تمرین مشترک دو رقیب؛ شاگردی که استاد خود را شکست داد

کدخبر (229645) 30 شهریور 1402 | ساعت 21:08
0 246
احمد تاج الدینوف قهرمان جدید وزن 97 کیلوگرم کشتی جهانی تا چندی پیش همراه با عبدالرشید سعدالله اف قهرمان نامدار این دسته وزنی تمرین می‌کرد.

ویدئو تمرین مشترک عبدالرشید سعدالله اف و احمد تاج الدینوف

کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 شاهد یک شگفتی بزرگ در وزن 97 کیلوگرم بود؛ جایی که احمد تاج الدینوف جوان موفق شد با غلبه بر تمام بزرگان این وزن، از جمله عبدالرشید سعدالله اف، کایل اسنایدر و در نهایت ماگومدخان ماگومدوف به مقام قهرمانی برسد.

تاج الدینوف کشتی را در باشگاه سعد الله اف آغاز کرده بود و تا همین چندی پیش نیز در همان باشگاه و همراه با تانک روسی تمرین می کرد.

این ویدئو را عبدالرشید سعدالله اف حدود دو ماه پیش از تمرین مشترک خود و تاج الدینوف به اشتراک گذاشته و امروز، شاگرد دیروز وی با غلبه بر او قهرمان جهان شده است.

کشتی آزاد در وزن 97 کیلوگرم در سال‌های اخیر مدعیان داغستانی زیادی داشته، مدعیانی که به دلیل حضور عبدالرشید سعدالله اف در این وزن، ترجیح به مهاجرت و کشتی گرفتن برای سایر کشورها داده‌اند. حضور سه نفر در میان 4 کشتی گیر حاضر در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها، خود نشانه‌ای از کیفیت بالای کشتی‌گیران داغستانی در این دسته وزنی است.

گفتنی است در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023، مجتبی گلیج نماینده ایران نیز عملکرد خوبی داشت و تنها چند ثانیه برای کسب پیروزی مقابل سعدالله اف کم آورد. او در مسابقات قهرمانی آسیا نیز نزدیک‌ترین رقیب تاج الدینوف بود. کامران قاسم‌پور دیگر کشتی‌گیر نامدار ایرانی با دو طلای جهانی دسته وزنی 92 کیلوگرم نیز دیگر کشتی گیر ایرانی مدعی حضور در این دسته وزنی المپیکی است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...