برنده‌ها و بازنده‌های نقل و انتقالات تابستانی

کدخبر (190154) | 15 خرداد 1402 | ساعت 12:51
0 121
برنده‌ها و بازنده‌های نقل و انتقالات تابستانی
در تابستانی که گذشت برخی از بازیکنان صاحب نام اقدام به تعویض پیراهن خود داشتند و راهی تیم های دیگر شدند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند راه موفقیت یک تیم از نقل و انتقالات می‌گذرد و هر تیمی که بتواند خود را بهتر تقویت کند، نتایج بهتری در مسابقات کسب می کند. این مسئله نه فقط درباره باشگاه ها که برای بازیکنان هم صدق می کند و پیشرفت آن ها تا حدود زیادی بسته به تصمیماتی دارد که می گیرند.

در سال های اخیر، کم نداشتیم بازیکنانی را که در تیم های خود ستاره بودند و با رفتن به یک تیم بزرگ دچار افت شده و حتی از فوتبال مح و‌شدند. عکس این مسئله هم وجود داشته و بازیکنانی داشتیم که نام و نشانی نداشتند و در تیم های بزرگ مطرح شدند. این نشان می دهد که لزوما اسم یک تیم، امکانات و حتی شرایط مالی‌اش نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت یک بازیکن باشد و قبل از هر چیز، خود آن بازیکن است که با انتخاب و عملکردش، تعیین می‌کند بهترین باشد یا بدترین.

سعید صادقی؛ برنده بزرگ نقل و انتقالات

در تابستانی که گذشت برخی از بازیکنان صاحب‌نام اقدام به تعویض پیراهن خود داشتند و راهی تیم‌های دیگر شدند. یکی از این نفرات سعید صادقی بود؛ او توانست در پایان فصل بیست و یکم برترین پاسور لیگ لقب بگیرد و تیم‌های زیادی را خواهان خود کند؛ از دو تیم پایتخت نشین گرفته تا سپاهان و تراکتور.

سعید صادقی در نهایت نیز هم او به تیمی پیوست که علاقمند آن بود. حضور در پرسپولیس برای رقبا خوشایند نبود و از همان ابتدا شاهد حاشیه‌سازی استقلالی‌ها و سپاهانی‌ها علیه این بازیکن و تیم پرسپولیس بودیم تا نیم فصل اول برای صادقی با حواشی و البته مصدومیت بگذرد. اما این بازیکن توانست در نیم فصل دوم همان ستاره‌ای باشد که انتظار می رفت و با گل های خود کمک زیادی به پرسپولیس در راه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی داشت.

شاید اگر سعید صادقی در تابستان گذشته با پیشنهادهای مالی بالاتر وسوسه می‌شد و به تیم مورد علاقه‌اش پشت می کرد، مسیر قهرمانی پرسپولیس عوض می‌شد و خود این بازیکن شانس رسیدن به قهرمانی را پیدا نمی کرد. بیراه نیست اگر صادقی را برنده بزرگ نقل و انتقالات تابستانی بدانیم.

فصل رویایی اسماعیلی فر

دانیال اسماعیلی فر هم یکی از بازیکنانی است که می‌توان به انتخابش مهر تایید زد. او با جدا شدن از سپاهان و رفتن به تیمی که در چند دوره اخیر قهرمان بوده، بهترین تصمیم را گرفت. گل‌محمدی چند فصلی بود که خواهان جذب شاگرد سابقش در پرسپولیس بود و این امکان بالاخره در تابستان فراهم شد و دانیال سرخپوش شد.

اسماعیلی فر در این فصل موفق شد با پاس گل‌های خود و عملکرد خوبش در خط دفاعی، سرمربی پرسپولیس را رو سفید کند. چه بسا اگر این بازیکن نمی‌درخشید، هجمه زیادی بر گل محمدی بابت کنار گذاشتن مدافع ملی‌پوشی چون رامین رضاییان وارد می‌شد. رضاییان گرچه در سپاهان عملکرد بسیار خوبی داشت، اما قابل کتمان نیست که دانیال اسماعیلی فر با توجه به برتری در فاکتورهای دفاعی نسبت به او، مدافع کامل‌تری محسوب می‌شود.

خوش شانسی مدافعان آبی پوش

جدایی از تیم قهرمان و رفتن به تیم سوم لیگ شاید یک جور خودزنی برای محمد دانشگر تلقی می‌شد، اما این مدافع میانی که به هوای پول زردپوش شده بود، عاقبت خوشی در دیار زاینده رود داشت و توانست فصل را بالاتر از تیم سابقش تمام کند و باز هم فرصت بازی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کند.

دیگر مدافع استقلال یعنی سیاوش یزدانی که در نیم فصل از سوی ساپینتو کنار گذاشته شده بود نیز تصمیم گرفت بار دیگر در نقش جهان توپ بزند. گرچه یزدانی نتوانست عملکرد خوبی را در سپاهان داشته باشد و در جریان دیدار برابر پرسپولیس با اشتباهاتش یک تنه تیمش را حذف کرد، اما حالا این فرصت را دارد تا در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.

پایان خوش رشید

همان طور که در استقلال موفق نبود، در سپاهان نیز نتوانست خودی نشان دهد و پس از انجام سه بازی، در نیم فصل از جمع زردپوشان جدا شد و به پیکان رفت. صحبت از رشید مظاهری است، دروازه بان نیم فصل اول تیم سپاهان که در پنجره زمستانی با حضور در جمع خودروسازان و زیر نظر مجتبی حسینی دوباره احیا شد و ۶ کلین شیت را در ۱۳ بازی به جای گذاشت. چه بسا اگر درخشش این دروازه‌بان نبود، پیکان در پایان فصل به دسته یک سقوط می‌کرد.

بازگشتی که خوش یمن بود

بازگشت رضا اسدی به تبریز برای وی خوش یمن بود. این بازیکن پس از پشت سرگذاشتن یک فصل سخت و پراسترس با پیراهن پرسپولیس، در تراکتور به دور از همه هجمه‌های رسانه‌ای توانست خود را پیدا کند و با درخشش در پست غیرتخصصی، تا یک‌قدمی کسب عنوان آقای گلی پیش برود. او در این فصل توانست با ۱۱ گل زده به عنوان بهترین گلزن تیم تراکتور انتخاب شود.

رضا اسدی اگر در پرسپولیس می‌ماند، می توانست به قهرمانی لیگ دست پیدا کند، اما شاید فرصتی برای درخشیدن نمی‌یافت و نیمکت نشین سرلک و رفیعی می‌شد.

بازی دو سر باخت برای پهلوان

جدایی از پرسپولیس برای احسان پهلوان بازی دو سر باخت بود. این بازیکن نه خودش در مسابقات درخششی داشت و نه با تیمش به توفیقی دست یافت. او حتی با فولاد در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد اما نتوانست افتخاری که با پرسپولیس در سال ۲۰۲۰ به دست آورد را تکرار کند و بدون مدال این مسابقات را ترک گفت، از جام حذفی با فولاد کنار رفت و در لیگ برتر نیز هفتم شد تا بازنده بزرگ نقل و انتقالات لقب پیدا کند.

آقای گل در حسرت گل!

سجاد شهباززاده به عنوان آقای گل لیگ بیستم به استقلال آمد، بلکه بتواند با این تیم قهرمان لیگ شود اما نه آن ۲۰ گل با پیراهن سپاهان دوباره تکرار شد و نه آن قهرمانی در لیگ برتر برای استقلال. شهباززاده که در تیم جدیدش یک نیمکت‌نشین مطلق بود، فصل را با آمار تنها یک پاس گل در جام حذفی به اتمام رساند.

به نظر می رسد سجاد شهباززاده یکی از بازیکنانی باشد که در پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو، از جمع آبی ها کنار گذاشته خواهد شد و باید دید سرمربی استقلال چه نظری درباره همکاری با این مهاجم خواهد داشت.

رضایی؛ از اینجا رانده، از آن جا مانده

کاوه رضایی یکی از چند لژیونری بود که در تابستان گذشته به فوتبال ایران بازگشت. رضایی علی‌رغم امضای قرارداد با استقلال، به خاطر پر بودن لیست این تیم نتوانست برای آبی‌ها بازی کند و نیم فصل نخست را در تراکتور گذراند، به این امید که در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان به استقلال بازگردد.

کاوه رضایی پس از پایان نیم فصل، با تراکتور فسخ کرد تا بتواند برای استقلال بازی کند، اما‌ قوانین سازمان لیگ فوتبال این اجازه را به او نداد. در ادامه نیز سرمربی وقت تراکتور او را نخواست تا از استقلال مانده و از تراکتور رانده شود و همه فصل را خانه نشین باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...