی وابسته هستند:

"نیک واکر پس از کسب مقام سوم و جایزه قهرمان مردمی در مستر المپیا ۲۰۲۲، حضور خود را در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ اعلام کرده است. در حالی که اکثر رقبا دیگر سخت تمرین نمی‌کنند اما واکر سخت مشغول آماده‌سازی خودش است. من معتقدم که او می‌تواند تهدیدی برای قهرمانی در مستر المپیا 2023 باشد. او هنوز به آن نقطه‎ای نرسیده که فوق العاده سخت باشد. او باید فوق العاده سخت باشد. من ویدیوهایی از تمرین نیک واکر را دیده‌ام که او دیوانه وار با وزنه‌های بسیار سنگین کار می‌کند. تمریناتش واقعا فوق العاده است. حرف‌های زیادی درباره روش تمرینات ورزشکاران و وابستگی آنها به مواد دارویی وجود دارد. آنها دارو را به تمرین کردن ترجیح می‌دهند اما باید به مسیر خودشان بازگردند. به نظر می‌رسد توجه به تمرینات از بین رفته است"

سمیر بنوت که تنها عنوان مستر المپیا خود را در سال 1983 به دست آورده، به بدنسازان در مورد مصرف مواد دارویی هشدار داده است. او به بدنسازان قدیمی‌تر و پا به سن گذاشته توصیه کرد که از استفاده از استروئید برای ایجاد توده عضلانی اضافی خودداری کنند. او همچنین بدنسازان نسل جدید را بخاطر استفاده از روغن‌های بهبوددهنده موضعی مانند سینتول مورد انتقاد قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
تو را باور داریم . مرد پارسی
کاربر سایت
04 شهریور 1402
من خود فکر می‌کنم حرف راست گفته رونی و جی کاتلر و دوربن یاتس خیلی خوش اندام تر بودن ما رسما پس رفت داشتیم به نسبت اونا
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...