آمار منحصر به فرد طارمی در جام جهانی قطر

ایران توسط مهدی طارمی به همراه فرانسه، تنها تیم‌هایی بودند که در جام جهانی قطر موفق شدند دروازه انگلیس را باز کنند.
کدخبر (109924) | 20 آذر 1401 | ساعت 13:07
0 95
آمار منحصر به فرد طارمی در جام جهانی قطر
ایران توسط مهدی طارمی به همراه فرانسه، تنها تیم‌هایی بودند که در جام جهانی قطر موفق شدند دروازه انگلیس را باز کنند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالی که اغلب کارشناسان ورزشی جهان از انگلیس به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ یاد می کردند، این تیم پرستاره علی رغم شایستگی نتوانست از مرحله یک چهارم بالاتر برود و با شکست دو بر یک مقابل فرانسه از راهیابی به دور بعدی باز ماند تا حسرت سه شیرها برای کسب جام ۵۶ ساله شود. انگلیس اولین و آخرین بار در سال ۱۹۶۶ توانسته بود به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند.

بازی فرانسه و انگلیس جام جهانی ۲۰۲۲

با حذف شاگردان ساوت‌گیت از جام جهانی، تنها تیم بازمانده گروه B کشور قطر را ترک خواهد کرد تا پس از حذف آمریکا در دور یک هشتم، هیچ‌یک از همگروه های ایران دیگر شانسی برای کسب جام نداشته باشند. تیم ملی کشورمان در این گروه به همراه ولز با دو تیمی که نام برده شد رقابت داشت که در نهایت با کسب یک برد و دو شکست از صعود به مرحله حذفی باز ماند. تنها برد ملی پوشان با نتیجه دو بر صفر مقابل ولز رقم خورد و شکست های آنها به ترتیب با نتایج ۶ بر دو و یک بر صفر مقابل انگلیس و آمریکا.

نکته جالب توجه اینجاست که شاگردان کی روش علی رغم حذف در مرحله گروهی، تنها تیمی بودند که‌ تا شب گذشته توانسته بودند دروازه سه شیرها را  در این دوره باز کنند که این رکورد با گلزنی اورلین شوامنی در هفدهمین دقیقه بازی انگلیس و فرانسه شکسته شد تا دروازه جردن پیکفورد پس از ۲۸۷ دقیقه فرو بریزد.

گل مهدی طارمی در بازی ایران و انگلیس

ناگفته نماند که دروازه سه شیرها پس از پنالتی که مهدی طارمی در سیزدهمین دقیقه وقت های تلف شده به ثمر رساند، در سه بازی متوالی بسته مانده بود. آنها پس از پیروزی پر گل ۶ بر ۲ مقابل ایران در نخستین بازی مرحله گروهی، در بازی برابر آمریکا با تساوی بدون گل زمین را ترک کرده و در ادامه با ۳ گل از سد ولز گذشتند تا به عنوان تیم صدرنشین راهی یک هشتم شوند. انگلیسی ها در این مرحله برابر سنگال با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافتند.

همانطور نیز که اشاره شد در مرحله یک چهارم نهایی، با نتیجه دو بر یک به خروس ها باختند تا فرانسه بعد از ایران، دومین تیمی باشد که در یک بازی دو گل به پیکفورد می زند. با گلزنی ژیرو و حذف شاگردان ساوت گیت، آمار جذاب مهدی طارمی هم دست نخورده ماند و حالا نام این ستاره بوشهری به عنوان تنها بازیکنی که مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دبل کرده در تاریخ این رقابت ها حک خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...