مصاحبه جدید سعید مهری : از قرارداد 160 میلیونی با استقلال تا علت باخت در دربی

کدخبر (233141) | 24 دی 1402 | ساعت 16:41
0 217
مصاحبه جدید سعید مهری : از قرارداد 160 میلیونی با استقلال تا همکاری مجدد با ساپینتو در قبرس
سعید مهری هافبک سابق تیم استقلال، پیش از عزیمت به قبرس و همکاری مجدد با ریکاردو ساپینتو، صحبت هایی را راجع به 4 فصل حضورش در جمع آبی پوشان پایتخت مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، صحبت‌های جنجالی سعید مهری، هافبکی که دوره حضورش در استقلال هرگز منجر به خبرسازی خاصی نشد تا اینکه او پای یک برگه قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی را امضا کرد را در ادامه می خوانیم.

مهری اهل شهر میانه و فرزند یک خانواده فرهنگی است و به همین سبب می‌شود رفتار و خوش‌اخلاقی را در سیمایش دید. او فوتبال را به‌عنوان یک جوان آینده‌دار از گسترش آغاز کرد و بعد از حضور در ماشین‌‍سازی و تراکتور به استقلال پیوسته است.

پس از نیم فصلی که او با درخواست محمود فکری به استقلال منتقل شد، سال گذشته با ورود ریکاردو ساپینتو تحول بزرگی در زندگی ورزشی او صورت گرفت و این هافبک دفاعی خوش نقش بدل به بازیکن ثابت سرمربی پرتغالی شد. سعید البته همواره در استقلال، کمتر حمایت سکوها را پشت سر خود داشته و در حالی که در این فصل سعی کرد با قراردادی فداکارانه شانس بازی کردن را برای خودش بالا ببرد در نهایت قربانی اتفاقی شد که تقصیری در آن نداشت.

مصاحبه جدید سعید مهری

او رضایت‌نامه‌اش را از استقلال گرفته و به قبرس می‌رود تا دوباره زیر نظر ریکاردو ساپینتو به اعتماد به نفسی که سال گذشته داشت و او را به تیم ملی برد، برگردد. مهری می‌خواهد در جدیدی را در فوتبال بکوبد و پایش را در زمینی بگذارد که فکر می‌کند زیر پایش صدای بهتری می‌دهد. این گفت‌وگوی بلند و ویدیویی با هافبک شماره هشت سابق استقلالی‌هاست که تقریبا درباره همه چیز در آن صحبت شده است. اگرچه بخشی از گلایه‌ها و حرف‌ها ماند برای یک وقت دیگر که البته شاید هم گذشت زمان آن را از ذهن مهری پاک کند.

تو داری می‌روی پیش سابنیتو سرمربی پرتغالی که فصل گذشته با یک بازی هجومی فصل جالبی را با استقلال پشت سر گذاشت. او نتایج غیر قابل باوری هم گرفت و اگر او دربی لیگ یا حذفی را می‌برد شاید او را هنوز در لیگ برتر می‌دیدیم. چه چیزی بین شما وجود دارد که با وجود اینکه به یک کشور دیگر رفته هنوز تو را می‌خواهد؟
به نظرم مهم‌ترین چیز صداقت است چون من پارسال اول فصل با او صحبت کردم به او گفتم اگر مایل به همکاری هستید ادامه بدهیم و اگر نه من جدا بشوم. گفت من به شما نیاز دارم. خیلی جالب بود برایم که آمار همه بازیکنان را داشتند و می‌دانست قبلا کجا بازی می‌کردند. به من گفت تو قبلا اینجاها بازی می‌کردی و من بازی های تو را دیدم و بمان. من به او گفتم که دوست ندارم شرایطم اینجوری باشد و او هم گفت من صاف و صادق به تو می‌گویم که بمان من را در بازی با ملوان در انزلی فیکس گذاشت و تا آخر فصل بازی کردم. بینش یک هفته نیمکت هم بودم ولی از هفته نهم و دهم تمام بازی‌ها فیکس بودم.

دقیقا حالا باید بیشتر در مورد دو دربی آخر صحبت بکنیم.
اگر شما آمار گذشته را در بیاورید بالاخره بهترین بازیکن از تیم برنده است ولی در بازی فینال بین همه بازیکنان دومین رتبه را داشتم حتی در دربی برگشت سال گذشته که گفتند پاس ندادی هم چنین اتفاقی افتاد. من این پاس ندادن را واقعاً ندیدم آن موقعیت بعد از گلی بود که خورده بودیم و جو استادیوم هم سنگین بود. توپ جلو پای من افتاد و توپ را زدم. توپ در چهارچوب بود و احتمال گل شدنش هم بود و اصلاً محمد را ندیدم. محمد بعد از بازی به من گفت چرا پاس ندادی و من گفتم به خدا تو را ندیدم و داد زد و گفتم که ندیدم. فردای آن روز وقتی دید فشار هواداران خیلی زیاد است از من معذرت‌خواهی کرد. گفت نمی‌دانستم که دوربین روی من است و الان فشار هوادار رویت آمد.

اینکه تو قرارداد ۱۶۰ تومانی بستی برایت نمره منفی بوده؟
احتمالاً بوده من می‌خواستم به باشگاه کمک کنم و اصلاً فکر چنین روزی را نمی‌کردم. من به باشگاه یک کمک تاریخی کردم و می‌خواستم که همه حمایت کنند و بگویند دمش گرم. یکی گفت قرارداد اسنپی، یکی دیگر گفت این قرارداد امکان ندارد و ابتدای فصل انقدر پیشنهاد داشته. من ابتدای فصل گفتم من دلم می‌خواست که به تیم ملی دعوت بشوم.

من نمی‌پذیرم که تو قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی بسته باشی. نمی‌خواهم تو را کنکاش کنم اما اصل این موضوع به قوانین بازدارنده نقل و انتقالاتی اول فصل برمی‌گردد. علاوه‌بر این تو از یک تیم پولدار هم ابتدای فصل پیشنهاد داشتی و فقط مانده بود بروی امضا کنی.

من از تیم‌های رقیب پیشنهاد داشتم و می‌توانستم زندگی‌ام را ببندم ولی همان موقع هم که فسخ کردم اول فصل از تیم آقای ساپینتو پیشنهاد داشتم آن موقع هم می‌خواستم آنجا بروم وگرنه استقلال یکی از بزرگترین تیم‌های آسیاست و آرزوی هر بازیکنی است. من از قرارداد پارسالم ۳۰ درصد دریافتی داشتم و حدود ۷۰ درصد طلب داشتم من وقتی فسخ کردم مثل بازیکنان دیگر می‌توانستم  بابت قرارداد سال آینده هم شکایت کنم ولی باتوجه به صحبت‌هایی که شد آمدم.

مصاحبه جدید سعید مهری : از قرارداد 160 میلیونی با استقلال تا همکاری مجدد با ساپینتو در قبرس

علی‌رغم عجیب بودنش تو یک حرکت قابل احترام کرده‌ای و کمیته انضباطی هم تو را تبرئه کرده. شاید این مسئله قابل پذیرش نباشد و حالا ممکن است وعده‌های دیگری به تو داده باشند ولی اینکه می‌گویی بابت آن تحت فشار قرار گرفتی عجیب است.
من بعد از هفته اول به باشگاه رفتم و گفتم اگر قراردادم ثبت نمی‌شود تکلیفم را مشخص کنید که تیمم را انتخاب کنم. مدیر اجرایی تیم که فرد قابل احترامی هم هستند به من گفتند که ثبت نمی‌شود چرا دروغ بگویم! او به من گفت که فقط ۵۰ میلیون تومان جا داریم آیا ۵۰ میلیون می‌بندی؟! که فردا به لیست وارد بشوی یا نه؟ ما فردا آن روز هم با ملوان بازی داشتیم. او دستش را جلو آورد و من گفتم دست می‌دهم اما این توافقی که کردیم بعداً انجام بدهیم. من قرار بود ۱۵ میلیارد ببندم که نشد و در نهایت ۱۶۰ میلیون تومان بستم و بچه‌ها هم در ادامه مبالغ را کم کردند که بلانکو آمد و جا برای ما باز نشد و مبلغی هم که گرفتم از طلب پارسال بود.

صحبت های جدید سعید مهری پیش از پیوستن به قبرس

تو در فصلی که استقلال قهرمان شد کم و بیش بازی می‌کردی یا فیکس بودی؟
کم و بیش بازی می‌کردم. بازی نکردن نسبت امسال موضوع متفاوتی بود. من به یک تیم جدید رفته بودم و انتظار نداشتم که سریع بیایم و بازی کنم ولی امسال داشتم بازی می‌کردم و برای خودم یک جایگاهی داشتم. مثال مهران مدیری است که دلار از ۲۰ تومان بشود ۴۰ تومان شما خوشحال می‌شوید یا از ۶۰ تومان بشود ۴۰ تومان!

یک بازی استقلال و تراکتور هم بود که زیاد سوت میزد و تو بسیار عصبانی شدی و گفتی پنج دقیقه پنج دقیقه بازی می‌کنی.
بله من دقیقه ۸۰ به زمین رفتم. من در یک صحنه پایم را کنار پای محمد عباس‌زاده گذاشتم و خطا گرفتند و همان توپ را سانتر کردند و گل شد. من گفتم ما ۵ دقیقه ۵ دقیقه به زمین می‌آییم یک مقدار حواس‌تان به تصمیم‌هایی که می‌گیرید باشد.

تو با مربی‌های زیادی کار کردی به نظرت دیدگاه سرمربی‌های خارجی و ایرانی چقدر فرق می‌کند؟
به نظرم دیدگاه آنها تحت تاثیر چیزی قرار دارد وگرنه مربی‌های ایرانی داریم که در لول بالایی هستند. مربی‌های خارجی بیشتر از فکر کردن به حواشی‌ها تمرکزشان روی زمین است چون از یک فضای دیگر می‌آیند راحت هستند ولی مربی‌های ایرانی همه را می‌شناسند و همیشه هم دور هم بودند به‌خاطر همین می‌خواهند حواسشان جمع حواشی هم باشد. چندتا از مربی‌های ایرانی از نظر فنی واقعا فوق‌العاده هستند.

ساپینتو از تو چه چیزی می‌خواست که تو را به بازیکن فیکس و محبوبش تبدیل کرد؟
بیشتر به دوندگی و پرس برمی‌گشت ما همیشه پرس از بالا را زیاد کار می‌کردیم و من کنار فوروارد پرس داشتم. وقتی هم که توپ داشتیم زدن به نیم فضاها را خیلی می‌خواست و فکر می‌کنم از من راضی بود.

برد پرگل مقابل هوادار با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد که حسینی به‌عنوان گلر آمد و پنالتی زد.
من با آقای الهامی هم رابطه‌ام خوب است. ناراحتی آنها این بود که ما چرا ۵ تا زدیم و ششمی را گلر می‌آید بزند. از من یک سوالی پرسید گفت اگر بازی صفر صفر بود آیا این اتفاق می‌افتاد؟ بحث کسی را خراب کردن هم نبود سید دوست داشت که گل بزند. ولی کاش آن بازی را یک هیچ می‌بردیم چون قبل از دربی بود و تحت فشار قرار گرفتیم. تیم ما روی آسمان‌ها بود و در دربی بازی گره خورد و باختیم باز هم می ‌ویم کاش یک هیچ می‌بردیم.

با توجه به اینکه اول فصل به تیم ملی دعوت شده بودی، حالا چه انتظاری از تیم ملی در جام ملت‌ها داری؟
تیم ملی خیلی خوبی داریم. به نظرم قرعه خوبی هم به آنها خورده است. امیدوارم به فینال بروند. به نظر خودم کره را همیشه راحت‌تر از تیم‌های دیگر برده‌ایم. امیدوارم به فینال برسیم. ژاپن تیم خیلی خوبی دارد ولی می‌توانیم در بازی فینال قهرمان بشویم. امیدوارم قهرمان بشوند چون افتخارش برای کل کشور است.

خیز بلند سردار برای شکستن رکورد علی دایی / بیرانوند یک گام فاصله تا عقاب آسیا

خیز بلند سردار برای شکستن رکورد علی دایی / بیرانوند یک گام فاصله تا عقاب آسیا

بیشتر بخوانید
24 دی 1402 | ساعت 13:57
بیشتر بخوانید
باشگاه تراکتور خطاب به بازیکنان پیشین: بازارگرمی ممنوع!

باشگاه تراکتور خطاب به بازیکنان پیشین: بازارگرمی ممنوع!

بیشتر بخوانید
24 دی 1402 | ساعت 13:49
بیشتر بخوانید
نخستین حضور موعود بنیادی فر در جام ملت های آسیا 2023

نخستین حضور موعود بنیادی فر در جام ملت های آسیا 2023

بیشتر بخوانید
24 دی 1402 | ساعت 13:45
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...