جام جهانی 2022/ روبرو نشدن رونالدو و مسی در فینال، یک توفیق اجباری 

درحالی که خیل عظیمی از فوتبال‌دوستان انتظار تقابل آرژانتین و پرتغال را در فینال جام جهانی داشتند اما این اتفاق شکل نگرفت.
کدخبر (110949) | 22 آذر 1401 | ساعت 12:48
0 77
جام جهانی 2022/ روبرو نشدن رونالدو و مسی در فینال، یک توفیق اجباری 
درحالی که خیل عظیمی از فوتبال‌دوستان انتظار تقابل آرژانتین و پرتغال را در فینال جام جهانی داشتند اما این اتفاق شکل نگرفت.

به گزارش سرخ نیوز، برخی بر این باور بودند که این اتفاق مقدر شده است و برخی دیگر دعا کردند که چنین نشود. حالا دیگر اتفاق نمی‌افتد. پرتغال از جام جهانی 2022 خارج شده و فینالی مقابل آرژانتین برگزار نخواهد شد. دیگر کریستیانو رونالدو برای بزرگترین افتخار فوتبال در برابر لیونل مسی قرار نمی‌گیرد.

این احتمالا آخرین جام جهانی برای رونالدو و مسی، دو بازیکنی است که در 15 سال گذشته بر همه نقاط فوتبال همه جوره تسلط داشتند. بین آنها 12 توپ طلا (هفت توپ برای لئو، پنج توپ برای کریستیانو) تقسیم شده و بحث بر سر اینکه کدام بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، همیشه برقرار خواهد بود.

قبل از این مسابقات، مسی و رونالدو با هم در حال بازی شطرنج برای تبلیغ برند لویی ویتون عکس گرفتند. این یک تصویر نمادین بود برای آخرین تقابل دو فوق‌ستاره تمام نشدن فوتبال دنیا. حتی اگر این دو برای عکسبرداری در یک اتاق نبوده باشند هم بازهم تصویر عظمت خود را داشت. اما حالا آنها در یک زمین هم بازی نخواهند بود.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

در مرحله یک چهارم نهایی لیونل مسی اگرچه بازی خوب دیگری را به نمایش گذاشت اما آرژانتین به سختی مقابل هلند در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. در این بازی مسی یک پاس گل فوق‌العاده برای مولینا ایجاد کرد تا گل اول به ثمر برسد. دومین گل را خودش از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. همچنین در این دیدار لحظات زیادی از نبوغ او وجود داشت: آن دویدن‌ها و دریبل‌های اقتصادی، مهارت‌های چشم نواز برای حفظ مالکیت و حتی پرخاشگری‌اش تماشایی بود.

در مقابل، کریستیانو رونالدو برای دومین بازی متوالی مقابل مراکش از روی نیمکت بازی را شروع کرد و اگرچه او در نیمه دوم به میدان آمد، اما این بازیکن 37 ساله فرصت نسبتا کمی داشت و نتوانست پرتغال را به بازی بازگرداند. اکنون جام جهانی برای او و پرتغال به پایان رسیده و بعید است او در دوره بعدی شانس برای بازی داشته باشد.

در اوایل این مسابقات، کریستیانو به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در پنج جام جهانی گلزنی کرده است. این یک دستاورد شگفت انگیز بود که با یک پنالتی مشکوک مقابل غنا به دست آمد. در بازی دوم پرتغال، او سعی کرد یک گل دیگر به ثمر برساند، اما تکرار صحنه‌های بازی و فناوری توپ آدیداس نشان داد که پاس برونو فرناندز هیچ تماسی با سر او نداشته است. اگرچه پرتغال در آن بازی دو بر صفر اروگوئه را شکست داد.

کریستیانو رونالدو بازی پرتغال غنا

سپس او برای بازی یک‌هشتم نهایی مقابل سوئیس از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و البته پرتغال بدون او بهتر بازی کرد. جانشین او، گونکالو راموس در پیروزی 6-1 تیمش، هت‌تریک کرد. پس از آن شایعاتی مبنی بر آمادگی رونالدو برای کناره گیری از فوتبال شنیده شد که فورا تکذیب شد اما اکنون او صحنه جام جهانی را ترک کرده است. در حقیقت، او در قطر نشان چندانی از رونالدوی بزرگ نداشت. 

با این حال رویاهای مسی برای تاج گذاری در بزرگترین آوردگاه فوتبال همچنان زنده است؛ جامی که همیشه در حسرت آن بوده است. کرواسی حریف آرژانتین در مرحله بعدی است و اگر این تیم را ببرند، فرانسه یا مراکش در فینال رقیب آلبی سلسته خواهند بود.

لیونل مسی

نه پرتغال نه رونالدو هیچ کدام در فینال حضور ندارند. این یک توفیق اجباری بود چراکه تنها یکی از این دو فوق ستاره فوتبال توانستند تیمشان را به پیش ببرند و عملکرد تیم خود را ارتقا دهند. در حالیکه دیگری از عرش به فرش رسید و نقش او به یک نیمکت‌نشین تنزل یافت. رونالدو یک حضور ناخوشایند در جام بیست و دوم داشت.

اگر آنها با هم بازی می کردند، شاید همه چیز به تعادل می‌رسید. اما در مدت اخیر مسی بازیکن بهتری بوده و هست. در حال حاضر، او کیلومترها جلوتر است و چه او جام جهانی را برد یا نه، مطمئناً بهترین بازیکن این جام جهانی مسی است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...