مهدی طارمی، برنده بزرگ ایران در جام جهانی 

جام جهانی قطر هم مثل روسیه برای ایرانی ها خوش‌یمن می‌شود؟
کدخبر (106860) | 15 آذر 1401 | ساعت 14:19
0 95
مهدی طارمی، برنده بزرگ ایران در جام جهانی 
جام جهانی قطر هم مثل روسیه برای ایرانی ها خوش‌یمن می‌شود؟

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جام جهانی بیست و دوم گرچه برای فوتبال ایران با دو شکست تلخ برابر انگلیس و آمریکا و حذف از مرحله گروهی به پایان رسید، ولی بنظر می رسد این جام جهانی توانسته است سر فصل تازه ای را در زندگی فوتبالی برخی ستاره های ایران باز کند.

طارمی- چلسی؛ کمی دور، کمی نزدیک!

مهدی طارمی یکی از آن ستاره هاست که به واسطه عملکرد درخشانش در قطر و گلزنی مقابل سه شیرها در آستانه حضور در لیگ جزیره قرار گرفته است. این بازیکن از تیم مطرح چلسی پیشنهاد دارد. گرچه این نخستین بار نیست که صحبت انتقال طارمی به تیم های انگلیسی مطرح می شود و این ستاره ایرانی پس از درخشش در پورتو و گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا با پیشنهادات مختلفی از تیم های میلان، چلسی، آرسنال، تاتنهام و فنرباغچه مواجه شد. طبق گزارشی که نشریات پرتغالی در تابستان اخیر منتشر کردند چلسی در ساعات پایانی نقل و انتقالات به صورت جدی به دنبال جذب مهدی طارمی بود، ولی به دلیل درخواست مالی بالای باشگاه پورتو قید جذب ستاره کشورمان را زد و به سراغ اوبامیانگ رفت.

مهدی طارمی

پورتو برای فروش طارمی مبلغ ۲۵ میلیون یورو از چلسی درخواست کرده بود. باید دید اینبار سران پورتو با فروش ستاره ایرانی تیمشان موافقت خواهند کرد و طلسم حضور طارمی در لیگ جزیره شکست خواهد شد؟ اگر این اتفاق رخ دهد طارمی بعد از کریم باقری، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش، چهارمین بازیکن ایرانی خواهد بود که به لیگ برتر انگلیس راه یافته است.

البته چلسی تنها باشگاهی نیست که به دنبال طارمی است و این طور که سایت کالچو مرکاتو ایتالیا خبر داده جذب این ستاره ایرانی یکی از اهداف باشگاه اینترمیلان ایتالیا در نقل‌وانتقالات تابستانی سال ۲۰۲۳ خواهد بود. این در شرایطی است که مهدی طارمی با پورتو تا تابستان ۲۰۲۴ قرارداد دارد و باید دید بالاخره موفق می شود رضایت مدیران باشگاه اش را برای جدایی جلب کند؟ 

جهانبخش به کاپیتان‌ تیم ملی اضافه می‌پیوندد؟

علیرضا جهانبخش کاپیتان دوم تیم ملی ایران یکی از بازیکنانی بود که امید زیادی به درخشش در جام جهانی می رفت. اما این بازیکن خوش تکنیک در سومین تجربه جهانی خود نتوانست انتظارات را بر آورده کند. او به رغم این نمایش ضعیف، مورد توجه یک‌ تیم یونانی قرار گرفته است.

آنطور که رسانه‌های هلندی خبر داده اند باشگاه پاناتینایکوس به‌صورت جدی به‌دنبال جذب جهانبخش است و احتمال داده اند این بازیکن طی هفته های آینده مذاکراتش را با این باشگاه یونانی از سر بگیرد. جهانبخش نیز به مانند طارمی تا پایان فصل ۲۰۲۴ با تیمش قرارداد دارد و در صورت جدایی باید رضایت هلندی ها را جلب کند.‌

علیرضا جهانبخش

در حال حاضر دو بازیکن ایرانی یعنی احسان حاج صفی و میلاد محمدی در لیگ یونان و تیم آ اک آتن این کشور توپ می زنند و در صورتی که جهانبخش به پاناتینایکوس بپیوندد، شاهد حضور یکی دیگر از کاپیتان‌های تیم ملی در یونان خواهیم بود. این بازیکن سال‌هاست در فوتبال اروپا مشغول به بازی می باشد و بیشتر دوران فوتبال خود را هم در تیم های هلندی سپری کرده.

جهانبخش بخشی زیادی از شهرت خود را مدیون درخشش در آلکمار است که با پیراهن این تیم توانست به‌عنوان آقای گلی لیگ اردیویسه برسد. جهانبخش به سبب این درخشش و حضورش در جام جهانی ۲۰۱۸ با پیشنهاد تیم مطرح برایتون رو به رو شد و با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۱۷ میلیون پوند به عضویت این تیم انگلیسی در آمد تا گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ این تیم لقب بگیرد. اما شرایط برای این بازیکن خوب پیش نرفت و پس از دو فصل از برایتون جدا شد و به فوتبال هلند بازگشت. وی هم اکنون در عضویت باشگاه فاینورد قرار دارد.

کولاک ایرانی ها در جام جهانی ۲۰۱۸

به غیر از جهانبخش، چند بازیکن دیگر کشورمان با حضور در دوره قبلی جام جهانی که بزرگترین ویترین برای ارائه نمایش بازیکنان به شمار می رود توانسته بودند خود را به تیم های مختلف اروپایی نشان دهند. وحید امیری یکی از بازیکنان بود. این ستاره چند پسته که برخلاف این دوره، در جام جهانی روسیه فیکس بود و با دریبل پیکه در بازی مقابل اسپانیا حسابی خبرساز شد، پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ حاضر به تمدید قرارداد با پرسپولیس نشد و به تیم ترابزون اسپور ترکیه پیوست.

این جدایی در شرایطی رقم خورد که سرخپوشان بخاطر محرومیت از نقل و انتقالات امکان جذب بازیکن جدید را نداشتند. مجید حسینی مدافع جوان تیم استقلال هم که در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب ایران حاضر بود یکماه بعد از انتقال امیری راهی ترکیه شد و با این بازیکن همبازی شد. انتقال سامان قدوس از اوسترشوند به تیم آمیان فرانسه پس از جام جهانی صورت گرفت.

وحید امیری و مجید حسینی

سعید عزت‌اللهی دیگر هافبک تیم ملی نیز که در تیم روستوف روسیه توپ می زد در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی با قراردادی قرضی و یک ساله راهی تیم ردینگ انگلیس شد تا پس از جهانبخش دومین بازیکن ایرانی باشد که راهی انگلیس می شود.

ناگفته نماند در آن مقطع چند بازیکن دیگر ایران از جمله علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی از تیم های اروپایی پیشنهاد بازی داشتند. بیرانوند دروازه بان تیم کشورمان که با ثبت یک کلین شیت و دو گل خورده توانست عملکرد درخشانی را از خود در روسیه به جای بگذارد و با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو‌ نام خود را بر سر زبان ها بیندازد، از تیم‌های ختافه اسپانیا و اودینزه ایتالیا پیشنهاد بازی دریافت کرد که به دلیل مخالفت باشگاه پرسپولیس نتوانست راهی اروپا شود.

حضور ستاره های ایرانی در لیگ های فرانسه، انگلیس و ترکیه نشان از عملکرد خوب بازیکنان کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ داشت و باید دید در پایان این دوره با توجه به عملکردی که کشورمان داشت چه اتفاقاتی برای ملی پوشان مان رقم خواهد خورد؟ تا به اینجا که فقط طارمی و جهانبخش خواهان داشته اند و باید دید آیا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی شاهد انتقال شگفت انگیز ایرانی ها به تیم های مطرح اروپایی خواهیم بود؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...