جام ملت های آسیا 2023 / ایران در صورت صعود به کدام تیم میخورد ؟

در صورت صعود ایران به چه تیمی میخورد ؟
کدخبر (233116) | 26 دی 1402 | ساعت 09:58
0 10246
جام ملت های آسیا 2023 / ایران در صورت صعود به کدام تیم میخورد ؟
با توجه به حضور پر قدرت تیم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت های آسیا 2023 یک سوال بسیار مهم ذهن علاقه مندان را به خودد درگیر کرده است؛ ایران در صورت صعود با چه تیمی بازی میکند ؟

به گزارش سرخ نیوز، تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت های آسیا 2023 راهی قطر شده، این اتفاق در حالی رخ داده که بسیاری از کارشناسان معتقدند امیر قلعه نویی یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران را در اختیار دارد و می تواند قهرمان مسابقات شود؛ در این میان نمی توان از تیم های قدرتمندی چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا چشم پوشی کرد.

سامورایی ها بعد از آنکه توانستند قدرت والیبال شان را در سطح آسیا و حتی جهان به رخ رقبا بکشند قطعا با توجه به برنامه ریزی طولانی مدت این بار در فوتبال به دنبال فتح قاره کهن هستند.

در این میان تیم ملی کشورمان برای قهرمانی آسیا در نخستین گام باید از مرحله گروهی صعود کند؛ اما در صورت صعود ایران با چه تیمی بازی میکند ؟

این سوال بسیار مهمی است چرا که قطعا ترجیح مان آن است که حداقل در مرحله یک هشتم نهایی با تیم های قدرتمند مواجه نشویم. 

ایران در صورت صعود با چه تیمی بازی میکند ؟ - جام ملت های آسیا 2023

ایران بعد از صعود با چه تیمی بازی میکند ؟ برای یافتن پاسخ این سوال، مطلب زیر را بخوانید؛

جام ملت های آسیا 2023 در ۶ گروه برگزار می‌ شود و در هر گروه ۴ تیم حضور دارند. دو تیم اول هر گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد و از بین ۶ تیم سوم در گروه‌ های ۶ گانه هم چهار تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به جمع دوازده تیم اول و دوم اضافه خواهند شد تا مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار شود. تیم ملی فوتبال ایران در گروه C رقابت ها با تیم های امارات، هنگ‌ کنگ و فلسطین همگروه است و بعید به نظر می رسد برای صعود به عنوان تیم نخست با مشکل بزرگی مواجه شود، با این حساب اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شاگردان قلعه نویی به عنوان صدرنشین گروه C مسابقات جام ملت های آسیا 2023 راهی یک هشتم نهایی خواهند شد. رقیب ایران در صورت صعود به مرحله بعدی کدام تیم خواهد بود؟ 

ایران در صورت صعود به کدام تیم میخورد ؟ - بررسی مرحله گروهی 

در صورت صدرنشینی، تیم ملی کشورمان با یکی از تیم‌ های سوم برتر گروه‌ های A,B,F دیدار خواهد کرد. تیم‌ های لبنان، سوریه و قرقیزستان به عنوان تیم‌ های سید سوم در این 3 گروه قرار گرفته‌ اند و حال باید دید آنها می‌ توانند به عنوان تیم سوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند و یکی از این تیم‌ها به مصاف ایران برود؟

در حال حاضر در گروه A قطر صدرنشین است و چین و تاجیکستان تیم های دوم و سوم هستند. در گروه B استرالیا در رده نخست قرار گرفته و ازبکستان و سوریه تیم های دوم و سوم گروه را تشکیل داده اند، در گروه F نیز تیم های تایلند، عربستان و عمان به ترتیب در جایگاه اول و دوم جای گرفته اند. با این حساب هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که ایران در صورت صعود به کدام تیم میخورد ؟

گفتنی است که تیم ملی ایران در حال حاضر با دو پیروزی متوالی مقابل فلسطین و هنگ کنگ و کسب 6 امتیاز صدرنشین گروه C است و بسیاری از علاقه مندان فوتبال می خواهند بدانند ایران بعد از صعود با چه تیمی بازی میکند . در ادامه به بررسی شرایط دقیق گروه های A,B و F می پردازیم؛

گروه A - قطر (9)، تاجیکستان (4)، چین (2)، و لبنان (1)
با توجه به شکست جین مقابل قطر در دور سوم مرحله گروهی و پیروزی تاجیکستان مقابل لبنان، شانس صعود چین به عنوان تیم سوم گروه از بین رفت. حال اگر تیم ملی کشورمان به عنوان صدرنشین صعود کند با هیچ یک از تیم های این گروه رو به رو نمی شود اما اگر تیم دوم شود باید به مصاف تاجیکستان برود. (حذف چین قطعی نشده ولی محتمل است).


حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2023 مشخص شد

گروه B - استرالیا (7)، ازبکستان (5)، سوریه (4) و هند (صفر)
سه شنبه 3 بهمن 1402 - با توجه به برگزاری بازی های این گروه و قطعی شدن صعود سوریه به عنوان تیم سوم گروه B و همچنین از آن سو صدرنشینی تیم ملی کشورمان در گروه C بعد از پیروزی مقابل امارات، جدال ایران با سوریه در یک هشتم نهایی چام ملت های آسیا 2023 قطعی شد.


گروه B,A و یا F؟ در صورت صعود ایران با چه تیمی بازی میکند ؟ اگر صدرنشینی ایران در گروه را مبنا قرار دهیم با توجه به آنکه گروه A مسابقات جام ملت های آسیا نماینده‌ ای در سه تیم برتر ندارد، این سوریه یا هند خواهد بود که در مرحله یک هشتم نهایی به تیم ملی ایران برخورد می‌ کند اما در این صورت باز هم یک جای سوال باقی می‌ ماند؛ آن هم تساوی سوریه و هند است که اگر سوریه دو امتیازی شود و در گروه‌ های دیگر تیم‌ های سوم امتیاز بیشتر، تفاضل گل بهتر و یا اخطار کمتر داشته باشند، آنجا تیم ملی ایران باید توجه خود را به گروه F معطوف کند. یعنی در صورتی که از گروه های A و B تیم سومی صعود نکند، آنگاه تیم ملی کشورمان به مصاف تیم سوم گروه F می رود.

گروه F - عربستان (6)، تایلند (4)، عمان (1) و قرقیزستان (0)

با توجه به پیروزی عربستان در بازی های دور دوم مرحله گروهی، صعود این تیم به مرحله بعدی قطعی شده، صعود تایلند نیز با 4 امتیاز قطعی به نظر می رسد چرا که در بازی های سوم عمان به مصاف قزقیزستان می رود و عربستان با تایلند بازی می کند. حال اگر عمان بتواند قزقیزستان را شکست دهد و تایلند مقابل عربستان شکست بخورد احتمالا این دو تیم به عنوان تیم های سوم و چهارم صعود خواهند کرد. در حال حاضر تنها عمان با برد مقابل قزقیزستان می تواند خود را به 4 امتیاز برساند تا به همراه تایلند تیم های صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی باشند و هر نتیجه ای به جز پیروزی، عمان را از دور رقابت ها حذف می کند و در نتیجه ایران در صورت صعود به عنوان صدرنشین باید به فکر تیم‌ های سوم گروه A و B باشد.

در صورت صعود ایران به چه تیمی میخورد ؟ - بررسی مراحل حذفی 

اما می رسیم به مرحله یک چهارم نهایی، در این مرحله و در صورت صعود ایران به چه تیمی میخورد ؟ 

اما کار اصلی احتمالا در مرحله بعد خواهد بود جایی که ایران اگر تمام پیش‌ فرض‌هایی که در نظر گرفتیم درست از آب در بیاید، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف رقیب کلاسیک خود در این مرحله یعنی کره جنوبی خواهد رفت. چرا که در این مرحله برنده مسابقه تیم‌ های (اول گروه سوم با سوم یکی از گروه‌ های اول، دوم و ششم) به مصاف برنده دیدار تیم‌ های اول گروه پنج که احتمالا کره جنوبی خواهد بود و دوم گروه چهار که احتمال زیاد عراق خواهد بود می‌ رود.

در صورتی که ایران بتواند از مرحله یک چهارم نهایی هم عبور کند به مرحله نیمه‌ نهایی خواهیم رسید؛ ایران در صورت صعود با چه تیمی بازی میکند ؟ تیم ملی کشورمان در این گام به احتمال زیاد به مصاف یکی از دو تیم قطر و یا ازبکستان و عمان خواهد رفت. 

البته تمام آنچه گفته شد پیش‌ بینی‌ هایی روی کاغذ است و فوتبال همواره نشان داده که اتفاقات غیرمنتظره فراوانی دارد که تمام طرفداران این ورزش را شگفت‌ زده می‌ کند. 

 ایران در صورت صعود به کدام تیم میخورد ؟ - شکست ژاپن معادلات را برهم زد!

در حالی که به نظر می رسید تیم ملی کشورمان به احتمال فراوان تا فینال مسابقات با ژاپن رو به رو نشود اما شکست ژاپن مقابل عراق معادلات را برهم زد. با این نتیجه، این احتمال وجود دارد که ژاپن با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود با کره جنوبی به عنوان صدرنشین گروه E مصاف دهد. در نتیجه در صورتی که ایران در گروه خود صدرنشین شود با برنده دیدار ژاپن و کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی مصاف خواهد داد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...