بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول

کدخبر (230914) | 04 آبان 1402 | ساعت 12:21
0 165
بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول
در آستانه آغاز هفته یازدهم لیگ عربستان، نگاهی داشته‌ایم به شرایط این مسابقات و تیم‌های مدعی آن.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هفته یازدهم لیگ عربستان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز با دیدار الخلیج مقابل التعاون آغاز می‌شود و به این بهانه، نگاهی انداخته‌ایم به شرایط فعلی جدول این مسابقات.

لیگ عربستان با جذب کریستیانو رونالدو در زمستان قبل، شوک بزرگی به دنیای فوتبال وارد کرد و در ادامه با جذب ستارگانی نظیر، سادیو مانه، روبن نوس، مالکوم، فابینیو، انگولو کانته، ریاض محرز، روبرتو فیرمینو، الکساندر میتروویچ، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، فرانک کسیه، ادوارد مندی و... خود را به شکلی برق‌آسا تبدیل به یکی از قطب‌های فوتبال جهان کرد.

بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول

شاید تا ۳۶۵ روز پیش، مطرح کردن این موضوع که روزی کاپیتان تیم‌های ملی انگلیس، پرتغال، برزیل و سنگال به همراه برنده وقت توپ طلای فوتبال جهان راهی لیگ عربستان خواهند شد، چیزی شبیه به یک لطیفه به نظر می‌رسید اما امروز جردن هندرسون، کریستیانو رونالدو، نیمار و کالیدو کولیبالی به همراه کریم بنزما، راهی شبه‌جزیره شده‌اند.

الهلال و النصر، رقابت اصلی اینجاست!

هماوردی بین دو تیم شهر ریاض یعنی الهلال و النصر، یکی از جذاب‌ترین دربی‌های آسیاست. الهلال که یکی از پرخرج‌ترین تیم‌های جهان در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بود، حتی با وجود مصدومیت طولانی‌مدت نیمار، به صدرنشینی در این رقابت‌ها با ۲۶ امتیاز ادامه می‌دهد.

در سمت دیگر، النصر که یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران تاریخ یعنی کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود دارد، تا اینجای فصل موفق به کسب ۲۲ امتیاز شده و پایین‌تر از التعاون، در رتبه سوم جدول لیگ عربستان قرار گرفته است. توقف بد موقع النصر مقابل ابها که با گل دقیقه ۲+۹۰ حریف رقم خورد، باعث شد یاران رونالدو شانس رسیدن به رده دوم جدول را از دست بدهند.

بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول

الهلال هم که با ۱۸ قهرمانی رکورددار لیگ عربستان به شمار می‌رود، روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. آبی‌پوشان شهر ریاض ۲۶ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن را در این فصل کسب کرده و هنوز محتمل شکست نشده‌اند.

الهلال عربستان در این فصل از حضور بازیکنانی مثل نیمار، مالکوم، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، یاسین بونو، الکساندر میتروویچ، مایکل اولیویرا، کالیدو کولیبالی، سلمان الفرج و سالم الدوساری در ترکیب خود بهره می‌برد تا یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره آسیا و حتی جهان باشد.

التعاون، شگفتی بزرگ لیگ عربستان

نکته عجیب و جالب در خصوص لیگ عربستان، حضور تیم التعاون در رده دوم رقابت‌ها با ۲۳ امتیاز است. این باشگاه که بزرگ‌ترین افتخار تاریخ ۶۷ ساله آن‌ها یک قهرمانی در جام پادشاهی عربستان بوده، حالا در قامت مدعی ظاهر شده است.

التعاون با هدایت پریسلس چاموسکای برزیلی از ۱۰ بازی این فصل خود، موفق به کسب ۷ پیروزی و ۲ تساوی شده است. التعاون تا اینجای فصل در مقابل سه تیم از ۴ تیم بزرگ عربستان (الاتحاد، النصر، الهلال و الاهلی) قرار گرفته که حاصل آن، پیروزی ۲-۰ مقابل النصر، تساوی ۱-۱ مقابل الاتحاد و شکست ۳-۲ مقابل الاهلی بوده است.

بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول

التعاون از حضور ۸ بازیکن خارجی (۵ برزیلی، یک اسپانیایی، یک هلندی و یک گامبیایی) در لیست خود بهره می‌برد که هیچ‌کدام از آن‌ها، بازیکنان مطرحی به شمار نمی‌روند. کارنامه‌دارترین بازیکن خارجی التعاون، آلوارو مدران است که محصول آکادمی رئال مادرید بوده و ۵ بار هم برای تیم بزرگسالان کهکشانی‌ها بازی کرده است. این هافبک ۲۹ ساله اسپانیایی، سال گذشته به التعاون پیوست.

التعاون سال گذشته در رتبه پنجم لیگ عربستان قرار گرفت و امسال هم با این روند خوب، حداقل شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

الاهلی و الاتحاد را فراموش نکنید

الاهلی عربستان یکی از مطرح‌ترین باشگاه‌های فوتبال عربستان به حساب می‌آید و سابقه سه قهرمانی در لیگ عربستان و ۲ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. سبزپوشان جده تا دو فصل پیش در کنار الاتحاد، النصر و الهلال تنها باشگاه‌های لیگ عربستان بودند که در تمام فصول آن حضور داشتند اما ضعف‌های مدیریتی و فنی، در عین ناباوری باعث سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شد.

بازگشت الاهلی به سطح اول فوتبال عربستان، با ولخرجی‌های بسیاری همراه شده است. آن‌ها در تابستان گذشته راجر ایبانز، ریاض محرز، روبرتو فیرمینو، ادوارد مندی، گابری ویگا، آلن سن‌مکسیمین، مریح دمیرال و فرانک کسیه را به ترکیب خود اضافه کردند تا تیمی قدرتمند در حد قهرمانی در اختیار داشته باشند.  الاهلی حالا با کسب ۲۲ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل کمتر نسبت به النصر، در رتبه چهارم لیگ عربستان قرار گرفته است.

بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول

دیگر تیم بزرگ شهر جده و قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان یعنی الاتحاد، شرایط نسبتا دور از انتظاری دارد. مدافع عنوان قهرمانی که در تابستان توانست برنده توپ طلای ۲۰۲۲ یعنی کریم بنزما را در کنار بازیکنان مطرح دیگری مثل انگولو کانته، فابینیو و لوییز فیلیپه را به ترکیب پرستاره خود که بازیکنانی مثل عبدالرزاق حمدالله و رومارینیو را در خود می‌دید، اضافه کند. 

با این حال، الاتحاد از ۱۰ بازی گذشته خود تنها موفق به کسب ۲۰ امتیاز شده و در رده پنجم جدول لیگ عربستان قرار گرفته است. ماجرا جایی حساس‌تر می‌شود که بدانیم یاران کریم بنزما از ۳ بازی آخر خود، تنها ۲ امتیاز کسب کرده‌اند و دربی حساس شهر جده را هم به الاهلی باخته‌اند. شنیده‌ها حاکی است که نتایج ضعیف الاتحاد عربستان باعث شده تا مدیران این تیم گزینه اخراج نونو اسپریتو، سرمربی پرتغالی تیم‌شان را نیز درنظر بگیرند.

جدول لیگ عربستان تا پایان هفته دهم

بررسی شرایط لیگ عربستان؛ یک مدعی غیرمنتظره در راه قهرمانی! + جدول

برنامه بازی‌های هفته یازدهم لیگ عربستان

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲

الخلیج - التعاون / ساعت ۱۸:۳۰
ضمک - الخدود / ساعت ۱۸:۳۰
الاتحاد - الحزم / ۲۱:۳۰

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲

الرائد - الفتح / ساعت ۱۸:۳۰
الطائی - الریاض / ساعت ۱۸:۳۰
الهلال - الاهلی عربستان / ساعت ۲۱:۳۰

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲

ابها - الشباب / ساعت ۱۸:۳۰
الفیحا - النصر / ساعت ۱۸:۳۰
الوحده - الاتفاق / ساعت ۲۱:۳۰

ستاره النصر به دنبال تیم‌داری در فوتبال اروپا

ستاره النصر به دنبال تیم‌داری در فوتبال اروپا

بیشتر بخوانید
03 آبان 1402 | ساعت 13:58
بیشتر بخوانید
خبرنگار معروف دنیای فوتبال: برنده توپ طلا مشخص شد!

خبرنگار معروف دنیای فوتبال: برنده توپ طلا مشخص شد!

بیشتر بخوانید
03 آبان 1402 | ساعت 22:06
بیشتر بخوانید
رکوردی که هالند شکست؛ غول نروژی توپ طلا را می‌خواهد

رکوردی که هالند شکست؛ غول نروژی توپ طلا را می‌خواهد

بیشتر بخوانید
04 آبان 1402 | ساعت 11:07
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...