مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رود

با حضور گیبل استیوسن کشتی گیر سنگین وزن آمریکایی به مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ، رقابت این دسته وزنی 4 مدعی جدی خواهد داشت.
کدخبر (226656) | 13 شهریور 1402 | ساعت 15:32
0 461
مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رود
با حضور گیبل استیوسن کشتی گیر سنگین وزن آمریکایی به مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ، رقابت این دسته وزنی 4 مدعی جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات جهانی کشتی 2023 صربستان از اواخر شهریور در بلگراد برگزار خواهد شد. با مشخص شدن لیست اولیه کشتی‌گیران و سیدبندی مسابقات در رشته آزاد، مدعیان اوزان مختلف مشخص شده‌اند و مجموعه سرخ نیوز در تلاش خواهد بود تا زمان شروع این مسابقات، سلسله گزارش‌های ویژه‌ای در این باره داشته باشد. یکی از جذاب‌ترین اوزان کشتی آزاد قهرمانی جهان، دسته وزنی 125 کیلوگرم است، جایی که حداقل 4 مدعی جدی برای قهرمانی روی تشک خواهند رفت. امیر حسین زارع، طاها آکگل و گنو پتریاشویلی مدعیان سنتی این وزن در سال‌های اخیر بوده‌اند و حال در فاصله یک سال مانده به المپیک پاریس، گیبل استیوسن آمریکایی و قهرمان المپیک توکیو، بار دیگر آماده حضور در مسابقات بین‌المللی شده است.

مسابقات جهانی کشتی 2023 و چهارضلعی جذاب سنگین وزن کشتی آزاد

کشتی در سنگین وزن جذابیت‌های خاص خود را دارد و این جذابیت ممکن است در بلگراد به اوج برسد. مدعیان زیادی در این دسته وزنی حضور دارند، مدعیانی متشکل از کشتی گیران جوان و باتجربه، از طاها آکگل با سه قهرمانی جهان و یک قهرمانی المپیک و گنو پتریاشویلی با سه قهرمانی جهان گرفته تا گیبل استیوسنی که قهرمان المپیک توکیو بوده و امیرحسین زارع با سابقه یک قهرمانی در مسابقات جهانی؛

امیر حسین زارع

کشتی گیر 22 ساله ایرانی مدال برنز المپیک 2020 و طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 و برنز این مسابقات در سال 2022 را در کارنامه دارد. المپیک توکیو نخستین تجربه بزرگ بین‌المللی زارع بود و او در این مسابقات با کشتی 6 بر 3 مقابل گنو پتریاشویلی در نیمه نهایی، راهی رده بندی شد و در آن دیدار با برتری مقابل کشتی گیر چینی، به مدال برنز المپیک دست یافت. 2 ماه بعد از المپیک، امیر حسین زارع در کشتی قهرمانی جهان 2021 درخشید و در نیمه نهایی با حساب 4 بر 0 از سد طاها آکگل گذشت و در فینال با پیروزی 9 بر 2 انتقام شکست خود از پتریاشویلی در المپیک را گرفت و قهرمان جهان شد. مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌روداین کشتی گیر ایرانی در مسابقات سال گذشته در نیمه نهایی مقابل طاها آکگل شکست خورد و در رده بندی با غلبه بر کشتی‌گیر کانادایی؛ به مدال برنز رسید. زارع سابقه 2 تقابل با آکگل و پتریاشویلی را داشته و مقابل هر کدام از این کشتی‌گیرها یک پیروزی و یک شکست در کارنامه دارد. او سابقه کشتی گرفتن با گیبل استیوسن را نداشته است.

طاها آکگل

کشتی گیر 32 ساله و پرافتخار ترک، سابقه قهرمانی در المپیک 2016 را داشته و سه بار نیز قهرمان مسابقات کشتی قهرمانی جهان شده است. او همچنین سابقه 10 قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا را داشته و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات، راهی بلگراد خواهد شد. طاها آکگل در سال‌های 2014 و 2015 دو قهرمانی متوالی سنگین وزن جهانی را تجربه کرد و در سال‌های 2017 و 2019 نیز به مدال نقره رسید. این کشتی گیر با تجربه همچنین سابقه دو عنوان سومی این مسابقات در سال‌های 2013 و 2021 را داشته است. مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رودآکگل در فینال المپیک 2016، با غلبه بر کمیل قاسمی به قهرمانی رسید، با این حال در المپیک توکیو در یک چهارم نهایی مقابل گیبل استیوسن آمریکایی متحمل شکست 8 بر 0 شد و در شانس مجدد با پیروزی مقابل کشتی‌گیر مغول، مدال برنز را از آن خود کرد. آکگل سابقه 9 تقابل با پتریاشویلی را داشته که 6 بار در آن پیروز شده و 3 بار شکست خورده است. او یک پیروزی و یک شکست نیز مقابل زارع را داشته و تنها تقابل وی نیز با گیبل استیوسن با شکست کشتی گیر ترک همراه شده است. اخرین تقابل این دو کشتی گیر در فینال مسابقات کشتی قهرمانی اروپا 2023 و با برتری آکگل به پایان رسید.

گیبل اسیوسن

پدیده سنگین وزن کشتی در المپیک 2020، با قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد پان آمریکن 2021 چهره شد و در المپیک توکیو طاها آکگل را در یک چهارم نهایی با پیروزی 8 بر 0 گیبل همراه شد و این کشتی گیر آمریکایی در نیمه نهایی از سد موختورین لخاگوارگل مغول، راهی فینال شد و در فینال 10 بر 8 گنو پتریاشویلی را شکست داد و قهرمان المپیک شد. گیبل پس از المپیک توکیو در تلاش برای حضور در دنیای کشتی کج بود و یکی از چهره‌های جدید WWE محسوب می‌شود. هر چند برای حضور در المپیک پاریس، او در مسابقات انتخابی کشتی آمریکا شرکت کرد و با غلبه بر میسون پاریس، نماینده تیم ملی آمریکا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 شد.

مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رودگنو پتریشاویلی

این کشتی گیر 29 ساله گرجستانی سابقه‌ای نسبتا طولانی در کشتی آزاد دارد. گنو در سال 2013 سومی در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا را تجربه کرد. او در سال 2015 بار دیگر در سکوی سوم مسابقات جهانی قرار گرفت و در سال 2016 قهرمان اروپا شد و در المپیک 2016 در یک چهارم نهایی مقابل کمیل قاسمی ناکام ماند و در شانس مجدد به مدال برنز رسید. بعد از المپیک 2016، گنو در مسابقات جهانی یکه تازی کرد و سه بار متوالی قهرمان جهان شد. با این حال در المپیک 2020 و در شرایطی که در نیمه نهایی از سد امیر حسین زارع گذشته بود، در فینال مقابل گیبل استیوسن شکست خورد و به مدال نقره رسید. مدال نقره مسابقات جهانی در سال 2021 با شکست مقابل امیر حسین زارع و برنز مسابقات جهانی 2022 با شکست مقابل کشتی گیر مغول عملکرد او بعد از المپیک بوده است. مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رودپتریاشویلی سابقه دو قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا را هم داشته با این حال 4 بار در فینال این رقابت‌ها مقابل طاها آکگل مغلوب شده است. با وجود شش شکست در مجموع 9 تقابل با آکگل، گنو دو بار با آکگل در مسابقات جهانی رو به رو شده و هر دو کشتی را با پیروزی پشت سرگذاشته است. در کارنامه کشتی گنو پتریاشویلی، سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز مسابقات جهانی، یک نقره و یک برنز المپیک، دو طلا، چهار نقره و سه برنز مسابقات قهرمانی اروپا دیده می‌شود.

آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...