حسن رحیمی: تیم ملی بزرگسالان؟ درستکار در حد نونهالان است!

کدخبر (230848) | 02 آبان 1402 | ساعت 20:48
0 197
حسن رحیمی: کشتی این روزها رنگ دروغ، ریا و تضاد به خودش گرفته است!
قهرمان کشتی جهان و دارنده مدال المپیک می گوید: پژمان درستکار با تهرانی بازی زمان طالقانی مربی شده و در حد تیم ملی بزرگسالان هیچ وقت نبوده است.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از ورزش آنلاین، قهرمان کشتی جهان مصاحبه‌ای انجام داده که در ادامه آن را میخوانیم:

حسن رحیمی در ابتدا درباره نتایج جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی گفت: حرف زدن ما در شرایط کنونی فایده ندارد، منظورم این است که هیچ چیز را قبول نمی‌کنند! نه باخت را قبول می‌کنند نه ضعف بدن‌ها را و مرتب نتایج را با قبل قیاس می‌کنند.

دنبال کوبیدن فدراسیون قبل هستند و چیزی را نمی‌پذیرند! با گذشته دنبال مقایسه هستند تا بگویند نتایج ما خیلی خوب بوده و توجیه داشته باشند.

افرادی در کشتی امروز ما سر کار هستند که با ارتباطات سیاسی خودشان کار می‌کنند وگرنه کادر کنونی تیم ملی، لیگی است!

مثل تیم‌های لیگ که با سرمایه گذاری یک ارگان، نهاد یا نفر کار می‌کند. در لیگ برتر مربیگری هم بر اساس رابطه است و با پول سعی می‌کنند تیم درجه یک ببندند.

 جواب خوش خدمتی به رییس

او در ادامه عنوان داشت: همین حالا مربی تیم ملی تیم لیگ برتری به اسم هوتن با بردن حسن یزدانی و کامران قاسم پور بسته است. به هر حال خوش خدمتی‌ها به رییس فدراسیون یک جا جواب داد. با قدرتی که دارند کشتی گیران خوب را درو می‌کنند و صدرصد اول یا دوم می‌شوند.

حسن رحیمی: کشتی این روزها رنگ دروغ، ریا و تضاد به خودش گرفته است!

کجا بدن بچه‌های ما نبرید؟ 

رحیمی همچنین با بیان ضعف‌های شدید این روزهای کشتی آزاد خاطرنشان کرد: همان طور که قبلا گفتم این کادر از روز اول درست انتخاب نشد و جای درستی نیامد. این تیم ملی اگر حالا نتیجه‌ای می‌گیرد زحمات فدراسیون قبل است. قبلا روی این بچه‌ها سرمایه گذاری شد و حالا حاضر و آماده در خدمت فدراسیون است. من یک سوال دارم آقای درستکار گفته بچه‌های ما هیچ کدام نبریدن! کجا هیچ کدام از بچه‌ها نبریدن؟

غیر از امیرعلی آذرپیرا که وزن کم کرده بود چرا بقیه بچه‌های ما مخصوصا در تایم دوم تلف می‌شدند؟ چرا انقدر وقیح و پر رو صحبت می‌کنند؟ از کشتی‌های مهم ما یکی را هم نبردیم! اگر زارع هم در ۱۲۰ کیلو آن کشتی گیر گرج یا طاها آگول را بردند موضوع این است که همه می‌دانند کشتی آن‌ ها تمام شده است. نمی‌خواهم کار زارع را زیر سوال ببرم اما رقبای مهم او دوران اوج‌شان را پشت سر گذاشتند و حالا ۳۷ یا ۳۸ ساله هستند.

وی افزود: من می‌خواهم بپرسم ما از لحاظ فنی چه چیزی به حسن یزدانی اضافه کردیم؟ رحمان عموزاد با این استعدادی که دارد چرا باید پنجم شود و به زور سهمیه المپیک بگیرد! به رضا اطری چی دادیم؟ چرا انقدر روی هوای صحبت می‌شود و ادا وجود دارد اما در عمل اینقدر ضعف می‌بینیم.

 در کشتی دروغ مثل نقل و نبات شده

رحیمی در واکنش به اینکه درستکار در نشست خبری  گفته چرا همه به حضور عیسی حاجی اف گیر دادند و او رایگان در کنار ما بود، افزود: اگر حاجی عیسی اف مجانی آمده چرا برای او حکم زدند؟ این همه تناقض برای چیست؟ چرا به شعور مردم توهین می‌کنند؟ او مجانی آمده، مترجمش هم مجانی است؟ دروغ در فدراسیون مثل نقل و نبات شده است! می‌گویند کادر فنی زحمت کشیده مگر قرار بوده زحمت نکشند؟  

حسن رحیمی: کشتی این روزها رنگ دروغ، ریا و تضاد به خودش گرفته است!

 کدام موج رسانه‌ای؟  

او افزود: این کادر فنی در حد و اندازه جهانی نیست. به واسطه زد و بند خودشان آمده‌اند. می‌گویند درباره مسائل مالی حرفی نمی‌زنند! پس کارشان کجاست؟ وقتی می‌گوییم سرمربی تیم ملی در آمریکا بیزنس دارد اشتباه نگفتیم. چرا بچه‌ها را برای بحث مالی جلو می‌اندازنند؟ ما از یازده کشتی مهم ده تا را باختیم این حرف چرا جوابش این است که موج رسانه‌ای راه افتاده؟ کدام موج رسانه‌ای؟ این چه توجیهی است؟ رسانه‌ها که همه با خودتان هستند. می‌روید برنامه دایره طلایی هر چیزی خواستید می‌گویید و مجری فقط نگاه‌تان می‌کند. اهالی کشتی این صحبت‌ها را نمی‌پذیرد. مردم در خیابان هم ما را می‌بینند متعجب هستند و سوال می‌کنند چرا فدراسیون کشتی و خود کشتی ما این شکلی شده است! دروغ، تضاد و ریا زیاد است.

 ساخت و سازها چه کمکی به کشتی کرده؟  

رحیمی با اشاره به ضعف مشهود کشتی گیران ایران در نبرد جهانی بلگراد، یادآور شد: می‌دانید چرا بچه‌های ما در تایم دوم تلف می‌شدند و بدن‌هایشان خالی می‌شد چون پایه استقامت ندارند. اصلا روی این قضیه کار نشده است. کلا به این موضوع اعتقاد ندارند. گاهی با بعضی توجیه‌ها و حرف‌ها به شعور آدم توهین می‌شود و فشار می‌آید به هر کسی. فهم کشتی تو پایه خیلی مهم است. کشتی گیر باید بداند در شش دقیقه چطور استقامتش را حفظ کند. معلوم است در کشتی ممکن است کشتی گیر کم بیاورد اما باید یاد بگیرد فنی ادامه بدهد. هر کجا می‌نشینند می‌گویند در کشتی ساخت و ساز کردیم اما نمی‌گویند این ساخت و سازها چه چیزی به فنی کشتی اضافه کرده است! عزت کشتی از بین رفته است همه چیز که پول نیست.

 حرف یزدانی درست است اما راهش این نیست

او در خصوص اعتراض امیرمحمد یزدانی به پاداش فوتبالیست‌ها گفت: نظر خاصی ندارم اما اگر بخواهم کوتاه بگویم باید گفت یزدانی اشتباه نگفته و حرف بدی نزده است. اما این راهش نیست با این حرف زدن‌ها چیزی تغییر نمی‌کند. راه قشنگی نیست. از قدیم این تبعیض‌ها بوده و خواهد بود.

 امیرمحمد یزدانی

 درستکار با تهرانی بازی زمان طالقانی مربی شد

رحیمی در این باره که درستکار گفته، مربیگری تیم ملی به همه تعارف شد و خود قهرمانان نیاندند، توضیح داد: کسی به خود من حرف نزده مگر به روش خودشان که کسی را واسطه می‌کنند که مثلا اگر فلانی دوست دارد بیاید و کمک کند و یه جایی باشد. معلوم است که احسان لشگری با مدال المپیک زیر دست درستکار کار نمی‌کند. درست گفتند که کسی قبول نکرده به تیم ملی برود. آدم جایی می‌رود که به داشته‌هایش اضافه شود و بتواند درست کمک کند. می‌گویند نخوردیم نان گندم اما دیدیم دست مردم این‌ها همان هم ندیدند. درستکار در لیگ مربیگری کرد و کشتی گیری دفاعی و کشتی خراب کن بود. زمان طالقانی با تهرانی بازی مربی پایه شد. آیا او رزمه کافی حتی در آسیا دارد؟

او باید بعد از گذراندن سلسله مراتب اول مربی نونهالان یا نوجوانان می‌شد نه بزرگسالان! او با رابطه و باند بازی سرمربی تیم ملی بزرگسالان شده و تیم هلو برو گلو را تحویل گرفته است. تیمی که زارع و یزدانی یا استعدادی مثل عموزاد را دارد. این‌ها همه حاصل کار محمد طلایی، غلام محمدی، امیر توکلیان و علیزاده‌ها بودند. چه چیزی به فنی کشتی ما اضافه کردند؟ این بود آن پیشرفتی که می‌گفتند! در آسیا سوم می‌شوند و بعدش  سرمربی به آمریکا می‌رود! چند هفته در اردو نیست و در انتخابی کشور هم غایب است! چه کسی باید تیم را جمع می‌کرد؟ هر کس ما را در خیابان می‌بیند می‌پرسد که درستکار درباره همین تیم حرفغ می‌زند یا تیم دیگر؟  

او خاطرنشان کرد: گفته‌اند علیرضا دبیر دخالت فنی ندارد! این هم جالب بود. صبح تا شب در اردو است و تخمه می‌شکند و می‌گوید ریلکسم می‌کند! این چطور رفتاری است؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...