فینال جنجالی کبدی بازی های آسیایی ؛ ایران به داوری باخت و نقره گرفت

حق کبدی ایران باخت نبود
کدخبر (230236) | 15 مهر 1402 | ساعت 13:30
0 102
فینال جنجالی کبدی بازی های آسیایی ؛ ایران به داوری باخت و نقره گرفت
تیم ملی کبدی ایران در فینال پرحاشیه بازی های آسیایی 2023، در دیداری جنجالی مقابل هند با نتیجه 29 بر 33 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالی که تیم ملی کبدی ایران و هند در دقیقه پایانی نیمه دوم فینال بازی های آسیایی 2023، در امتیاز ۲۸ به تساوی رسیده بودند و ملی پوشان ایران مهاجم هندی را در زمین خود متوقف کردند، بازی در یک دقیقه به پایان متوقف شد.

نتیجه فینال کبدی ایران و هند در بازی های آسیایی

در حالی که تیم ملی ایران و هند در دقیقه پایانی نیمه دوم، در امتیاز ۲۸ به تساوی رسیده بودند و ملی پوشان ایران مهاجم هندی را در زمین خود متوفق کردند، بازی در یک دقیقه به پایان متوقف شد.

ملی‌پوشان ایران در حین دفاع پومار هندی را گرفتند، اما بازیکنان درخواست ویدئو چک دادند. در این شرایط داوران در تعیین امتیاز مردد شدند. ابتدا نتیجه یک بر یک را اعلام کردند که تیم هند اعتراض کرد، بعد نتیجه سه بر یک به سود هند اعلام شد که تیم ایران اعتراض کرد. داوران برای چندمین بار این صحنه را بازبینی کردند و چند بار نتیجه به ۱-۱ و ۳-۱ به سود هند تغییر کرد. در نهایت بعد از ۴۵ دقیقه توقف نتیجه یک بر یک را ۳ بر یک اعلام کرد که باز بازیکنان ایرانی اعتراض کردند.

تیم داوری برای بررسی این صحنه بازی را به مدت بیشتر از ۸۰ دقیقه از جریان انداخت و تصمیم خود را بارها تغییر داد.

اعتراضات به حدی بالا گرفت که عباس اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی ایران و آسیا اعتراض کرد. پس از این اعتراض محمد سرور دبیرکل فدراسیون جهانی برای میانجیگری به کنار داوران رفت تا مشکل را حل کند.

اما باز هم اعتراضات ادامه داشت و سرداور ۳ امتیاز به هند داد و بازیکنان ایران در واکنش به این اعتراضات حاضر به ادامه بازی نشدند تا دوباره داور و ناظر بازی VAR را بررسی کنند و در انتها باز هم سه امتیاز به نفع هند صادر شد تا هند ناجوانمردانه به طلا برسد.

بازیکن هند بارها برای اعتراض از زمین بازی به سمت داوران VAR رفت و این کار خلاف قوانین کبدی است ولی تیم داوری هیچگونه اخطاری به این بازیکن هند ندادند.

در نهایت ملی‌پوشان در این بازی پرفشار ۳۳ بر ۲۹ بازی را واگذار کردند.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...