از فیلیپین تا هالیوود: مسیر باورنکردنی مورین بلانکیسکو برای قهرمانی در المپیا

کدخبر (230325) | 01 آبان 1402 | ساعت 11:26
0 6757
از فیلیپین تا هالیوود: مسیر باورنکردنی مورینبلانکیسکو برای قهرمانی بیکینی فیتنس المپیا
مورین بلانکیسکو قهرمان المپیا در سال 2022 یکی از موفق‌ترین ورزشکاران تناسب اندام در جهان است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سلامتی و تناسب اندام برای بسیاری از زنان به یک روش زندگی تبدیل شده است. با این حال، زنانی هم هستند که به طور تمام وقت به ورزش تناسب اندام می‌پردازند.

یکی از این زنان، مورین بلانکیسکو، برنده مسابقات بیکینی المپیا در سال 2022 است.

او یکی از موفق‌ترین ورزشکاران تناسب اندام در جهان بوده و الگوی خوبی برای بسیاری از زنان تناسب اندام است که سخت کار می‌کنند و برای رسیدن به اهدافشان، از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. 

مورین نه تنها موفق و با استعداد است، بلکه بسیار متعهد، سخت کوش و ثابت قدم است.

او زنی است که از انجام کارهای سخت نمی‌ترسد. با این حال او انسانی کامل، بسیار مهربان و حرفه‌ای است.

به همین دلیل، او منبع الهام و انگیزه برای بسیاری از مردم شده است. در این گزارش، مصاحبه مورین در مورد مسیر قهرمانی‌اش و روش زندگی‌ که این بدنساز در پیش گرفته، آورده شده است.

مورین بلانکیسکو و دنیای تناسب اندام

به عنوان قهرمان دسته بیکینی، مدت زیادی است که روی خودت کار میکنی. آیا قبل از شروع تناسب اندام، ورزش‌های دیگری را امتحان کرده‌ای؟

من همیشه ورزش را دوست داشتم. عضو یک تیم جودو در فیلیپین بودم. بعداً به شنا روی آوردم. اما من خیلی اهل رقابت بودم و خودم را خیلی با دیگران مقایسه می‌کردم. بعد از مهاجرت به نروژ، ژیمناستیک را شروع کردم و عاشق آن شدم. پنج سال این ورزش را انجام دادم. اما یک بار دیگر، اهل رقابت بودن من، نقطه ضعفم شد. متوجه شده‌ام که اهل بازی تیمی نیستم و وابستگی به تیم، کار را برایم سخت می‌کند. وقتی بدون اینکه تقصیر خودم باشد، در حین بدلکاری زمین می‌خوردم، بسیار عصبانی می‌شدم، آن لحظه بود که فهمیدم بهتر است دو و میدانی را به صورت انفرادی انجام دهم. هجدهمین سال زندگی، دقیقا زمانی است که یک زن می‌خواهد زیبا به نظر برسد و آرایش کند. آن زمان بود که شروع به ورزش کردم و تصمیم گرفتم ورزشی را شروع کنم که بتوانم در آن، ورزش و زیبایی را با هم ترکیب کنم. و به این ترتیب مسیر من در تناسب اندام آغاز شد.

از فیلیپین تا هالیوود: مسیر باورنکردنی مورینبلانکیسکو برای قهرمانی بیکینی فیتنس المپیا

نقاط قوت و ضعفت چیست؟ چطور روی آنها کار می‌کنی؟

من در یک کشور در حال توسعه بزرگ شدم، یعنی هیچ چیز برایم سخت نیست. تناسب اندام، همه دنیای من است، من خواسته‌ام که این طوری باشد و همه کارهای سخت را آسان میبینم. این هم بخشی از ماجراست. همه ما خسته‌ایم اما ترجیح می‌دهم خسته باشم و کاری را انجام دهم که از آن لذت میبرم تا کاری را بکنم که از آن لذت نمی‌برم. یکی از نقاط قوت من، صبور بودنم است. اگر به چیزی فکر کنم، آن را انجام می‌دهم، حتی اگر مجبور باشم تا 10 سال آینده تلاش کنم تا موفق شوم. من ادامه می‌دهم و تسلیم نمی‌شوم.

زندگیت را خارج از تناسب اندام، چطور توصیف میکنی؟ آیاسرگرمی، کار یا تحصیل دیگری داری؟

من در نروژ در رشته درماتولوژی تحصیل کردم، اما این کار را به خاطر خانواده‌ام انجام دادم. من از خانواده‌ای هستم که همه پزشکند، بنابراین انتظار می‌رفت که من هم همین مسیر را طی کنم. می‌خواستم آنها را خوشحال کنم. اما بعد از تحصیلم، معلم مهدکودک شدم. تناسب اندام بخشی از زندگی‌ام شد و شروع کردم که تمام وقت بدنسازی کنم. من اولین بار، توانستم در المپیای 2019 شرکت کنم. به لاس وگاس رفتم و در لس آنجلس ماندم. هر وقت که تمریناتم تمام می‌شود، سعی می‌کنم که کلاً از آن دنیا خارج شوم و در مورد تناسب اندام یا مسابقات حرف نزنم. همین موضوع در مورد رژیم‌های غذایی هم صادق است. من کارهای معمولی میکنم، به ساحل میروم، با دوستانم وقت میگذرانم، فقط کارهای معمولی میکنم و زیاد می‌خوابم!

آیا الگویی هم داری که به تو انگیزه پیشرفت بدهد؟

اگر در مورد مسابقات صحبت می‌کنیم، الگویم ایندیا پائولینو است. اما خارج از دنیای تناسب اندام، الگویم مادربزرگم است. او هر کاری که میکرد، برایش آسان بود. وقتی به کارهای سختی که باید انجام می‌داد فکر می‌کنم، متوجه می‌شوم که من هم می‌توانم آنها را انجام دهم. هر کار دیگری در مقایسه با آن کارها آسان می‌شود. پس من این دو زن را تحسین می‌کنم. اما از دوست پسرم، فرانسیسکو، هم الهام میگیرم، چون او هم داستان جالبی دارد. او در 23 سالگی به آمریکا آمد، انگلیسی صحبت نمیکرد و 40 دلار بیشتر نداشت. الان او 37 ساله است و شرکت خودش را تاسیس کرده است. من واقعا او را تحسین میکنم.

بزرگترین دستاوردت چیست؟

به احتمال زیاد قهرمانی المپیا است. بعد از این برد بزرگ، فرصت های جدید و جالب زیادی برای من ایجاد شد. اما فکر می‌کنم بزرگترین دستاوردم، اینجا بودن است. چون مسیر رسیدن به اینجا، چندان روشن و ساده هم نبود. وقتی تناسب اندام را شروع کردم، به بچه‌ها آموزش می‌دادم. من فقیر بودم، پول نداشتم و مسئولیت بزرگ کردن برادر کوچکم را هم داشتم. من تمام وقت کار می‌کردم و انگار که یک مادر مجرد بودم. من سعی کردم به او کمک کنم، از او حمایت کنم و الان او یک مهندس تازه فارغ التحصیل شده است. آمدن به آمریکا یک پیروزی کوچک برای من بود. با داشتن یک برد یا بدون آن هم احساس موفقیت می‌کنم.

خیلی عالی است که اولویت‌بندی کرده‌ای. این طرز فکر باعث موفق شدنت شده است. در مورد آماده شدنت برای رقابت بیکینی در المپیا 2022 بگو. آیا رژیم گرفتی و بیشتر ورزش کردی؟

صادقانه بگویم، آمادگی من برای المپیای گذشته تقریباً شبیه تمرینات عادی بود. من سخت تمرین کردم اما در حد معقول. در لیفت کردن وزنه‌های سنگین، زیاده روی نکردم. بیشتر روی جزئیات تمرکز کردم. من بیشتر از همیشه می‌خوردم، اما به کیفیت رژیمم، خیلی دقت می‌کردم. تفاوت اساسی این بود که مربی‌ام را عوض کردم. قبل از آن، یک مربی برزیلی داشتم. مربی جدیدم اسپانیایی است و من تنها ورزشکار تناسب اندام بیکینی هستم که او مربیگری‌اش را برعهده. اما تحت تاثیر رویکردش قرار گرفتم و اعتمادم را جلب کرده است. و به لطف این اعتماد، المپیا را بردم.

اعتماد کردن خیلی مهم است. معلومه که تصمیم درستی گرفتی.وقتی در المپیا برنده شدی، روی سن چه احساسی داشتی؟

اگر عکس‌هایم را درست بعد از اعلام برنده دیده باشید، خودتان متوجه می‌شوید. واقعا شوکه شدم. صادقانه بگویم، می‌دانستم که می‌توانم المپیا را ببرم. اما فکر نمی‌کردم به این زودی موفق شوم. فکر می‌کردم این اتفاق، در دو سال آینده می‌افتد، چون واقعاً به خودم ایمان داشتم. اما وقتی اسمم را اعلام کردند، باورم نمی‌شد. الان واقعا موفق شدم؟ در ذهنم هم فکر می‌کردم که واقعا چه کار کردم؟ متوجه شدم که مسئولیت‌ها و پروژه‌های‌ جدید زیادی خواهم داشت. اما خوشحال بودم و میدانستم که همه فیلیپینی‌ها به من افتخار خواهند کرد.

آیا زندگیت بعد از گرفتن عنوان میس المپیا تغییر کرده است؟

البته. برنده شدن زندگی‌ام را خیلی تغییر داد. بعد از آن روز، هنوز همکاری‌هایم متوقف نشده است. همکاری‌ها، پروژه‌ها و مصاحبه‌های زیادی انجام داده‌ام. اما من اصلاً گلایه‌ای ندارم، برعکس، واقعاً قدردان و سپاسگزارم، چون این همان چیزی است که همیشه آرزویش را داشته‌ام. خیلی سرم شلوغ است، اما رویایم به حقیقت پیوسته است.

از فیلیپین تا هالیوود: مسیر باورنکردنی مورینبلانکیسکو برای قهرمانی بیکینی فیتنس المپیا

برای کسی که میخواهد رقابت را شروع کند، چه توصیهای داری؟

اگر می‌توانستم در ابتدای مسیر تناسب اندامم، چیزی را تغییر دهم، این بود که از همان ابتدا، ورزش را به درستی شروع کنم. من مربی نداشتم که درست ورزش کردن را به من آموزش دهد. اما جنبه مثبت قضیه این بود که من از چیزی می‌خواستم به دست بیاورم، مطمئن بودم. اول باید تصمیم بگیرید که در مورد بدنسازی به عنوان یک شغل تمام وقت جدی هستید یا فقط سرگرمی و تجربه‌ای جدید است. اگر صرفاً به دنبال سرگرمی‌ هستید، هرگز 100٪ تلاشتان را نخواهید کرد. هدف من قهرمانی در المپیا بود و برایم مهم نبود که باید 3، 5، 10 سال یا بیشتر، تلاش کنم، فقط آرزوی قهرمانی را داشتم. پس توصیه من این است: اولویت‌ها و اهدافتان را در نظر بگیرید و روی تصمیمتان بایستید. و یک توصیه دیگر هم دارم. مربی مناسب و مورد اعتمادتان را انتخاب کنید. شما یک فرد معروف که مربی همه باشد، نمی‌خواهید. برای من نکته کلیدی این بود که به نتایج کار مربی، یعنی ورزشکارانی که با او تمرین می‌کند، نگاه کنم و آمادگی جسمانی آنها را ببینم و بعد تصمیم بگیرم. آخرین توصیه: "ثبات، کلید دستیابی به اهداف است". تناسب اندام ورزش سختی است، بیشتر از یک شغل تمام وقت است. شما نمی‌توانید کاری را به فردا موکول کنید و روزهای بد هم خواهند آمد. اما شما باید قوی بمانید و در کاری که انجام می‌دهید، استقامت کنید. حتی بعد از رسیدن به هدفتان هم نباید سست شوید.

زندگی کردن مثل یک ورزشکار حرفه‌ای، بسیار زمانبر است. چطور با این موضوع کنار می‌آیی؟ آیا روشی برای جدا شدن از این دنیا و استراحت کردن داری؟

اگر کسی به صورت 24 ساعته به تناسب اندام متعهد باشد، باید اولویت‌بندی کند. در جشن‌های تولد، کریسمس و تعطیلاتی که با خانواده سپری می‌شود، باید قوانینی را در مورد اینکه چه کاری را می‌تواند انجام دهد و چه کاری را نمی‌تواند، تعیین کند. او نمی‌تواند همیشه مثل دیگران خوشگذرانی کند. تناسب اندام یک شغل تمام وقت است و شما باید پشتکار داشته باشید، اهداف، اولویت‌هایتان را تعیین کنید و خیلی خوب در مورد هدف‌تان فکر کنید. در مورد روش استراحتم باید بگویم که حتی وقتی که خیلی احساس خستگی و بیماری می‌کنم، صورتم را می‌شویم، لباس می‌پوشم و از خانه بیرون می‌روم. آن وقت است که می‌دانم تا وقتی که تمام کارهایی که امروز قصد انجامشان داشته‌ام را انجام ندهم، به خانه برنمی‌گردم.

بیانیه رسمی مستر المپیا در مورد مشکل ویزای بدنسازان و چالش‌های مهاجرتی

بیانیه رسمی مستر المپیا در مورد مشکل ویزای بدنسازان و چالش‌های مهاجرتی

بیشتر بخوانید
03 آبان 1402 | ساعت 01:39
بیشتر بخوانید
بهروز تابانی و یک پیام بدون صدا | هرکول ایرانی تشنه رقابت در اورلاندو است

بهروز تابانی و یک پیام بدون صدا | هرکول ایرانی تشنه رقابت در اورلاندو است

بیشتر بخوانید
02 آبان 1402 | ساعت 23:47
بیشتر بخوانید
آپدیت بدنی بهروز تابانی در فاصله 9 روز مانده تا مستر المپیا | جذاب، شگفت انگیز و حسرت بار!

آپدیت بدنی بهروز تابانی در فاصله 9 روز مانده تا مستر المپیا | جذاب، شگفت انگیز و حسرت بار!

بیشتر ببینید
02 آبان 1402 | ساعت 22:12
بیشتر ببینید
آپدیت بدنی جرمی بوندیا | 9 روز تا مستر المپیا 2023

آپدیت بدنی جرمی بوندیا | 9 روز تا مستر المپیا 2023

بیشتر ببینید
02 آبان 1402 | ساعت 20:44
بیشتر ببینید
تغییرات در مراحل انتخابی مستر المپیا ؛ جواز دسته اوپن محدودتر از قبل!

تغییرات در مراحل انتخابی مستر المپیا ؛ جواز دسته اوپن محدودتر از قبل!

بیشتر بخوانید
02 آبان 1402 | ساعت 18:47
بیشتر بخوانید
ادامه وضعیت برزخی بهروز تابانی ؛ در انتظار FBI چک لعنتی!

ادامه وضعیت برزخی بهروز تابانی ؛ در انتظار FBI چک لعنتی!

بیشتر بخوانید
02 آبان 1402 | ساعت 18:11
بیشتر بخوانید
گرگ ایرانی و دعوت به سکوت رقبا؛ آپدیت روز؟ نه! همان 40 روز پیش کافی است

گرگ ایرانی و دعوت به سکوت رقبا؛ آپدیت روز؟ نه! همان 40 روز پیش کافی است

بیشتر بخوانید
02 آبان 1402 | ساعت 14:52
بیشتر بخوانید
پیش بینی کینگ کمالی از مستر المپیا 2023 ؛ اگر برندون کوری 100 درصد آماده باشد، قهرمان می‌ شود!

پیش بینی کینگ کمالی از مستر المپیا 2023 ؛ اگر برندون کوری 100 درصد آماده باشد، قهرمان می‌ شود!

بیشتر بخوانید
02 آبان 1402 | ساعت 02:22
بیشتر بخوانید
شگفتی بزرگان بدنسازی از پکیج بدنی هرکول ایرانی/ سارسف: بهروز تابانی پدیده دسته اوپن است

شگفتی بزرگان بدنسازی از پکیج بدنی هرکول ایرانی/ سارسف: بهروز تابانی پدیده دسته اوپن است

بیشتر بخوانید
02 آبان 1402 | ساعت 02:17
بیشتر بخوانید
ناتان دی آشا هم به سرنوشت بدنسازان ایرانی دچار شد؛ مستر المپیا را از آمریکا خارج کنید

ناتان دی آشا هم به سرنوشت بدنسازان ایرانی دچار شد؛ مستر المپیا را از آمریکا خارج کنید

بیشتر بخوانید
01 آبان 1402 | ساعت 23:43
بیشتر بخوانید
هادی چوپان ، درک لانسفورد و تمرین مشترک روز پشت زیر نظر هنی رامبد

هادی چوپان ، درک لانسفورد و تمرین مشترک روز پشت زیر نظر هنی رامبد

بیشتر ببینید
01 آبان 1402 | ساعت 17:01
بیشتر ببینید
وحید بادپی جانشین شایسته آرش رهبر ؛ پدیده امسال کلاسیک فیزیک یک ایرانی است

وحید بادپی جانشین شایسته آرش رهبر ؛ پدیده امسال کلاسیک فیزیک یک ایرانی است

بیشتر بخوانید
01 آبان 1402 | ساعت 15:47
بیشتر بخوانید
مردی که زندگی جی کاتلر را متحول کرد: بدنساز افسانه‌ای چگونه به 4 قهرمانی مستر المپیا رسید؟

مردی که زندگی جی کاتلر را متحول کرد: بدنساز افسانه‌ای چگونه به 4 قهرمانی مستر المپیا رسید؟

بیشتر بخوانید
01 آبان 1402 | ساعت 11:24
بیشتر بخوانید
راز موفقیت از دیدگاه آرنولد شوارتزنگر ؛ درس های زندگی اسطوره بدنسازی

راز موفقیت از دیدگاه آرنولد شوارتزنگر ؛ درس های زندگی اسطوره بدنسازی

بیشتر بخوانید
01 آبان 1402 | ساعت 11:24
بیشتر بخوانید
تمام کامبک های مستر المپیا ؛ از جی کاتلر تا برندون هندریکسون و شان کلاریدا

تمام کامبک های مستر المپیا ؛ از جی کاتلر تا برندون هندریکسون و شان کلاریدا

بیشتر بخوانید
01 آبان 1402 | ساعت 02:17
بیشتر بخوانید
درک لانسفورد و خود باوری ویژه ؛ مسیر خاصی که ستاره دسته اوپن طی می‌کند

درک لانسفورد و خود باوری ویژه ؛ مسیر خاصی که ستاره دسته اوپن طی می‌کند

بیشتر بخوانید
30 مهر 1402 | ساعت 21:11
بیشتر بخوانید
هاریکین پرو 2023 | چهارمی حسین کریمی، پنجمی زانیار قادرپور و ناکامی مهدی لاریجانی

هاریکین پرو 2023 | چهارمی حسین کریمی، پنجمی زانیار قادرپور و ناکامی مهدی لاریجانی

بیشتر بخوانید
30 مهر 1402 | ساعت 12:11
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...