پرسپولیس و نمایش اقتدار در لیگ بیست و دوم

پرسپولیس در دور برگشت موفق شد ۱۱ تیم از ۱۵ تیم حاضر در لیگ برتر را شکست دهد و پس از یک دوره ناکامی بار دیگر قهرمان شود.
کدخبر (182613) | 29 اردیبهشت 1402 | ساعت 16:44
0 71
پرسپولیس و نمایش اقتدار در لیگ بیست و دوم
پرسپولیس در دور برگشت موفق شد ۱۱ تیم از ۱۵ تیم حاضر در لیگ برتر را شکست دهد و پس از یک دوره ناکامی بار دیگر قهرمان شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تاریخ پس از ۱۵ سال دوباره تکرار شد و پرسپولیس در یک عصر گرم بهاری از بیست و هشتمین روز اردیبهشت جام را از چنگ اصفهانی ها در آورد تا همچنان به یکه تازی اش در لیگ برتر خلیج فارس ادامه دهد.‌ گرچه این بار قهرمانی دراماتیک تمام نشد و پرسپولیس با یک نتیجه قاطعانه توانست جام را با برتری مقابل نساجی از آن خود کند اما حضور یک رقیب قدر مثل سپاهان باعث شد تا حلاوت این قهرمانی چیزی کم از دوره هفتم نداشته باشد. خصوصا که سرخ ها حسابی تشنه بازیابی اقتدار از دست رفته خود بودند. آن ها جام را در فصلی که گذشت به رقیب سنتی واگذار کردند تا روند قهرمانی هایشان متوقف شد. اما این توقف خیلی طولانی نشد و زود به عرصه قدرت برگشتند و اجازه ندادند این فاصله کاهش پیدا کند. پرسپولیس حالا با ۸ قهرمانی در لیگ برتر دست نیافتنی از همیشه است. این جام در شرایطی به این تیم رسید که در ۱۷ هفته از ۳۰ هفته ای که لیگ برپا بود در صدر بودند تا عملکرد کم‌نوسانی را در این فصل از خود بر جای گذاشته باشند.

استارت قهرمانی از نقل و انتقالات

پرسپولیس در فصل نقل‌و انتقالات خریدهای هوشمندانه ای داشت و به جای جذب بازیکنان دهان پرکن اقدام به ترمیم نقاط ضعف خود کرد که مهمترین در خط دفاع و دروازه بود. در همین راستا مرتضی پورعلی گنجی و گیورگی گولسیانی جذب شدند و علیرضا بیرانوند به دروازه بازگردانده شد تا گل های خورده سرخ ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. پرسپولیس و نمایش اقتدار در لیگ بیست و دوماضافه کردن سروش رفیعی و سروش صادقی به خط میانی از دیگر اقدامات مثبت گل محمدی بود. این دو بازیکنی گرچه فراز و نشیب هایی در طول فصل داشتند، اما در هفته های پایانی با حضور در زمین به قهرمانی تیم خود کمک شایانی داشتند. خصوصا صادقی که بعد از رفع مصدومیت موفق شد ۴ گل و یک پاس گل را در ۶ هفته پایانی از خود برجای بگذارد. چه بسا اگر این وینگر خوش تکنیک در بازی با سپاهان حضور داشت می توانست نتیجه را به سود تیم خود تغییر دهد و صدرنشینی از دست سرخ ها خارج نمی شد تا برای بازپس گیری آن مجبور شوند خود را به آب و آتش بزنند. چه بسا حتی موفق شده بودند با تثبیت صدرنشینی، قبل از پایان فصل قهرمانی خود را قطعی کنند.

شکستی که پل پیروزی شد

اما آنچه در این بین قابل توجه می آید انگیزه و تلاش قابل توجه پرسپولیسی ها برای جبران شکست خانگی برابر سپاهان است؛ شکستی که سرآغاز ۷ برد متوالی شد و ۲۱ امتیاز را برای این تیم به همراه داشت تا در نهایت بتواند دو تیم دیگر را جا بگذارد. این در حالی اتفاق افتاد که سپاهان و استقلال در نیم فصل دوم اوج گرفته و پا به پای پرسپولیس در حال رقابت بودند. اما عملکرد شاگردان گل محمدی به قدری خوب بود که مجال خودنمایی را از مربیان پرتغالی و این دو تیم پرستاره گرفت. پرسپولیس در لیگی قهرمان شد که رقبایش به طور متوسط دو امتیاز از هر بازی گرفته بودند که این نشان از کیفیت بالای لیگ بیست و دوم دارد و ارزش کار سخت پرسپولیس دارد؛ پرسپولیسی که در مقطعی از فصل با کمبود مهاجم رو به رو شد و چند بازیکن تاثیرگذار خود از جمله صادقی، گولسیانی،پورعلی گنجی، عمری و...را هم در بازی های مهم فصل از جمله سپاهان و تراکتور از دست داد.

دربی نقطه عطف پرسپولیس

نقطه عطف بازی های این فصل پرسپولیس اما بی شک برد در دربی برگشت با گل عیسی آل کثیر بود. بردی که پل بازگشت به صدر شد. در این اتفاق نقش دو بازیکن پررنگ تر از سایرین بود؛ اولی مهدی ترابی است که ستاره غیرقابل جایگزین پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بود و با گل ها و پاس های گل های خود تقدیر را برای پرسپولیس تغییر داد و دومی عیسی آل کثیر که در بازگشت به مستطیل سبز پس از آن مصدومیت طولانی بسیار قوی و با اراده ظاهر شد و همه کار کرد،گل زد،پاس گل داد و پنالتی گرفت تا ستاره لحظه آخری فصل پرسپولیس لقب بگیرد.

رمز بازگشت سرخ ها

پرسپولیس در دور برگشت با قدرت نمایی خط میانی و مهاجمانش موفق شد ۱۱ تیم از ۱۵ تیم حاضر در لیگ برتر را شکست دهد و فقط سه بار مغلوب شود. سپاهان تنها تیم بالای جدولی بود که سرخ ها مقابل آن تسلیم شدند و ۴ تیم دیگر نیمه بالای جدول از جمله استقلال، تراکتور، مس رفسنجان و گل گهر نتیجه را به قهرمان لیگ واگذار کردند. به واقع باید گفت برد در بازی های ۶ امتیازی رمز بازگشت سرخ ها به صدر بود و قهرمانی اش را در هفته آخر تضمین کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...