تحقیر شدن به سبک یونایتد ؛ روایتی از مهمترین شکست ها در نبردهای سنتی !

در یک دیدار حیثیتی در لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد مقابل لیورپول با 7 گل شکست خورد. به همین بهانه مروری داشته ایم بر مهمترین شکست ها در نبردهای سنتی.
کدخبر (151903) | 15 اسفند 1401 | ساعت 21:18
0 130
تحقیر شدن به سبک یونایتد ؛ روایتی از مهمترین شکست ها در نبردهای سنتی !
در یک دیدار حیثیتی در لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد مقابل لیورپول با 7 گل شکست خورد. به همین بهانه مروری داشته ایم بر مهمترین شکست ها در نبردهای سنتی.

به گزارش سرخ نیوز، خجالت‌آور، تحقیر تاریخی، بدترین شکست تاریخ و... اینها تیترهایی بودند که امروز روزنامه‌های انگلیسی به دنبال شکست سنگین 7 بر 0 منچستریونایتد مقابل لیورپول از آنها استفاده کردند. به نظر می‌رسد آنها هم در توصیف احساسات شان در مورد این شکست شیاطین سرخ دربرابر رقیب دیرینه خود، نتوانسته‌اند به طور کامل حق مطلب را ادا کنند. دوئل شمال غرب انگلیس در حالی با پیروزی آنفیلدی‌ها خاتمه یافت که پیش از این بزرگترین برد مرسی‌سایدی‌ها به سال 1985 بازمی‌گشت که 7 - 1 رقیب سخت خود را شکست داده بودند و حالا آنها با به پیروزی مهمتری رسیده‌اند. با این حال این سنگین‌ترین شکست یک تیم در دیداری حیثیتی میان دو رقیب سنتی محسوب نمی‌شود:

رئال مادرید 11 - 1 بارسلونا

این نتیجه خیره کننده را شاید خیلی‌ها به یاد نیاورند. این مسابقه در نیمه نهایی مسابقاتی که قبلاً به عنوان کوپا دل ژنرالیسیمو شناخته می‌شد، در سال 1943 برگزار شد. بازی اول با پیروزی 3 بر صفر کاتالان‌ها مقابل رئال مادرید به پایان رسید. با این حال در بازی برگشت بارسا شکست رسواکننده‌ 11-1 را تجربه کرد. این مسابقه در زمان جنگ برگزار شد و جرقه رقابت شدیدی را بین دو گروه هواداران ایجاد کرد و از مرزهای ورزشی فراتر رفت. در بارسلونا ادعاهایی مبنی بر ارعاب داوران و بازیکنان مهمان توسط مقامات مطرح شد اما بررسی‌ها نشان داد که این ادعاها بی اساس بوده است. این بزرگترین پیروزی در تاریخ ال کلاسیکو محسوب می‌شود.

تحقیر شدن به سبک یونایتد ؛ روایتی از مهمترین شکست ها در نبردهای سنتی[irp posts="134487" ]

بوکاجونیورز 6 - 0 ریورپلاته

این یک داستان عجیب از بزرگترین پیروزی در سوپرکلاسیکو آرژانتین است. این اتفاق در سال 1928 در ورزشگاه چوبی قدیمی «زنیز» رخ داد؛ جایی که بوکا رقیب دیرینه خود را با نتیجه 6-0 تحقیر کرد. بیشترین چیزی که از آن دوئل به یاد می‌آید، درخواست کاپیتان ریور از داور برای پایان بازی پیش از وقت قانونی بود.

آژاکس 8 - 2 فاینورد

برخی از بزرگترین نام‌های فوتبال هلند در بزرگ‌ترین پیروزی مهمترین نبرد کلاسیک فوتبال این کشور حضور داشتند: یعنی پیروزی 8-2 آژاکس مقابل فاینورد در فصل 1983/84. آمستردامی‌ها با فان باستن و کومان به حریفی که یوهان کرایف و همچنین یک رود گولیت بسیار جوان را در خود داشت، رحم نکردند!

تحقیر شدن به سبک یونایتد ؛ روایتی از مهمترین شکست ها در نبردهای سنتییوونتوس 7 - 2 اینتر

این بزرگترین برد در دربی ایتالیا محسوب می‌شود. بیش از یک قرن پیش، در دسامبر 1913 بانوی پیر موفق شد اینترمیلان را 7-2 شکست دهد. دلخوشی این پیروزی عمر کوتاهی داشت چراکه کمتر از یک ماه بعد اینتر توانست 6-1 یوونتوس را از پیش بردارد.

بنفیکا 12 - 2 پورتو

جولینیو یک گلزن تمام عیار بود و توانست 170 گل در 166 بازی در لیگ پرتغال به ثمر برساند. یعنی به طور متوسط کمی بیش از یک گل در هر بازی. او بود که در شکست تلخ بنفیکا مقابل پورتو در لیسبون به تنهایی 5 گل به حریف زد و زمینه این شکست تحقیرآمیز را فراهم کرد.

تحقیر شدن به سبک یونایتد ؛ روایتی از مهمترین شکست ها در نبردهای سنتیبایرن مونیخ 11 - 1 بوروسیا دورتموند

این برد ارزشمند برای بایرن مونیخ به رهبری تورپدو مولر و فرانتس بکن باوئر در برابر بوروسیا دورتموند در دربی کلاسیکر بدست آمد. یقینا هیچ کس انتظار چنین نتیجه‌ای را در این دیدار مهم نداشت؛ جایی که داور مجبور شد برای نشان دادن نتیجه از تابلوی امتیازی دستی استفاده کند چراکه در سال 1971 برای چنین دیداری زدن این تعداد گل تصور نمی‌شد.

مارسی 1 - 5 پاری سن ژرمن

بزرگترین تحقیر تیم مارسی در حساس‌ترین نبرد فوتبال فرانسه همین چند سال پیش به وقوع پیوست. این نتیجه در ورزشگاه اختصاصی مارسی در فصل 2017 رقم خورد و پاری سن ژرمن با نتیجه 5-1 رقیب سنتی خود را شکست داد. تحقیر شدن به سبک یونایتد ؛ روایتی از مهمترین شکست ها در نبردهای سنتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...