جدول لیگ بدون اشتباه داوری؛ استقلال بالاتر از سپاهان قرار گرفت

طبق نظر کارشناسان داوری، تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین ضرر را از داوری ها در فصل بیست و دوم داشته است.
کدخبر (185522) | 05 خرداد 1402 | ساعت 10:49
0 229
جدول لیگ بدون اشتباه داوری؛ استقلال بالاتر از سپاهان قرار گرفت
طبق نظر کارشناسان داوری، تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین ضرر را از داوری ها در فصل بیست و دوم داشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، لیگ برتر بیست و دوم در حالی با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید که در طول فصل شاهد حواشی زیادی پیرامون داوری بودیم و اکثر تیم ها از عملکردان داوران ابراز نارضایتی داشتند. بیشترین اعتراض از سمت سپاهان و استقلال بود و حتی در هفته های پایانی،این دو باشگاه بی پروا به داوران اتهام زده و آن ها را به جانبداری از تیم صدرنشین متهم می کردند. جام قهرمانی که از این رقبای پرسپولیس خارج شد، هجمه ها شدت گرفت و داوران به عنوان متهم ردیف اول به هواداران معرفی شدند. این صحبت ها تا همین چند روز قبل و پس از رسیدن استقلال به فینال جام حذفی نیز ادامه داشت و اعضای این باشگاه با تکرار ادعاهای قبلی خود بر این موضوع پافشاری داشتند که اشتباهات داوری، آن ها را از قهرمانی دور کرد. آبی ها حتی به کمیته داوران فشار می آورند که برای دربی حذفی از داور خارجی یا علیرضا فغانی استفاده کند!

جشن قهرمانی پرسپولیس

پرسپولیس از داوران طلبکار شد

اما این ادعاها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا همان طور که استقلالی‌ها و سپاهانی‌ها ادعا می کنند تاوان اشتباهات داوری را داده اند؟ صبح امروز یکی از برنامه های ورزشی تلویزیون با دعوت از حیدری سلیمانی به بررسی سود و زیان تمامی تیم ها در فصل بیست و دوم پرداخت که طبق نظر این کارشناس مشخص شد قهرمان لیگ بیشترین ضرر را از قضاوت های داوران در طول فصل داشته است. به طوری که علیه پرسپولیس ۱۹ اشتباه رخ داده است. ۹ بار داوران به سودش سوت زده اند که اگر آن را در نتایج این تیم دخیل کنیم در پایان پرسپولیس طبق جدول قطعی با ۶۳ امتیاز کماکان در صدر قرار می گیرد.

اعتراض یحیی گل محمدی به داور

آبی بالاتر از زرد

استقلالی ها هم که مدعی بودند با فاصله ۱۲ امتیاز باید قهرمان لیگ می شدند با کسر سود و زیان اشتباهات داوری در همان عدد ۶۲ باقی مانده و یک پله در جدول صعود می کنند. در واقع باید به جای سپاهان در رتبه دوم قرار می گرفتند. ناگفته نماند که آن ها ۱۲ بار از قضاوت های داوران ضرر کرده و ۱۰ بار سود بردند. سپاهانی ها نیز در حالی ۸ مورد اشتباه داوری به ضررشان رخ داده که در مقابل ۱۰ بار داوران به سودشان سوت زدند. با این تفاسیر زردپوشان در جدول نهایی مسابقات با ۶۰ امتیاز به رتبه سوم سقوط می کنند. با توجه به بررسی های انجام گرفته از سوی کارشناسان، نه تنها دیگر جای هیچ شک و شبه ای در سلامت قهرمانی پرسپولیس از نظر داوری باقی نمی ماند که حتی اگر به جدول احتمالی لیگ براساس اشتباهات داوران استناد کنیم، قهرمان لیگ یک امتیاز بیشتر خواهد داشت و ۶۷ امتیازی می شود. استقلال و سپاهان نیز به ترتیب با ۶۵ و ۵۹ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم می ایستادند.

اعتراض استقلالی ها به داور

اعتراضاتی که تمامی ندارد

باید دید آن هایی که از دست های پشت پرده در تعیین قهرمان لیگ می گفتند و سعی داشتند داوران را متهم ناکامی خود قلمداد کنند پس از افشای واقعیت‌ها باز هم حرفی برای گفتن خواهند داشت؟ با تجربیاتی که از گذشته وجود دارد آن ها باز هم به این رفتارهای خود ادامه خواهند داد. تنها چیزی که هیچوقت در فوتبال ایران کسی از تکرار آن خسته نمی شود اعتراض است. متاسفانه برخی مربیان به این قیبل رفتارها عادت کرده اند و هر وقت در موضع ضعف قرار می گیرند با حمله به داوری، فدراسیون، وزیر ورزش و...خود را تبرئه کرده و با متشنج کردن جو برای خود زمان می خرند. از دید آنها داوران مقصر تمام اشتباهات داخل زمین هستند و تیمشان بی عیب و ایراد بوده. عموما برد نتیجه تلاش و تاکتیک تیم هاست و باخت یا تساوی کار عوامل پشت پرده!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...