تنفس در مسیر بازگشت به خان اول؛ داستان تکراری و غم انگیز پرسپولیس و استقلال

کدخبر (190674) | 16 خرداد 1402 | ساعت 13:26
0 89
تنفس در مسیر بازگشت به خان اول؛ داستان تکراری و غم انگیز پرسپولیس و استقلال
پرسپولیس و استقلال در کمتر سالی در دهه های اخیر با بحران های مدیریتی مواجه نبوده اند و امسال نیز این پروسه تکراری و سخت با قدرت بیشتری در این دو باشگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، امروز جلسه مجمع اعضای باشگاه استقلال برگزار نشد و به احتمال زیادی مجمع پرسپولیس نیز برگزار نمی شود و دستکم تا هفته آینده وضعیت مدیریت این دو باشگاه بلاتکلیف خواهد ماند.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، بعد از منتفی شدن جلسه امروز باشگاه استقلال در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، اظهار داشت:

امروز صبح در مجمع باشگاه استقلال حضور پیدا کردم و علیرغم فوریت لازم در تعیین تکلیف مدیریت باشگاه‌ها و آمادگی برای انتخاب اعضای هیأت مدیره جدید بر اساس نتیجه عملکرد کمیته نظارت مشترک که حاصل بررسی رزومه و انجام مصاحبه با ۲۸ نامزد عضویت هیأت مدیره بود، به درخواست وزیر محترم ورزش و جوانان جهت بررسی و اظهار نظر نهایی ایشان، تا روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح تنفس اعلام شد. انشاءالله این آخرین تعویق و تنفس باشد

سال‌هاست که پرسپولیس و استقلال مشکلات مدیریتی دارند. این مشکل نه فقط عملکرد مدیران، که روند انتخاب و چیدمان آن‌ها و تغییرات پیاپی در تفکر و ساختار آن بوده است. این دو باشگاه در تمام این سال‌ها، همواره در یک سیکل عجیب گرفتار بوده‌اند؛ سیکلی که در آن مدیران تغییر می‌کنند، سپس زمان زیادی صرف جذب سرمربی می‌شود، آن وقت یا مدیران بازیکن می‌گیرند و تیم بسته می شود یا نقل و انتقالات را پای صرف وقت از دست می دهند و... .

اما نکته جالب امسال، این است که این پروسه دوباره از نقطه صفر باید آغاز شود. آن هم با تغییرات بنیانی در ساختار و ترکیب هیات مدیره که می تواند در نهایت کلیت باشگاه و در نهایت عملکرد تیم را تحت تاثیر قرار بدهد. نکته مهمتر اینکه از همان ابتدا گویا این ساختار تازه با چالش های اساسی روبرو شده است.

«به دلیل عدم هماهنگی بین وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش مقرر شد مدتی به عنوان تنفس برای مجمع اقدام شود». مرتضی فلاح معاون حقوقی وزارت ورزش ضمن بیان این موضوع همچنین به خبرگزاری فارس گفت:

3 دستگاه وزارت اقتصاد، ورزش و دادگستری عضو اصلی مجمع هستند. طبق رویه و سنوات گذشته متولی عام و خاص در حوزه تخصصی ورزش، وزارت ورزش است و مجمع را برگزار می‌کند اما با توجه به اختلاف نظراتی که قبلا بین دو دستگاه ایجاد شده بود، با تعاملات انجام شده برای رفع اختلافات، فی الحال این مجمع با هماهنگی وزارت خانه برگزار شده اما قرار نبود اعضای هیات مدیره مشخص شوند.

نکته جالب اینجاست که معاون حقوقی وزارت ورزش درباره معیار انتخاب اعضای هیات مدیره اظهار داشت:

مهمترین شاخصه این است که وفادار باشند و به آن شرکت تعهد داشته باشد." این در حالی است که وفاداری یک موضوع و معیار انتزاعی است و نمی توان آنرا با هیچ متر و واحد سنجشی آن هم پیش از عملکرد واقعی آنها در باشگاه اندازه گرفت.

صحبت‌های معاون حقوقی وزارت ورزش و همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی پس از لغو جلسه مجمع، نشان از ناهماهنگی عمده و تضادهای بزرگ تشکیل چارت مدیریتی دو باشگاه دارد. ورود افراد تازه به ساختار مدیریتی باشگاه و آغاز یک مسیر آزمون و خطای تازه به معنای آغاز فصلی تازه و پرچالش برای دو باشگاه سرخ و آبی تهران است.

برخلاف تمام حرفهای گذشته این دوباشگاه هرگز در مسیر خصوصی موفق نبوده و در عمل این پروسه شکست خورده و به نظر می رسد در مسیر پیشرفت هم قرار ندارد.

این در حالی است که جدا از وضعیت مدیریت که موضوع مهمی است این دوباشگاه در مساله انتخاب سرمربی دچار بلاتکلیفی هستند و بحران مالی نیز بیشتر از همه روی شانه های باشگاه ها است و همه اینها آینده را کاملا مبهم کرده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...