از الکلاسیکو تا فرمول یک : تلاش مادرید برای ربودن امتیاز میزبانی از بارسلونا

از سال 1991 به این‌سو میزیانی مسابقات فرمول یک اسپانیا در اختیار شهر بارسلونا بوده است. حالا اما پایتخت نشین‌ها می‌خواهند برای دریافت حق میزبانی این مسابقات وارد عمل شوند.
کدخبر (159218) | 08 فروردین 1402 | ساعت 07:10
0 87
از الکلاسیکو تا فرمول یک : تلاش مادرید برای ربودن امتیاز میزبانی از بارسلونا
از سال 1991 به این‌سو میزیانی مسابقات فرمول یک اسپانیا در اختیار شهر بارسلونا بوده است. حالا اما پایتخت نشین‌ها می‌خواهند برای دریافت حق میزبانی این مسابقات وارد عمل شوند.

به گزارش سرخ نیوز، رقابت ورزشی دیرینه میان بارسلونا و مادرید گویا قرار است وارد فاز تازه‌ای شود: این‌بار در فرمول یک. به لطف دیدار مشهور الکلاسیکو در فوتبال رقابت و دشمنی دیرینه میان این دو شهر اسپانیا برای همه شناخته شده است. مسابقه‌ای که نه تنها در فوتبال بلکه در کل دنیای ورزش یکی از بزرگترین رویدادها به شمار می‌رود. حالا اما قرار است این کشمکش دیرینه وارد مرحله‌ای جدید شود. چرا که هر دوی این شهرها در تلاشند تا میزبانی مسابقات فرمول یک را به چنگ بیاورند. مسابقات فرمول یک اسپانیا از سال 1991 در شهر بارسلونا برگزار شده است. این مسابقات در فصل گذشته‌ی فرمول یک نقشی پررنگ را نیز در رده‌بندی نهایی و کسب دومین عنوان قهرمانی فرمول یک توسط مکس ورشتپن ایفا نمود. اگرچه بارسلونا از ابتدای دهه‌ی نود تا بحال میزبان فرمول یک اسپانیا بوده است اما کاتالان‌ها اکنون خطر از دست دادن این میزبانی را بیخ گوش خود حس می‌کنند. چرا که اعتبار این قرارداد میزبانی در سال 2026 منقضی خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها مادریدی‌ها در تلاشند تا پیست جدیدی را در فاصله‌ی سیصد مایلی این شهر احداث کنند. آنها حتی درخواست رسمی خود برای تصدی امتیاز میزبانی را نیز به استفانو دومنیکالی، مدیر فعلی فرمول یک ارائه داده‌اند. از الکلاسیکو تا فرمول یک : تلاش مادرید برای ربودن امتیاز میزبانی از بارسلونا دومنیکالی اخیرا گفته بود:

«آنها در تلاش هستند تا میزبانی فرمول یک اسپانیا را به دست آورند و ما خوشحال خواهیم شد که گزینه‌های متعددی پیش رویمان داشته باشیم. محبوبیت فرمول یک در سراسر دنیا در حال فزونی گرفتن است و ما از علاقه‌ی مردم اسپانیا به این رقابت نیز آگاه هستیم. این برای ما بسیار رضایت‌بخش است که ببینیم علاقه عمومی به این مسابقات بیشتر و بیشتر می‌شود. تمایل مشترک بارسلونا و مادرید برای میزبانی فرمول یک خبر بسیار خوبی برای ماست.»
علیرغم عشقی که به اتومبیل رانی در هر دوی این شهرها وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که در تقویم مسابقات فرمول یک تنها یک جای خالی برای اسپانیا وجود داشته باشد. دومنیکالی در ادامه گفته است:
«البته که هرگز نمی‌شود گفت هرگز. اما برگزاری دو مسابقه در اسپانیا کار را بسیار پیچیده می‌کند. ما از عملکرد بارسلونا در میزبانی بسیار راضی هستیم. اما این نیز حقیقت دارد که مادرید به دنبال کسب امتیاز میزبانی است. ما در آینده به این مساله رسیدگی خواهیم کرد.»

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...