توضیح فدراسیون آمریکا درخصوص اقدام عجیب علیه ایران

سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده پیش از بازی با ایران، توضیحاتی ارائه کرد
کدخبر (101375) | 07 آذر 1401 | ساعت 06:55
0 84
توضیح فدراسیون آمریکا درخصوص اقدام عجیب علیه ایران
سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده پیش از بازی با ایران، توضیحاتی ارائه کرد

 به گزارش سرخ نیوز، حساب رسمی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در شبکه اجتماعی «توییتر» بنری با موضوع جدول گروه B جام جهانی 2022 قطر منتشر کرد که در آن پرچم ایران تنها رنگ‌های سبز، سفید و قرمز را نشان می‌داد و نشان «الله» آن حذف شده بود؛ همین موضوع در پستی در حساب‌های رسمی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا در شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» هم مشاهده شد.

تا عصر روز گذشته پرچم ایران در این بنر به همین شکل به نمایش درآمد و در ادامه با واکنش دولت و فدراسیون فوتبال ایران، در پست جدیدی پرچم عادی ایران به حالت قبلی بازگشت و پست‌های مربوطه نیز در شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» حذف شد.

ایران آمریکا

فدراسیون فوتبال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کار حرکتی برای حمایت از زنان ایرانی بوده است که برای حقوق اولیه خود می‌جنگند و بر همین اساس این بنر با پرچم ایران بدون نشان «الله» را به‌مدت 24 ساعت در شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش درآوردند. دولت ایران به این حرکت واکنش نشان داد و آمریکا را به حذف نشان «الله» از پرچم ملی خود متهم کرد.

در آستانه بازی ایران آمریکا، نیل بوته سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا درباره تصمیم این فدراسیون در این خصوص گفت: این یک تصمیم داخل فدراسیون بود. من قصد ندارم وارد این موضوع شوم که چه‌کسی از این موضوع مطلع بود یا چه‌کسی مطلع نبود.

وی در ادامه در مواجهه با این پرسش که «آیا مذاکراتی با نهادهای دیپلماتیک برای انجام این کار داشته‌اید؟»، اظهار داشت: در زمان‌های خاصی مذاکراتی صورت گرفته است. قصد ندارم در مورد این موضوع صحبت کنم اما باز هم می‌گویم که این تصمیم ما بود، نه کس دیگری یا فشاری از سوی شخصی دیگر!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...