آخرین خبرها از نقل و انتقالات پرسپولیس ؛ زاهدی می رود، پای مهاجم جدید در میان است؟

کدخبر (234357) | 05 اسفند 1402 | ساعت 19:33
0 184
آخرین خبرها از نقل و انتقالات پرسپولیس ؛ زاهدی می رود، پای مهاجم جدید در میان است؟
در روزهای پایانی نقل و انتقلات زمستانی پرسپولیس احتمالا ترافیک نسبتا سنگینی را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، علی رغم تعطیلی بلند مدت لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل برگزاری جام ملت های آسیا و استارت دیرهنگام نقل و انتقالات زمستانی، بازهم جابه‌جایی‌ها در لیگ برتر خلیج فارس به روزهای پایانی موکول شده است.

پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی تا به امروز عبدالکریم حسن، آستان اورونوف، ابوالفضل بابایی، عیسی آل کثیر و محمد خدابنده لو را جذب کرده و به دنبال چند جابه‌جایی دیگر است.

لیست بازیکنان پرسپولیس از یک سو و همچنین پربودن لیست بازیکنان خارجی این تیم از سوی دیگر مشکلاتی را در روزهای اخیر برای سرخ‌ها به وجود آورده، با این حال به نظر می‌رسد در روزهای پایانی نقل و انتقالات (پنجره نقل و انتقالات زمستانی هفتم اسفند بسته خواهد شد)، سرخ‌ها چند جابه‌جایی دیگر ار تجربه خواهند کرد.

در این گزارش همراه ما باشید با آخرین خبرها از نقل و انتقالات پرسپولیس در زمستان 1402.


شهاب زاهدی را جدا شده بدانید

شهاب زاهدی مهاجمی که در نیم فصل اول لیگ برتر عملکرد نوسانی داشت و البته با همین عملکرد نوسانی نیز بهترین گلزن پرسپولیس بود در آستانه جدایی از این باشگاه قرار گرفته است. او تحت قرارداد باشگاه اوکراینی زوریا لوهانسک است و به دلیل شرایط جنگی اوکراین و با مجوز فیفا موفق به جدایی موقت از این باشگاه شده است.

زاهدی بر اساس قوانین نقل و انقالاتی لیگ برتر یکی از بازیکنان خارجی پرسپولیس است و حال پیشنهادی از ژاپن دریافت کرده و در تمرینات دو روز اخیر سرخ‌ها حضور نداشته است. جدایی او احتمالا با سود دلاری برای پرسپولیس نیز همراه خواهد بود اما پیدا کردن جانشین برای وی در چنین شرایطی به آسانی ممکن است و همین موضوع تا این لحظه مانع از جدایی وی شده است.

احتمال جدایی شهاب زاهدی از پرسپولیس در چنین شرایطی بسیار زیاد است.


مهاجم جدید پرسپولیس از ذوب آهن می‌آید ؟

برخی منابع خبری از پیشنهاد پرسپولیس به محمدجواد محمدی مهاجم 5 گله ذوب‌آهن در نیم فصل اول خبر داده‌اند. محمدی در پنجره زمستانی مدنظر استقلال نیز بوده است. او سابقه بازی در هوادار تهران را داشته و حال نیز به نظر می‌رسد گزینه زمستانی پرسپولیسی‌ها برای جانشینی با شهاب زاهدی است.

ذوب‌آهن در شرایط نرمال تمایلی به جدایی این بازیکن ندارد اما باید توجه داشت که این باشگاه وضعیت اسفناکی در خط دفاعی داشته و چند بازیکن این تیم با مصدومیت بلند مدت مواجه شده‌اند و ممکن است ترافیک پرسپولیس در خط دفاعی و پیشنهاد بازیکن برای جابه‌جایی در این پست، در به نتیجه رسیدن این انتقال کمک بزرگی باشد.


جذب دروازه‌بان دوم کنسل شد

جذب دروازه‌بان دوم از آغاز فصل یکی از برنامه‌های پرسپولیس بوده با این حال در نقل و انتقالات زمستانی نیز این باشگاه به نتیجه‌ای نرسید و ترکیب دروازه‌بانان پرسپولیس تقریبا مشابه نیم فصل نخست خواهد بود. حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس با تایید این خبر مدعی شده که ترافیک در لیست بازیکنان بزرگسال مانع جذب دروازه‌بان باتجربه شده است.

در روزهای اخیر پرسپولیس در تلاش برای جذب رشید مظاهری بود، انتقالی که به دلیل پر بودن لیست سرخ‌ها به سرانجام نرسید. همچنین از پیام پارسا دروازه‌بان جوان صنعت نفت آبادان و علیرضا جعفرپور دروازه‌بان اصلی شمس آذر قزوین نیز به عنوان دو گزینه دیگر این تیم یاد شده بود، هر چند این دو باشگاه لیگ برتری به درخواست پرسپولیس برای جذب این دو گزینه زیر 23 سال پاسخ منفی داده‌اند.

در لیست بازیکنان پرسپولیس 2 دروازه‌بان زیر 23 سال (امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی) حضور دارند و دو دروازه‌بان زیر 21 سال نیز از آکادمی این باشگاه همراه با تیم اصلی تمرین می‌کنند.


پرونده خط هافبک با خدابنده لو بسته شد

در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس اقدام به جذب دو بازیکن در خط هافبک کرده و با جذب این دو بازیکن پرونده جذب بازیکن جدید در خط میانی این تیم بسته خواهد شد. ابتدا آستان اورونوف ستاره ازبک به این تیم پیوست و در نهایت نیز امروز با واریز مبلغ رضایت نامه محمد خدابنده لو به حساب باشگاه مس رفسنجان، انتقال این بازیکن نیز نهایی شد تا وی جانشین میلاد سرلک در ترکیب پرسپولیس باشد.

در چنین شرایطی پرسپولیس مسعود ریگی و سینا اسدبیگی را به عنوان هافبک تدافعی و سروش رفیعی، محمد خدابنده لو و آستان اورونوف را به عنوان هافبک میانی و تهاجمی در اختیار خواهد داشت.


نبیل باهویی در آب نمک

از مدت‌ها پیش بحث جدایی نبیل باهویی از پرسپولیس مطرح بوده اما هر بار به دلایل مختلف جدایی این بازیکن از پرسپولیس به تعویق افتاده است. حال با احتمال قوی جدایی شهاب زاهدی از پرسپولیس، بار دیگر جدایی نبیل از پرسپولیس به تعویق خواهد افتاد چرا که اجازه جدایی به دو بازیکن در خط حمله بدون جذب بازیکن جدید کار چندان عاقلانه‌ای نخواهد بود.

با جدایی زاهدی مشکل پر بودن لیست بازیکنان خارجی پرسپولیس نیز حل خواهد شد. پرونده جدایی نبیل از پرسپولیس همچنان باز خواهد بود و در صورت جذب مهاجم ایرانی جدید، به احتمال فراوان قرارداد این بازیکن سوئدی-مراکشی فسخ خواهد شد و پس از آن پرسپولیس به دنبال جذب مهاجم خارجی با سهمیه آزاد خواهد رفت.


هنانوف هم رفتنی است؟

دیگر بازیکنی که احتمال جدایی او از پرسپولیس وجود دارد، وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی است که در جام ملت‌های آسیا عملکرد درخشانی داشت. او پیشنهاد جذابی از کره جنوبی داشت که پرسپولیسی‌ها با آن مخالفت کردند. اما در شرایط فعلی احتمال انتقال او به ذوب‌آهن در ازای جذب محمدجواد محمدی وجود خواهد داشت.

وحدت تا پایان فصل با پرسپولیس قرارداد دارد و با توجه به ترافیک خط دفاعی این تیم، احتمال حضور او در 60 درصد بازی‌ها تا پایان فصل بسیار ضعیف خواهد بود، اتفاقی که می‌تواند یک سهمیه بازیکن خارجی پرسپولیس برای فصل آینده را بسوزاند.

از سوی دیگر، تنها دلیل اصرار اوسمار ویرا به حفظ وحدت هنانوف، توانایی بازی وی در پست دفاع راست و نداشتن جانشین برای دانیال اسماعیلی‌فر یاد شده که در این باره برخی شنیده‌ها حاکی از این هستند که مدیربرنامه‌ مشترک او و محمد جواد محمدی، یک مدافع راست ایرانی آزاد را به پرسپولیسی‌ها پیشنهاد داده است!

رسمی: محمد خدابنده‌لو به پرسپولیس پیوست + عکس

رسمی: محمد خدابنده‌لو به پرسپولیس پیوست + عکس

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 17:48
بیشتر بخوانید
مقصد جدید عارف غلامی مشخص شد + عکس

مقصد جدید عارف غلامی مشخص شد + عکس

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 14:10
بیشتر بخوانید
زنگ خطر جدی AFC برای استقلال و پرسپولیس: فقط چند روز فرصت دارید!

زنگ خطر جدی AFC برای استقلال و پرسپولیس: فقط چند روز فرصت دارید!

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 12:17
بیشتر بخوانید
اعتصاب شهاب زاهدی برای جدایی

اعتصاب شهاب زاهدی برای جدایی

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 12:07
بیشتر بخوانید
اسپانسر استقلال در مسیر کوروش کمپانی: پیش‌فروش‌های موبایل موسوی متوقف شد

اسپانسر استقلال در مسیر کوروش کمپانی: پیش‌فروش‌های موبایل موسوی متوقف شد

بیشتر بخوانید
04 اسفند 1402 | ساعت 12:20
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...