معمای ناصر السنباطی ؛ بدنسازی که سرنوشت او یک مرگ تراژیک بود !

کدخبر (141328) | 24 بهمن 1401 | ساعت 17:06
1 872
معمای ناصر السنباطی ؛ بدنسازی که سرنوشت او یک مرگ تراژیک بود !
ناصر السنباطی در 20 مارس 2013 در سن 47 سالگی درگذشت اما مرگ او آنقدر ناگهانی و دردناک رخ داد که جامعه بدنسازی نمی‌ دانست چگونه میراث او را ارزیابی کند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ناصر السنباطی معمایی عجیب در دنیای بدنسازی بود؛ ورزشکاری که بیش از آنکه بخاطر نمایش‌هایش در مسابقات مستر المپیا شناخته شود، به دلیل تجربیات تلخش در این ورزش مشهور شده بود. او در سال‌های آخر عمرش به جای بازنشستگی و حضور در مهمانی‌ها و لذت از زندگی شخصی، تصمیم گرفت تا به همه کسانی که احساس می‌کرد در طول زندگی حرفه‌ای‌اش به او ظلم کرده‌اند، هجوم ببرد و در مصاحبه‌هایی شدیداللحن به مقامات و سایر رقبایش حمله کند.

ناصر السنباطی ، بدنساز افسانه ای با مرگی غم انگیز

درد و فشارهای فزاینده و مستمری که وی در این صنعت متحمل شد، او را به یکی از بحث برانگیزترین بدنسازان اواخر دهه 1990 و اوایل هزاره جدید میلادی تبدیل کرد. اما چگونه ممکن است یک بدنساز محبوب میان هواداران که به نظر می‌رسید حتی می‌تواند قهرمان المپیا شود، نسبت به کل ورزش بدنسازی اینقدر صریح و عصبانی شود؟ ناصر السنباطی بسیار اهل مطالعه بود و همچنین فیزیک بدنی مناسب برای رقابت داشت که باعث شد در دنیای بدنسازی به او لقب «پروفسور» بدهند. او به عنوان نماینده یوگوسلاوی سابق در دهه‌های 80 و 90 میلادی و پس از آن صربستان، در مسابقات مختلفی حضور پیدا کرد. او یک بدنساز افسانه‌ای بود که پس از نیاز به عمل پیوند قلب پیش از مرگ غم‌انگیزش، همچنان ناشناخته باقی ماند. ناصر که در آلمان از پدری مصری و مادری صربستانی به دنیا آمد، با شرکت در 53 مسابقه و حضور همیشگی در بین 5 بدنساز برتر دنیا، به یک ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شد. او در 10 دوره مستر المپیا حضور پیدا کرد و بهترین رتبه او در سال 1997 رقم خورد که به نایب قهرمانی رسید.

مرگ ناگهانی ناصر السنباطی

با این حال این بدنساز به طرز غم انگیزی بر اثر نارسایی کلیه و عوارض قلبی در سن 47 سالگی درگذشت. این بیماری باعث شد که او نیاز به پیوند قلب داشته باشد، اما او ضعیف‌تر از آن بود که بتواند عمل جراحی قلب را تحمل کند و به همین دلیل خیلی زود درگذشت. السنباطی در آخرین هفته‌های زندگی، با هیکلی که سال‌ها برای رقابت در صحنه جهانی ساخته بود، بسیار متفاوت به نظر می‌رسید. ناصر السنباطی در 20 مارس 2013 در سن 47 سالگی درگذشت اما مرگ او آنقدر ناگهانی و دردناک رخ داد که جامعه بدنسازی نمی‌دانست چگونه میراث او را ارزیابی کند. شاون رای رقیب سابق السنباطی می‌گوید:

او خود را از سایر رقبا دور کرده بود. این در حالی بود که السنباطی در دوران جوانی محبوبیت زیادی داشت. ناصر پس از چند سال از زیرساخت‌ها و صنعت ما بسیار ناامید شد. او هیچ چیز خوبی برای گفتن از این ورزش نداشت. رفتارش با دیگر ورزشکاران بدنسازی بسیار ناامیدکننده و بسیار زشت بود.

ناصر السنباطی یک بدنساز منحصر به فرد بود

مک‌گوف که از رقبای السنباطی بود، از او به‌عنوان رقیبی سرسخت یاد می‌کند که برای موفقیت تلاش می‌کرد، اما هنوز فرصتی برای دیده شدن در زندگی پیدا نکرد.

ناصر السنباطی یک بدنساز منحصر به فرد بود؛کسی که مسیر فردی را در ورزش انتخابی خود طی کرد.

السنباطی در طول دهه 90 به موفقیت‌هایی باورنکردنی در بدنسازی دست یافت. او از سال 1993 تا 1999 در 31 رقابت در بین سه نفر برتر قرار گرفت و ثابت کرد که می‌تواند یک هیولای جذاب با تقارن عضلانی چشمگیر و تناسب اندامی مثال زدنی باشد. با این حال تمام دوران حرفه‌ای بدنسازی او با همان شکست تلخ در مستر المپیا 1997 و ناکامی‌هایی که پس از آن به وجود آمد، تعریف شد؛ جایی که خیلی‌ها او را لایق مقام نخست می‌دانستند اما او پس از دوریان یتس از انگلستان مقام دوم را کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
عضلات زیربغل و ران و گردن وساق وسیکس پک ناصرمعرکه بود
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...