7 نکته از لیست تیم ملی ایران / از خط خوردن وفاداران کی روش تا اعتماد به ستاره های لیگ برتر

اولین لیست تیم ملی ایران تحت هدایت امیر قلعه نویی اعلام شد و 32 بازیکن در نخستین اردوی تیم ملی تحت هدایت وی حضور خواهند داشت.
کدخبر (156081) | 26 اسفند 1401 | ساعت 19:03
0 110
7 نکته از لیست تیم ملی ایران / از خط خوردن وفاداران کی روش تا اعتماد به ستاره های لیگ برتر
اولین لیست تیم ملی ایران تحت هدایت امیر قلعه نویی اعلام شد و 32 بازیکن در نخستین اردوی تیم ملی تحت هدایت وی حضور خواهند داشت.

به گزارش سرخ نیوز، اولین لیست تیم ملی ایران تحت هدایت امیر قلعه نویی منتشر شد و 32 بازیکن در اردوی تیم ملی برای دو بازی دوستانه با روسیه و کنیا حاضر خواهند بود. قلعه نویی در گام نخست چند بازیکن مورد وثوق کارلوس کی روش را خط زده و چند بازیکن جدید را به تیم ملی ایران دعوت کرده است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر جدیدترین لیست تیم ملی ایران و نکات و حواشی پیرامون آن؛

15 بازیکن جدید در لیست تیم ملی ایران

در جدیدترین لیست تیم ملی ایران 17 بازیکن از لیست جام جهانی 2022 باقی مانده‌اند و 15 بازیکن جدید به این نفرات اضافه شده‌اند. در میان این 15 بازیکن، حسین پورحمیدی، محمدامین حزباوی، میلاد زکی‌پور، رضا شکاری و محمدحسین اسلامی برای اولین بار در میان بازیکنان دعوت شده به تیم ملی قرار گرفته‌اند. آرمین سهرابیان، عارف آغاسی، رضا اسدی، محمد کریمی، مهدی حسینی و شهریار مغانلو دیگر بازیکنان دعوت شده‌ای هستند که سابقه حضور در اردوهای ملی را داشتند اما سابقه بازی ملی را نداشته‌اند. همچنین میلاد سرلک، امید نورافکن، محمد محبی و امیرحسین حسین زاده بازیکنانی هستند که در زمان سرمربی گری دراگان اسکوچیچ پای ثابت اردوهای تیم ملی بودند اما کی روش برای جام جهانی اعتقادی به این نفرات نداشت.

سبقت باشگاه‌های داخلی از خارجی‌ ها !

در آخرین لیست تیم ملی ایران نام 21 بازیکن از باشگاه‌های داخلی در کنار 11 بازیکن از باشگاه‌های خارجی دیده می‌شود. روندی در زمان حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی معکوس بود و حال با حضور قلعه‌نویی و انتشار لیست جدید، مشخص شده که وی نگاه ویژه‌ای به لیگ داخلی دارد. سپاهان در لیست جدید تیم ملی 6 نماینده دارد و پرسپولیس و استقلال به ترتیب 4 و 3 بازیکن در اردوی تیم ملی خواهند داشت. فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان هر کدام 2 نماینده در تیم ملی دارند و آلومینیوم اراک، تراکتور، مس رفسنجان و ذوب آهن دیگر تیم‌های لیگ برتری هستند که در اردوی پیش روی تیم ملی نماینده خواهند داشت.

8 خط خورده بعد از جام جهانی

امیر عابدزاده، مرتضی پور علی‌گنجی، میلاد محمدی، مجید حسینی، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس، علی کریمی و کریم انصاری فرد 8 بازیکنی هستند که در جام جهانی در لیست تیم ملی ایران حضور داشتند و از لیست جدید خط خورده اند. قلعه نویی به جای عابدزاده، حسین پورحمیدی را از لیگ برتر در لیست خود قرار داده و مجید حسینی به به دلیل مصدومیت در لیست قرار نگرفته است. سامان قدوس نیز با درخواستی که از سرمربی تیم ملی داشته در این اردو حضور نخواهد داشت. در رابطه با عدم دعوت سایر بازیکنان هنوز اظهار نظر رسمی از سوی کادر فنی تم ملی صورت نگرفته ولی به نظر می رسد در مورد برخی بازیکنان عدم حضور این بازیکنان در ترکیب تیم های باشگاهی تاثیر زیادی در این موضوع داشته است.

بازگشت مغضوبان کی روش

بازگشت بازیکنانی چون امید نورافکن، میلاد سرلک، محمد محبی و امیرحسین حسین زاده به لیست تیم ملی ایران یکی از نکات کلیدی لیست اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال است. نورافکن و سرلک در مسیر صعود به جام جهانی بازیکنان کلیدی تیم ملی بودند و محبی فصل درخشانی را همراه با استقلال سپری کرده است. حسین زاده نیز ستاره فصل گذشته لیگ برتر بود و به عقیده بسیاری او نیز می‌توانست در لیست تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داشته باشد، لیستی که با تشخیص کی روش با 25 بازیکن و 4 دروازه بان بسته شد!

میلاد سرلکپایان حضور تضمینی لژیونرها؟

یک انتقاد بزرگ به لیست تیم ملی ایران در زمان سرمربی گری کارلوس کی روش، حضور تضمینی لژیونرهای مورد اعتماد وی بود. قلعه نویی در اقدامی متفاوت نسبت به سرمربی پیشین 6 لژیونری که در جام جهانی در لیست تیم ملی حضور داشتند را از لیست تیم ملی خط زده است. امیر عابدزاده، مجید حسینی، میلاد محمدی، علی کریمی، سامان قدوس و کریم انصاری فرد جایی در میان بازیکنان دعوت شده ندارند که در این میان سامان قدوس در لیست قلعه‌نویی حضور داشته اما با درخواستی که از سرمربی تیم ملی داشته در اردو حضور نخواهد داشت. نفراتی که در تیم‌های باشگاهی خود وضعیت خوبی ندارند و به احتمال فراوان توجیه قلعه‌نویی برای عدم دعوت این نفرات همین نکته است.

عملکرد باشگاهی 6 لژیونر خط خورده به شرح زیر است:

امیر عابدزاده: 13 حضور در ترکیب اصلی پونفرادینا و یک نیمکت نشینی، 5 کلن شیت و 12 گل خورده مجید حسینی: حضور در 7 بازی در ترکیب اصلی کایسری اسپور و یک گل زده، 10 گل خورده و 2 کلین شیت، از دست دادن 4 بازی (یک محرومیت، دو بازی به دلیل مصدومیت و یک بازی به دلایل فنی) میلاد محمدی: مصدومیت طولانی و عدم حضور در ترکیب آ ا ک (از دست دادن 16 بازی به دلیل مصدومیت و 2 حضور روی نیمکت بدون شانس بازی) سامان قدوس: حضور در 5 بازی برنتفورد (یک بازی در ترکیب اصلی و 4 بازی به عنوان بازیکن تعویضی از مجموع 12 بازی) علی کریمی: حضور در 12 بازی کایسری اسپور (6 بازی در ترکیب اصلی و 6 بازی به عنوان بازیکن تعویضی)، 2 گل زده کریم انصاری فرد: حضور در 16 بازی اومونیا (11 بازی در ترکیب اصلی و 5 بازی به عنوان بازیکن تعویضی)، 5 گل زده و 4 پاس گل

دیدار سفیر با عابدزاده در اسپانیا بعد از اتفاق تلخ + عکسجوان ها چه قدر شانس دارند؟

در آخرین لیست تیم ملی ایران نام چند بازیکن جوان دیده می شود. محمدامین حزباوی کاپیتان تیم جوانان ایران و محمدحسین اسلامی هافبک جوان ذوب آهن در این لیست حضور دارند و در کنار این بازیکنان، بازیکنانی چون پورحمیدی، زکی پور و شکاری نیز نخستین تجربه ملی خود در رده سنی بزرگسالان را تجربه خواهند کرد. باید منتظر ماند و دید قلعه نویی تا چه حد به این بازیکنان میدان خواهد داد. سامان فلاح و محمد عمری دو جوان آماده فوتبال ایران نیز در لیست قلعه‌نویی حضور داشتند که این دو بازیکن این اردو را به دلیل مصدومیت از دست دادند.

میلاد زکی‌پورغایبان نامدار

به جز بازیکنانی چون سامان قدوس، محمد عمری، مجید حسینی و سامان فلاح که فدراسیون فوتبال در رابطه با عدم دعوت‌شان به تیم ملی اظهار نظر رسمی داشته غیبت چند بازیکن دیگر در لیست تیم ملی جای سوال دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع فیکس تیم ملی در جام جهانی و عضو کلیدی خط دفاعی پرسپولیس بزرگترین خط خورده لیست امیر قلعه‌نویی است. او اخیرا دچار مصدومیت شد و به اذعان برخی دلیل عدم دعوت او همین موضوع بوده با این حال در اطلاعیه رسمی فدراسیون فوتبال در رابطه با بازیکنان خط خورده اثری از وی مشاهده نمی‌شود. مهرداد محمدی دیگر بازیکنی است که می توانست در لیست تیم ملی ایران حضور داشته باشد. او در قطر به طور پیوسته گلزنی می‌کند با این حال قلعه‌نویی اعتقادی به این بازیکن نیز نداشته است. مهدی قایدی هم که به نسبت ابتدای روزهای بهتری را در استقلال سپری می‌کند دیگر خط خورده نامدار لیست تیم ملی ایران است. فرشاد احمدزاده ستاره خط میانی سپاهان و آرش رضاوند بازیکن محوری خط میانی استقلال نیز جایی در لیست تیم ملی ایران نداشته اند. الهیار صیادمنش هم که اخیرا دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته جایی در لیست تیم ملی ندارد و شهاب زاهدی نیز همچنان از لیست تیم ملی ایران دور است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...