ونوس و سرنا ویلیامز ؛ کارداشیان های دنیای تنیس

کدخبر (189399) | 14 خرداد 1402 | ساعت 18:03
0 263
ونوس و سرنا ویلیامز ؛ کارداشیان های دنیای تنیس
ونوس و سرنا ویلیامز که بازیگران رئالیتی شوی خودشان بودند، حالا نتیجه این فیلم خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در سال 2005 ونوس و سرنا ویلیامز، دو بانوی بزرگ ورزشکار، از پیست تنیس، وارد صفحه‌های کوچک نمایگشرهای خانگی شدند و در رئالیتی‌شوی خودشان به نام «ونوس و سرنا: واقعی» حضور یافتند.

در این رئالیتی‌شو، لحظات صمیمانه و بدون فیلتری از زندگی این دو خواهر ورزشکار به تصویر کشیده شد و دوستدارانشان توانستند تا به زیبایی نقش‌های آن‌ها به‌عنوان اسطوره‌های دنیای تنیس و چهره‌های فرهنگی اجتماعی را مشاهده کنند.

این شو در یک فصل پخش شد و شامل تنها 5 اپیزود بود ولی نقش خیلی پررنگی در پیشروی دوره جدیدی از برنامه‌های واقعیت‌محور از زندگی ورزشکاران داشت. 

داستان «ونوس و سرنا: واقعی» چه بود؟

«ونوس و سرنا: واقعی» در زمانی پخش شد که رئالیتی‌شوها محبوبیت فراوانی در تلویزیون آمریکا داشتند و مخاطبان، حسابی شیفته این روایت‌های واقعی و بدون فیلمنامه بودند. سرنا و ونوس ویلیامز نیز با اتکا به استعدادها و دستاوردهای حیرت‌آورشان در دنیای تنیس، با بهره‌گیری از این روند، از فرصت به اشتراک گذاشتن زندگی شخصیشان فراتر از مرزهای دنیای ورزش، با هواداران به‌شدت استقبال کردند. این شو به هواداران این فرصت را داد تا به مرور زندگی روزمره این دو خواهر، چالش‌های شخصیشان و تلاش‌های بی‌پایانشان برای تحقق رویاهایشان بپردازند.

 یکی از جالب توجه‌ترین وجهه‌های این شو، توانایی آن در به نمایش کشیدن زندگی این اسطوره‌های دنیای تنیس، به‌عنوان دو انسان عادی و معمولی بود. در جریان این برنامه، خواهران ویلیامز، که به‌خاطر سرسختی و روحیه رقابتی خود معروف بودند، از نقاط ضعف و آسیب‌پذیریشان، آرزوها و رویاهایشان و فداکاری‌هایی که در راه رسیدن به موفقیت انجام دادند، صحبت کردند. البته تنها بعد از یک فصل، پخش این شو متوقف شد و دیگر ادامه نیافت و دلیل این توقف هنوز مشخص نیست ولی تنها همین یک فصل، موفقیت زیادی را به همراه داشت.

نتیجه رئالیتی شوی خواهران ویلیامز

در جریان این شو، سرنا ویلیامز و ونوس، وجوه مختلف شخصیتیشان فراتر از قدرت‌های ورزشیشان را به نمایش گذاشتند و به مسائل مختلفی ازجمله علاقه آن‌ها به مد، سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینانه آن‌ها و تعهدشان به امور بشردوستانه پرداخته شد و در آن، علایق مختلف این دو خواهر به نمایش درآمد. در عین حال، در این شو، ذهنیت مرسومی که از زندگی ورزشکاران وجود دارد و به آن‌ها به چشم افرادی تک بعدی که صرفاً برروی فعالیت‌های ورزشیشان تمرکز دارند، نگریسته می‌شود، در هم شکست.

 همین اتفاق باعث شد تا پیچیدگی شخصیت این دو خواهر شکسته شده و مخاطبان توانستند تا با آن‌ها ارتباط بهتری بگیرند. این برنامه همچنین نقش تعیین‌کننده‌ای در چشم‌انداز فرهنگی جامعه ایجاد کرد و خواهران ویلیامز تبدیل به پیشگامان برنامه‌های واقعیت‌محور از زندگی ورزشکاران شدند. تصمیم آن‌ها برای شرکت در این رئالیتی شو، راه را برای ورزشکاران دیگر برای به اشتراک گذاشتن زندگی و تجربیات شخصیشان ازطریق تلویزیون فراهم کرد. آن‌ها با در دست گرفتن کنترل روایت داستان زندگیشان، کلیشه‌ها را درهم شکستند و نشان دادند که ورزشکاران نه فقط در ورزشگاه‌ها، بلکه در حوزه سرگرمی هم می‌توانند برتر باشند. گرچه عمر رئالیتی شو زندگی ونوس و سرنا کوتاه بود ولی تأثیر آن بر فرهنگ عامه، همچنان بسیار بالاست. این به هواداران اجازه داد تا زندگی این دو خواهر را ازطریق یک لنز فیلتر نشده ببینند و ارتباط عمیق‌تری بین تماشاگران و این دو خواهر ورزشکار ایجاد شد.

از سرنا ویلیامز بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...