آمیتاب باچان و هیجان زدگی برای نشان دادن پوستر رسمی «المپیک در ریل لایف»

کدخبر (229505) | 29 شهریور 1402 | ساعت 01:26
0 165
آمیتاب باچان برای نشان دادن پوستر رسمی "المپیک در ریل لایف" بسیار هیجان زده بود
سفیر بنیاد میراث فیلم (FHF) و ابرستاره بالیوود، آمیتاب باچان که از پوستر «المپیک در ریل لایف – جشنواره فیلم و عکس» رونمایی کرد، گفت که این پوستر ما را به یاد دستاوردهای المپیکی های هند می اندازد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالی که هند بعد از 40 سال برای میزبانی نشست کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) آماده می‌شود و در میان صحبت‌هایی که در مورد علاقه هند به میزبانی دوره بعدی بازی‌های المپیک وجود دارد، بنیاد میراث فیلم مستقر در بمبئی و موزه المپیک در لوزان سوئیس، دست به دست هم دادند تا جشنواره المپیک در ریل لایف - جشنواره فیلم و عکس را ارائه دهند.

این جشنواره با همکاری مرکز ملی هنرهای نمایشی (NCPA) و مرکز بین‌المللی هند (IIC) برگزار می‌شود.

در زمان انتشار پوستر، شیوندرا سینگ دانگارپور، مدیر بنیاد میراث فیلم؛ آبیناو بیندرا دارنده مدال طلای المپیک؛ ام ام سمیه، اسطوره هاکی و آپارنا پوپات، بازیکن معروف بدمینتون، باچان بزرگ را همراهی کردند.

نظر آمیتاب باچان درباره المپیک در ریل لایف – جشنواره فیلم و عکس

آمیتاب در مورد این موضوع گفت:

خوشحالم که می‌شنوم بنیاد میراث فیلم با موزه المپیک همکاری می‌کند تا رویدادی منحصربه‌فردی را در اکتبر امسال در بمبئی و دهلی برگزار کند. «المپیک در ریل لایف»، جشنواره فیلم و عکسی است که بیش از یک قرن میراث سینمایی را جشن می‌گیرد و از فیلم المپیاد استکهلم در سال 1912 آغاز می‌شود.

آمیتاب باچان برای نشان دادن پوستر رسمی "المپیک در ریل لایف" بسیار هیجان زده بود

بازیگر مشهور فیلم « Piku» گفت:

بیشتر مردم نمی‌دانند که برخی از مشهورترین فیلمسازان از سراسر جهان بیش از 50 فیلم رسمی ساخته‌اند که نشان دهنده برخی از بزرگ‌ترین مستندهای ورزشی ساخته شده در جهان است. تماشاگران در بمبئی و دهلی فرصت نادری را خواهند داشت تا در یک ماراتن سینمایی المپیک شرکت کنند، چون فیلم‌هایی در طول روز و طی دو هفته نمایش داده می‌شوند که بیش از یک قرن تاریخ ورزشی را از طریق فیلم‌های المپیک و نمایشگاهی از عکس‌ها به نمایش می‌گذارد که روح و فلسفه بازی‌های المپیک و همچنین مردم هند‌ در بازی‌ها را در طول دهه‌ها به تصویر می‌کشد.

آمیتاب در ادامه گفت:

المپیکی شدن یک افتخار بزرگ برای ورزشکاران و هدفی است که بسیاری از آن‌ها سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند و اغلب با تحمل سختی‌های زیادی به آن دست پیدا می‌کنند. این جشنواره، ما را به یاد دستاوردهای المپیکی‌ هندی ما در عکس‌ها و فیلم‌هایی می‌اندازد که نه تنها تلاش‌های باورنکردنی انسان در ورزش را به تصویر می‌کشد، بلکه زمینه‌های تاریخی و اجتماعی که بازی‌های المپیک در سراسر جهان در آن برگزار می‌شوند را هم نمایش می‌دهد.

این بازیگر 80 ساله اضافه کرد:

خوشبختانه موزه المپیک این فیلم‌ها را حفظ و بازسازی کرده تا میراث سینمایی و فرهنگ این رویداد باشکوه ورزشی در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد.

تلاش برای آماده سازی المپیک در ریل لایف – جشنواره فیلم و عکس

در مرکز این ابتکار، جشنواره‌ای از فیلم‌های المپیکی قرار دارد که به‌دقت از مجموعه مشهور موزه المپیک تهیه شده است. این فیلم‌ها توسط فیلمسازان تحسین شده‌ای از جمله کارلوس سائورا، میلوش فورمن، کن ایچیکاوا و لنی ریفنشتال و دیگران کارگردانی شده است.

آمیتاب باچان برای نشان دادن پوستر رسمی "المپیک در ریل لایف" بسیار هیجان زده بود

تکمیل کننده این تجربه سینمایی، یک نمایشگاه عکس جذاب با عنوان Olympism Made Visible توسط عکاسان مشهوری مثل دانا لیکسنبرگ، لورنزو ویتوری و پولومی باسو است که ارزش‌های المپیک و تاثیر آن‌ها را هنگامی که ورزش از طریق طرح‌های توسعه مبتنی بر جامعه در خدمت بشریت قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد. زمینه‌هایی مثل کمک‌های بشردوستانه، ارتقای صلح، یا سلامت و رفاه از طریق ورزش.

نکته قابل توجه، رونمایی از عکس‌های خیره کننده پولومی باسو است که اخیرا در اودیسا گرفته شده و برای اولین بار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این تلاش منحصربه‌فرد، همچنین میراث غنی المپیک هند را جشن می‌گیرد و عکس‌های نمادین قهرمانان ورزش ملی مثل نیراج چوپرا، پی وی سیندو، میرابای چانو و میلکا سینگ را به نمایش می‌گذارد که باعث افتخار کشور در بازی‌های المپیک شدند.

در آغاز جشنواره المپیک در ریل لایف،FHF و موزه المپیک در همکاری با شرکت شهرداری بریان‌مومبای (BMC)، عکس‌های نمادین هندی‌ها را در بازی‌های المپیک در طول دهه‌ها در ۱۵ مکان برجسته در سراسر شهر بمبئی به نمایش خواهند گذاشت.

آمیتاب باچان برای نشان دادن پوستر رسمی "المپیک در ریل لایف" بسیار هیجان زده بود

فیلمساز، آرشیودار و موسس بنیاد میراث فیلم، دانگرپور گفت:

موزه المپیک دارای مجموعه فوق‌العاده‌ای از فیلم‌های آرشیوی است که قدمت آن‌ها به بیش از یک قرن می‌رسد و بسیاری از آن‌ها توسط برخی از مشهورترین فیلمسازان جهان کارگردانی شده‌اند. برنامه فیلم شامل 33 فیلم و 10 سریال است که جشنی است برای سینما دوستان، طرفداران ورزش و علاقه‌مندان به تاریخ و کودکان که به مدت یک هفته به آن‌ها فرصتی نادر برای غوطه‌ور شدن در برخی از بهترین لحظات ورزشی هند و جهان را در طول دهه‌ها ارائه می‌دهد. تاریخ در حال تغییر جهان هم در این تصاویر متحرک منعکس شده است.
در یک بزرگداشت واقعی از هندی‌های المپیکی خود، ما عکس‌های نمادین قهرمانان هند را در 15 مکان برجسته در سراسر شهر قرار خواهیم داد. من از مردم بمبئی و دهلی می‌خواهم که این جشنواره منحصر به فرد را که در آن ورزش، هنر و فیلم با هم ادغام شده است، از دست ندهند.

این جشنواره که اولین جشنواره در نوع خود است، از 1 تا 7 اکتبر در بمبئی در NCPA و از 7 تا 14 اکتبر در دهلی در IIC برگزار می‌شود.

روابط جنجالی لئوناردو دیکاپریو ؛ او محدودیت سنی خود را شکسته است؟

روابط جنجالی لئوناردو دیکاپریو ؛ او محدودیت سنی خود را شکسته است؟

بیشتر بخوانید
27 شهریور 1402 | ساعت 11:50
بیشتر بخوانید

چگونه جیسون موموآ یک سال تمام بدون ورزش کردن، خوش فرم ماند؟

چگونه جیسون موموآ یک سال تمام بدون ورزش کردن، خوش فرم ماند؟

بیشتر بخوانید
25 شهریور 1402 | ساعت 02:31
بیشتر بخوانید

بازگشت شاهرخ خان با موتور معروفش! فیلم Jawan تا الان چند رکورد را شکسته است

بازگشت شاهرخ خان با موتور معروفش! فیلم Jawan تا الان چند رکورد را شکسته است

بیشتر بخوانید
24 شهریور 1402 | ساعت 12:48
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...