معادله چند مجهولی در 86 کیلوگرم / کامران قاسم پور اعلام آمادگی کرد

کدخبر (235249) | 09 فروردین 1403 | ساعت 12:49
0 88
معادله چند مجهولی در 86 کیلوگرم / کامران قاسم پور اعلام آمادگی کرد
کامران قاسم پور علنا مدعی شده که حضور در وزن 97 کیلوگرم برای او گزینه خوبی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در آستانه مسابقات کشتی قهرمانی آسیا 2024 و در فاصله چند ماهه تا المپیک 2024، وضعیت نماینده کشتی ایران در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد همچنان پیچیده و مبهم است.

حسن یزدانی بعد از قهرمانی در وزن 74 کیلوگرم در المپیک 2016، نفر اول و بلامنازع ایران در وزن 86 کیلوگرم بوده و در سال‌های اخیر سه طلا، دو نقره و یک برنز مسابقات جهانی و یک نقره جهانی در این وزن را کسب کرده است، با این حال دو شکست متوالی وی مقابل دیوید تیلور در مسابقات جهانی دو سال گذشته و همچنین جراحی سنگین کتف، باعث شده تا وضعیت وی برای المپیک در هاله‌ای از ابهام باشد.

حسن یزدانی صراحتا مدعی شده که به المپیک 2024 می‌رسد اما این بدان معنا نیست که این دسته وزنی در ایران گزینه دیگری نداشته باشد.

از یک سو، هادی وفایی پور به عنوان نفر دوم ایران در این وزن در هفته‌های اخیر برای دیوید تیلور کری خوانده و از سوی دیگر حالا یک نام جذاب دیگر در این وزن به عنوان گزینه احتمالی حضور در انتخابی تیم ملی مطرح شده است، کامران قاسم پور، قهرمان دو دوره وزن 92 کیلوگرم مسابقات جهانی.

سرگردانی وزنی کامران قاسم پور !

کامران قاسم پور یکی از دوستان صمیمی حسن یزدانی است. کامران در واقع یک کشتی گیر 86 کیلوگرم بود که به دلیل ماندن پشت سد حسن یزدانی در مسابقات انتخابی، به وزن بالاتر رفت. کامران در 92 کیلوگرم در دو سال متوالی قاطعانه قهرمان جهان شد و در سال 2023 نیز به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی را از دست داد. 

کامران قاسم پور و حسن یزدانی پیش از این سه بار در مسابقات انتخابی تیم ملی مقابل هم قرار گرفته‌اند که حسن یزدانی برنده هر سه دوئل بوده است. نخستین دوئل این دو در مسابقات انتخابی تیم ملی در سال 2018 بود، جایی که حسن یزدانی 8 بر 2 کامران را شکست داد.

در سال 2019 نیز دو کشتی گیر مقابل هم قرار گرفتند و حسن یزدانی این بار 6 بر 3 کامران قاسم پور را شکست داد و آخرین کشتی این دو نیز در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ایران برای المپیک 2020 برگزار شد و باز هم حسن یزدانی با نتیجه 5 بر 2 به برتری رسید و بعد از آن بود که کامران قاسم پور راهی وزن 92 کیلوگرم شد.

کامران قاسم پور به 86 کیلو باز می گردد؟

وزن 92 کیلوگرم یک وزن غیرالمپیکی است و کشتی گیران این دسته وزنی برای حضور در المپیک دو راه پیش رو دارد، حضور در وزن 97 یا 86 کیلوگرم. کامران گزینه اول را چند بار آزموده است. او در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد 2022 در شرایطی که در کشتی اول تیم ملی ایران، در وزن 92 کشتی گرفته بود، در دیدار نهایی مقابل آمریکا در وزن 97 روی تشک رفت و مقابل کایل اسنایدر شکست خورد.

او در مسابقات جایزه بزرگ زاگرب 2024 نیز در وزن 97 کیلوگرم کشتی گرفت و بعد از برتری مقابل نماینده چین و ترکیه، در نیمه نهایی به کایل اسنایدر رسید و باز هم شکست خورد. نکته کلیدی ماجرا جایی بود که امیر علی آذرپیرا دیگر نماینده ایران در این وزن، در فینال کایل اسنایدر را شکست داد و به قهرمانی رسید.

خلاصه کشتی کامران قاسم پور و کایل اسنایدر - کشتی رنکینگ زاگرب 2024

خلاصه کشتی کامران قاسم پور و کایل اسنایدر - کشتی رنکینگ زاگرب 2024

بیشتر ببینید
21 دی 1402 | ساعت 22:08
بیشتر ببینید

در واقع حالا در 97 کیلوگرم، تیم ملی کشتی آزاد ایران یک نماینده سرحال به نام امیر علی آذرپیرا در اختیار دارد که کایل اسنایدر نامدار را شکست داده و از سوی دیگر کامران قاسم پور همواره با معضل وزن در دسته 97 مواجه بوه، جایی که شرایط وزنی بدن او در حالت نرمال 90-91 کیلوگرم بوده و حضور در دسته وزنی بالاتر مشکلاتی را برای وی مقابل کشتی گیران باتجربه این وزن به وجود آورده است.

حالا کامران قاسم پور علنا مدعی شده که در وزن 97 کیلوگرم کشتی نخواهد گرفت. او مصدومیت های اخیر خود را به دلیل حضور در این وزن و اختلاف وزنی زیادش با کشتی گیران این وزن دانسته و حالا تنها دو مسیر مقابل اوست، حضور در انتخابی 86 کیلو و یا فراموش کردن المپیک 2024.

کامران قاسم پور خودش را سرباز تیم ملی نامیده و به نظر می‌رسد اضافه شدن وی به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 86 کیلوگرم در حال حاضر تنها نیاز به تایید کادر فنی تیم ملی خواهد داشت.

شایعه بازگشت کامران قاسم پور به وزن 86 کیلوگرم صحت دارد؟

شایعه بازگشت کامران قاسم پور به وزن 86 کیلوگرم صحت دارد؟

بیشتر بخوانید
08 فروردین 1403 | ساعت 15:12
بیشتر بخوانید
کری خوانی هادی وفایی پور برای دیوید تیلور ؛ من شبیه آمریکایی‌ها کشتی می‌گیرم!

کری خوانی هادی وفایی پور برای دیوید تیلور ؛ من شبیه آمریکایی‌ها کشتی می‌گیرم!

بیشتر بخوانید
25 دی 1402 | ساعت 21:25
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...